recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio - Tip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio - Tip

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Audio - Tip
    Sendt: 19-Juni-2020 kl. 08:50
Hej!

Jeg er meget begejstret for Chromecast Audio enheden - og med et par stykker af dem er ens økonomiske fremtid jo nærmest sikret - siden de gik ud af produktion.

Jeg bruger bl.a. et Chromecast Audio device på et sæt aktive Triangle højttalere.

Forleden blev jeg opmærksom på en setting, der virkelig åbnede op for en langt bedre lydkvalitet.

Gå til Google Home og settings for den pågældende Chromecast Audio og tilkobl "Fuldt dynamisk område"

Det virker jo logisk at gøre det - men jeg havde faktisk aldrig gået ind i settings før... 

Prøv det!

Redigeret af ClausBP - 19-Juni-2020 kl. 09:40
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 09:36
Ved du om det kun gælder Audio-udgaven? Er på ferie lige nu så kan ikke tjekke.. 

Redigeret af Ning - 19-Juni-2020 kl. 09:37
Ning
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 09:42
@Ning - Jeg fandt ikke denne setting i den "gamle" Chromecast, jeg også har...

Redigeret af ClausBP - 19-Juni-2020 kl. 09:43
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 12:58
Sjovt, den indstilling har jeg ikke på min, som jeg bruger til backup hvis mit Roon-system af en eller anden årsag ikke fungerer midlertidigt.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sjovt, den indstilling har jeg ikke på min, som jeg bruger til backup hvis mit Roon-system af en eller anden årsag ikke fungerer midlertidigt.

Ja - det er da sært.

Det er også lidt underligt, at denne setting findes under Video indstillinger...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 14:04
Også det, ja
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 21:24
Det er kun for den analoge Jack udgang. Hvis man anvender den optiske udgang, er det altid aktiveret.😀
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 21:35
Jeg bruger selvfølgelig optisk :)
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 09:29
@trådstarter. Du bruger formentlig ikke optisk kabel mellem CC audio og dine aktive Triangle HT. Hvis DAC i højtalerne er bedre end den i chrome casten bør du får en endnu bedre lyd.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 14:01
Korrekt - torbenan!
Jeg må anskaffe en optisk adapter for at prøve at optimere yderligere - selvom det eksisterende  setup lyder fortræffeligt.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg må anskaffe en optisk adapter for at prøve at optimere yderligere - selvom det eksisterende  setup lyder fortræffeligt.
Du skal vel bare have et Toslink kabel af denne type:

Mvh. JørgenT
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 18:07
Jep - så må vi se om Chromecast audio eller Triangle er bedst til DAC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu