|
Chromecast + bærbar PC - stream u. router/wifi? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:13 |
|
Er det muligt at streame direkte fra en bærbar PC (Win10) til en Chromecast - dvs. uden at der er Internet og router involveret?
Vi skal i sommerhus, hvor der ikke er Internet og vejret kunne måske godt pege på lidt indendørs aktiviteter noget af tiden. Da jeg har en Chromecast liggende i gemmerne (aldrig brugt) tænkte jeg på at den kunne bruges sammen med en bærbar PC, hvor jeg vil overføre lidt film til. Er det ligetil at sætte op og bruge uden router og Internet forbindelse? |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har ikke prøvet det, kun Googlet for løsninger.
![]() Alle løsninger jeg har fundet har brugt at sætte mobiltlf. op som hotspot, så reelt samme som at bruge en router med Wi-fi. Jeg ville bare finde en gammel router og sætte op uden internet WAN forbindelse (det vil jeg mene må kunne lade sig gøre?) ![]() Tjek evt. hjemmefra med internet adgang for at have alt opdateret til seneste firmware.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
En Chromecast kræver en internet forbindelse, den virker IKKE uden, da det jo er den som henter Streamen, så uden net NO GO. Enheden der styrer CC skal på nettet, CC skal på samme forbindelse, så der skal bruges et Mobilt bredbånd eller der skal bruges Data deling fra en Mobil til enhederne.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Så det vil jeg mene ikke kræver internet adgang, kun LAN forbindelse imellem enheder?
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det blev ikke nævnt. Haves der ikke en CC og en Router, så er det da billigere at købe et HDMI kabel.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Men det vil nok stadigvæk være nemmere med HDMI kabel, for cast af film fra PC kræver at videoafspiller har Cast option til at sende skærmbillede over, og det ved jeg ikke lige hvad kan. ![]() Redigeret af JørgenT - 06-Juli-2019 kl. 23:15 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
|
Der er noget der tyder på at VLC har mulighed for at caste til chromecast. Men ellers vil jeg også være på good old HDMI hvis der alligevel skal afspilles fra en bærbar.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
chromecast guest mode https://www.itpro.co.uk/mobile/28299/how-to-use-chromecast-without-wi-fi
især hvis vlc kan chromecaste - så burde det være lige ud af landevejen - men er stadig også mest tilbøjelig til at sige et hdmi kabel. problemfrit og virker bare.
Redigeret af claus_jac - 07-Juli-2019 kl. 11:41 |
||
![]() |
||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|
Videostream er en extension der tillader afspilning og casting af storset alt hvad der er af A/V filer, den er et hår bedre end VLC... Check den ud, den er selvfølgelig en del af Googles omklamrende økosystem, men den virker.
Redigeret af beovox141 - 07-Juli-2019 kl. 16:25 |
||
![]() |
||
|
Har lige installeret på Win 10 PC, og afspiller downloaded podcast mp3 file fra NAS. Takker for den.
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|
Ja præcis! Interfacet var lang bedre før, da det var et stand alone program, men det streamer ALT hvad man smider i hovedet på den FLAC, MKV, DVD-rips, BLURAY-rips, 4K-rips, selvfølgelig under forudsætning af at netværket har båndbredden. VLC kan faktisk det samme, men har et par uheldige bugs, som manglende undertekster eksempelvis.
|
||
![]() |
||
millemis ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
|
Brug da bare det HDMI-kabel!
MM
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |