recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast + bærbar PC - stream u. router/wifi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast + bærbar PC - stream u. router/wifi?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast + bærbar PC - stream u. router/wifi?
    Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:13
Er det muligt at streame direkte fra en bærbar PC (Win10) til en Chromecast - dvs. uden at der er Internet og router involveret?

Vi skal i sommerhus, hvor der ikke er Internet og vejret kunne måske godt pege på lidt indendørs aktiviteter noget af tiden. Da jeg har en Chromecast liggende i gemmerne (aldrig brugt) tænkte jeg på at den kunne bruges sammen med en bærbar PC, hvor jeg vil overføre lidt film til.

Er det ligetil at sætte op og bruge uden router og Internet forbindelse?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 22:36
Jeg har ikke prøvet det, kun Googlet for løsninger. Wink
Alle løsninger jeg har fundet har brugt at sætte mobiltlf. op som hotspot, så reelt samme som at bruge en router med Wi-fi. 
Jeg ville bare finde en gammel router og sætte op uden internet WAN forbindelse (det vil jeg mene må kunne lade sig gøre?) Smile
Tjek evt. hjemmefra med internet adgang for at have alt opdateret til seneste firmware.
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 22:42

En Chromecast kræver en internet forbindelse, den virker IKKE uden, da det jo er den som henter Streamen, så uden net NO GO.
Enheden der styrer CC skal på nettet, CC skal på samme forbindelse, så der skal bruges et Mobilt bredbånd eller der skal bruges Data deling fra en Mobil til enhederne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En Chromecast kræver en internet forbindelse, den virker IKKE uden, da det jo er den som henter Streamen, så uden net NO GO.
Enheden der styrer CC skal på nettet, CC skal på samme forbindelse, så der skal bruges et Mobilt bredbånd eller der skal bruges Data deling fra en Mobil til enhederne.
Tipsen vil streame film der ligger lokalt på PC, ikke fra internettet. 
Så det vil jeg mene ikke kræver internet adgang, kun LAN forbindelse imellem enheder?
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 23:01

Det blev ikke nævnt. Haves der ikke en CC og en Router, så er det da billigere at købe et HDMI kabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det blev ikke nævnt. Haves der ikke en CC og en Router, så er det da billigere at købe et HDMI kabel.
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

...Da jeg har en Chromecast liggende i gemmerne (aldrig brugt) tænkte jeg på at den kunne bruges sammen med en bærbar PC, hvor jeg vil overføre lidt film til.

Men det vil nok stadigvæk være nemmere med HDMI kabel, for cast af film fra PC kræver at videoafspiller har Cast option til at sende skærmbillede over, og det ved jeg ikke lige hvad kan. Confused

Redigeret af JørgenT - 06-Juli-2019 kl. 23:15
Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 10:02
Der er noget der tyder på at VLC har mulighed for at caste til chromecast. Men ellers vil jeg også være på good old HDMI hvis der alligevel skal afspilles fra en bærbar.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 11:40
chromecast guest mode https://www.itpro.co.uk/mobile/28299/how-to-use-chromecast-without-wi-fi

især hvis vlc kan chromecaste - så burde det være lige ud af landevejen

- men er stadig også mest tilbøjelig til at sige et hdmi kabel. problemfrit og virker bare.

Redigeret af claus_jac - 07-Juli-2019 kl. 11:41
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 16:24
Videostream er en extension der tillader afspilning og casting af storset alt hvad der er af A/V filer, den er et hår bedre end VLC...  Check den ud, den er selvfølgelig en del af Googles omklamrende økosystem, men den virker.

Redigeret af beovox141 - 07-Juli-2019 kl. 16:25
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Videostream er en extension der tillader afspilning og casting af storset alt hvad der er af A/V filer, den er et hår bedre end VLC...  Check den ud, den er selvfølgelig en del af Googles omklamrende økosystem, men den virker.
Det må være denne du mener:

Har lige installeret på Win 10 PC, og afspiller downloaded podcast mp3 file fra NAS.

Takker for den. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Det må være denne du mener:

Har lige installeret på Win 10 PC, og afspiller downloaded podcast mp3 file fra NAS.

Takker for den. Smile

Ja præcis! Interfacet var lang bedre før, da det var et stand alone program, men det streamer ALT hvad man smider i hovedet på den FLAC, MKV, DVD-rips, BLURAY-rips, 4K-rips, selvfølgelig under forudsætning af at netværket har båndbredden. VLC kan faktisk det samme, men har et par uheldige bugs, som manglende undertekster eksempelvis.  
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 18:48
Brug da bare det HDMI-kabel!

MM
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu