|
Chromecast Audio - Tip |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juni-2020 kl. 08:50 |
Hej!
Jeg er meget begejstret for Chromecast Audio enheden - og med et par stykker af dem er ens økonomiske fremtid jo nærmest sikret - siden de gik ud af produktion. Jeg bruger bl.a. et Chromecast Audio device på et sæt aktive Triangle højttalere. Forleden blev jeg opmærksom på en setting, der virkelig åbnede op for en langt bedre lydkvalitet. Gå til Google Home og settings for den pågældende Chromecast Audio og tilkobl "Fuldt dynamisk område" Det virker jo logisk at gøre det - men jeg havde faktisk aldrig gået ind i settings før... Prøv det! Redigeret af ClausBP - 19-Juni-2020 kl. 09:40 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved du om det kun gælder Audio-udgaven? Er på ferie lige nu så kan ikke tjekke..
Redigeret af Ning - 19-Juni-2020 kl. 09:37 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
@Ning - Jeg fandt ikke denne setting i den "gamle" Chromecast, jeg også har...
Redigeret af ClausBP - 19-Juni-2020 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12424 |
Sjovt, den indstilling har jeg ikke på min, som jeg bruger til backup hvis mit Roon-system af en eller anden årsag ikke fungerer midlertidigt.
|
|
![]() |
|
Ja - det er da sært. Det er også lidt underligt, at denne setting findes under Video indstillinger...
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12424 |
Også det, ja
![]() |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Det er kun for den analoge Jack udgang. Hvis man anvender den optiske udgang, er det altid aktiveret.😀
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Jeg bruger selvfølgelig optisk :)
|
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
@trådstarter. Du bruger formentlig ikke optisk kabel mellem CC audio og dine aktive Triangle HT. Hvis DAC i højtalerne er bedre end den i chrome casten bør du får en endnu bedre lyd.
|
|
![]() |
|
Korrekt - torbenan!
Jeg må anskaffe en optisk adapter for at prøve at optimere yderligere - selvom det eksisterende setup lyder fortræffeligt. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Jep - så må vi se om Chromecast audio eller Triangle er bedst til DAC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |