recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Google TV valg af billedfrekvens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Google TV valg af billedfrekvens

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
NikolajV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Google TV valg af billedfrekvens
    Sendt: 23-Januar-2021 kl. 15:21
Hej,

Jeg ved jeg har set dette emne diskuteret herinde før men kunne ikke lige finde svaret, så håber i kan bære over med mig. 

Indtil Google får lavet automatisk indstilling af frekvensen, bliver jeg selv nød til at sætte den. Men hvilken frekvens skal jeg så benytte?

Jeg benytter følgende apps:
Netflix 
Disney+
YouSee 
Viaplay 
Eurosport 

Tak, 
Nikolaj 


Redigeret af NikolajV - 23-Januar-2021 kl. 16:09
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 15:44
Hej.

For 3 måneder siden skriv jeg under Recorderes Nyheder

Citat: 'CSell • 3 måneder siden
Hej.

Først tak for en god anmeldelse. For en uge siden læste jeg dette på Reddit.
Citat: 'you'll need to set your 5Ghz WiFi channel to one of 36, 40, 44 or 48, the reason was that the Chromecast cannot access other channels'


Kan I bekræfte, at det stadig er sådan?

Ellers er et alternativ til Googles egen ethernet adapter/strømforsyning, en USB-C Hub med indbygget ethernet adapter. Så får man også nogle ekstra USB Porte. Der findes en tråd på Reddit over hvilke der virker. Her er et link:


Men så skal man nok finde en kraftigere strømforsyning til, at strømforsyne både Chromecast'en, Hub'en samt de tilsluttede enheder.

Hilsen Carsten.'


Hvis man ruller langt ned.

Senere har jeg fundet ud af at det vist var for Australien. I USA bruger de vist 36, 40, 44 or 48, samt en hel del kanaler i området omkring kanal ca 127.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-Januar-2021 kl. 15:55
Til top
NikolajV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 16:11
Jeg var nok ikke helt skarp nok i min beskrivelse. Jeg tænkte på billedfrekvensen, altså 24hz, 50hz eller 60hz.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 20:25
Dit spørgsmål illustrerer meget godt udfordringerne ved, at en enhed ikke har automatisk tilpasning af billedfrekvens. De amerikanske filmtjenester Netflix og Disney+ anvender 24 Hz. De danske og europæiske tjenester anvender typisk 25/50 Hz, hvilket også er tilfældet for YouSee, Viaplay og Eurosport. Du kan se de forskellige streamingtjenesters billedfrekvenser her:


Du må i gang med at lave en fuld liste over de streamingtjenester, du anvender og så overveje, hvad du bruger mest, og hvad du vil prioritere ift. kvalitet.

Jeg har selv indstillet min Chromecast med Google TV til 50 Hz, da jeg trods alt overvejende anvender danske streamingtjenester (DRTV, TV2 Play og Viaplay). 50 Hz fungerer faktisk også ok for mig ift. Netflix, Disney+, HBO Max og Prime Video, selvom de kommer som 24 Hz.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 22:18
Ud fra de samme kriterier som jensoest, har jeg også valgt at indstille min til 50 Hz.

Det er jo forholdsvist nemt at ændre, men fordi det virker OK, har jeg endnu ikke prøvet at ændre det til 24 Hz på Netflix, men man kunne da prøve det.


Redigeret af Erik K - 23-Januar-2021 kl. 22:19
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 18:42
Det burde da ikke være så svært at kode Googles Chromecast App til at kunne skifte alt efter hvilken anden app som benytter den. Så kunne man have en app liste, hvor man manuelt kunne angive frekvensen for YouSee, Netflix etc.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det burde da ikke være så svært at kode Googles Chromecast App til at kunne skifte alt efter hvilken anden app som benytter den. Så kunne man have en app liste, hvor man manuelt kunne angive frekvensen for YouSee, Netflix etc.


Hej.

Enten skal Google selv kode sådan en tabel, eller også kræver den Root. Og hvad er Rooting af (Android) så:

Citat: 'Rooting is the process of allowing users of smartphones, tablets and other devices running the Android mobile operating system to attain privileged control (known as root access) over various Android subsystems.'



I forbindelse med en anden tråd spurgte jeg på androidpctv.

Citat: 'Hi.
Will it then be possible, to test the AFRd app on a S905X4 Soc?
Can it be run on Android 10?
I read it require a ‘Firmware system with ROOT permission enabled.’
Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?
Regards Carsten.'

Og svaret fra Kim var:
Citat: 'Afrd will work for sure, just need root.
We will test.
Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.
Wait to see some reviews.'


Citat fra ovenstående: 'Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?'

Og svaret var: 'Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.'

Og jeg vi ikke kalde en Chromecast med Google TV en billig boks.


Men hvorfor løser Google så ikke problemet?

Min personlige mening er, at brugerne i USA ikke har problemet. Der har alle APPs samme billedfrekvens.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-Januar-2021 kl. 19:53
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men hvorfor løser Google så ikke problemet?

Min personlige mening er, at brugerne i USA ikke har problemet. Der har alle APPs samme billedfrekvens.

Hilsen Carsten.


Apple har valgt at indbygge automatisk tilpasning af billedfrekvens i Apple TV. Jeg tror mere Google's fravalg hænger sammen med et ønske om, at gøre produktet så simpelt og så billigt som muligt. Og hvis det ellers fungerer nogenlunde uden, så vil 90 % af kunderne være ligeglade.
Til top
NikolajV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 21:01
Tusind tak for svaret og linket. Prøvede at sætte frekvensen fra 60 til 50, men det så helt forfærdeligt ud indtil jeg fik rebooted (force close af yousee kunne måske have løst det). Under alle omstændigheder er billedet mere roligt nu.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det burde da ikke være så svært at kode Googles Chromecast App til at kunne skifte alt efter hvilken anden app som benytter den. Så kunne man have en app liste, hvor man manuelt kunne angive frekvensen for YouSee, Netflix etc.


Hej.

Enten skal Google selv kode sådan en tabel, eller også kræver den Root. Og hvad er Rooting af (Android) så:

Citat: 'Rooting is the process of allowing users of smartphones, tablets and other devices running the Android mobile operating system to attain privileged control (known as root access) over various Android subsystems.'



I forbindelse med en anden tråd spurgte jeg på androidpctv.

Citat: 'Hi.
Will it then be possible, to test the AFRd app on a S905X4 Soc?
Can it be run on Android 10?
I read it require a ‘Firmware system with ROOT permission enabled.’
Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?
Regards Carsten.'

Og svaret fra Kim var:
Citat: 'Afrd will work for sure, just need root.
We will test.
Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.
Wait to see some reviews.'


Citat fra ovenstående: 'Do you have any idea which S905X4 boxes, we can expect with ROOT permission enabled?'

Og svaret var: 'Usally the cheap boxes are root, not mecool with android tv.'

Og jeg vi ikke kalde en Chromecast med Google TV en billig boks.


Men hvorfor løser Google så ikke problemet?

Min personlige mening er, at brugerne i USA ikke har problemet. Der har alle APPs samme billedfrekvens.

Hilsen Carsten.

Jeg tror ikke på nogen måde at det kræver root.

Når en Google Home og en Chromecast er installeret og synlig i netværket, så bliver den tilgængelig for eksempelvis Youtube App. Det ville ikke være noget problemet at indkode at den skulle slå op i en liste, hvilket program som benyttes og hvilken indstilling som brugeren ønsker.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

  Jeg tror ikke på nogen måde at det kræver root.

Hej.

Til Android Bokse, ikke Android TV bokse findes der en AFRd app, der giver mulighed for automatic framerate skift i Android Bokse. Hvis man har rippet nogle Blue-Ray skiver optaget i 23,976 eller 29,97.

Da den kræver ROOT, forventer jeg også at din ellers gode ide om et tabelstyret skift, også vil kræve ROOT.

Og her er en beskrivelse AFRd app'en, som er udviklet af Andrey Zabolotny (anpaza):


I ovenstående link er der to gode sublink:

Et til Andrey Zabolotny project side:


Og et hvor apk kan downloades fra:


Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

  Jeg tror ikke på nogen måde at det kræver root.
Til Android Bokse, ikke Android TV bokse findes der en AFRd app, der giver mulighed for automatic framerate skift i Android Bokse. Hvis man har rippet nogle Blue-Ray skiver optaget i 23,976 eller 29,97.

Da den kræver ROOT, forventer jeg også at din ellers gode ide om et tabelstyret skift, også vil kræve ROOT.
Den løsning du linker til kan jeg godt forstå kræver root, da den skal have forskellige hooks ind i systemet og Apps, for at kunne fungere.

Men hvis Google laver om på Chromecast driver/Home App, så den inkluderer muligheden for en bruger tilpasset liste. Så vil det virke uden root.

Men det er jo et tænkt scenario, når Google ikke lader til at gøre noget som helst. Disapprove
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu