|
Chromecast Google TV valg af billedfrekvens |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder som en meget fornuftig forklaring 👍
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Auto refresh rate kommer med Android TV 11.
|
||
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
...og til Chromecast med Google TV?
Kilde?
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Online Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må være 'setFrameRate' API'en i Android 11. Spændende.
Dog vil det stadig være op til udviklerne af apps at tage API'en i anvendelse. Det har nok lange udsigter at få særligt de danske udviklere med på den vogn.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har været oppe i flere udvikler forums at det kommer til Android TV 11.
@Rasmus: Tænker det ikke bør være det store problem, når det kommer på system niveau. Jeg har Shield TV med en lavere Android TV og har løst det ved at installere Refresh App, der kan jeg pr. app sætte den skal skifte automatisk, så gør den det. Den eneste jeg har haft problem med er Disney+, men i og med alle deres film er i 23.976, har jeg bare sat refresh rate app til at starte Disney+ app op i den refresh rate og skifte tilbage når jeg går ud af app. Hvis det ikke er lavet til TV2 Play, DR TV osv. kan man jo bare sætte Refresh Rate app til 50 HZ, da det alligevel kun er Dansk 50 HZ indhold. Netflix fungerer det automatisk med. Redigeret af Bjur - 04-Februar-2021 kl. 09:56 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Online Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig kan man manuelt sidde og opsætte det, men det færreste har jo det overblik over tjenesterne og typerne af indhold, som kræves for at vælge den rigtige opsætning for hver app. At tingene sker automatisk sikrer, at det virker for størstedelen af brugerne.
|
||
|
||
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep men hvis man går op i billedkvalitet synes jeg ikke det er et stort problem, når det tager Max 30 minutter og skal sættes til 1 gang.
Men det er ikke et større arbejde og er tiden værd. Netflix kan man sætte app til at skifte, danske apps er oftest 50 Hz og Disney+ 23.976. Det er ikke et stort arbejde at sætte op 1 gang i appen.
Redigeret af Bjur - 04-Februar-2021 kl. 10:58 |
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brugerflader kører virkelig trægt i 24Hz. Jeg tror ikke, at der nogen, der nyder at scrolle igennem Disney eller andres indholdslister med 24Hz opdatering. |
||
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12326 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
50Hz
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12326 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg kørt med det et stykke tid på Disney+ og det er ikke noget stort problem. Det er værre med film der ikke står ordentligt.
Hvis du har en Shield kan du bare installere refresh rate app og teste om den ikke kan skifte automatisk. Ellers kan du sætte den som app specifik at den skal køre 59.96 hvis det er amerikansk og du ikke gider 24 hz. Det er som sagt noget du sætter 1 gang op så kører det.
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |