recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Google TV valg af billedfrekvens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Google TV valg af billedfrekvens

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men hvorfor løser Google så ikke problemet?

Min personlige mening er, at brugerne i USA ikke har problemet. Der har alle APPs samme billedfrekvens.

Hilsen Carsten.


Apple har valgt at indbygge automatisk tilpasning af billedfrekvens i Apple TV. Jeg tror mere Google's fravalg hænger sammen med et ønske om, at gøre produktet så simpelt og så billigt som muligt. Og hvis det ellers fungerer nogenlunde uden, så vil 90 % af kunderne være ligeglade.

Det lyder som en meget fornuftig forklaring 👍
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 14:50
Auto refresh rate kommer med Android TV 11.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 14:52
...og til Chromecast med Google TV?

Kilde?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 12:29
Det må være 'setFrameRate' API'en i Android 11. Spændende.

Dog vil det stadig være op til udviklerne af apps at tage API'en i anvendelse. Det har nok lange udsigter at få særligt de danske udviklere med på den vogn.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 09:54
Det har været oppe i flere udvikler forums at det kommer til Android TV 11.

@Rasmus: Tænker det ikke bør være det store problem, når det kommer på system niveau. Jeg har Shield TV med en lavere Android TV og har løst det ved at installere Refresh App, der kan jeg pr. app sætte den skal skifte automatisk, så gør den det.
Den eneste jeg har haft problem med er Disney+, men i og med alle deres film er i 23.976, har jeg bare sat refresh rate app til at starte Disney+ app op i den refresh rate og skifte tilbage når jeg går ud af app.
Hvis det ikke er lavet til TV2 Play, DR TV osv. kan man jo bare sætte Refresh Rate app til 50 HZ, da det alligevel kun er Dansk 50 HZ indhold.

Netflix fungerer det automatisk med.


Redigeret af Bjur - 04-Februar-2021 kl. 09:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 10:30
Selvfølgelig kan man manuelt sidde og opsætte det, men det færreste har jo det overblik over tjenesterne og typerne af indhold, som kræves for at vælge den rigtige opsætning for hver app. At tingene sker automatisk sikrer, at det virker for størstedelen af brugerne.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 10:56
Jep men hvis man går op i billedkvalitet synes jeg ikke det er et stort problem, når det tager Max 30 minutter og skal sættes til 1 gang.
Men det er ikke et større arbejde og er tiden værd.
Netflix kan man sætte app til at skifte, danske apps er oftest 50 Hz og Disney+ 23.976. Det er ikke et stort arbejde at sætte op 1 gang i appen. 


Redigeret af Bjur - 04-Februar-2021 kl. 10:58
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 11:57
Brugerflader kører virkelig trægt i 24Hz. Jeg tror ikke, at der nogen, der nyder at scrolle igennem Disney eller andres indholdslister med 24Hz opdatering.

Quiz-spørgsmål: HBO Nordic har primært amerikansk indhold. Hvad skal app'en sættes til? Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 12:59
50Hz
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 13:11
Wacko
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 13:27
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 14:06
Nu har jeg kørt med det et stykke tid på Disney+ og det er ikke noget stort problem. Det er værre med film der ikke står ordentligt.

Hvis du har en Shield kan du bare installere refresh rate app og teste om den ikke kan skifte automatisk. Ellers kan du sætte den som app specifik at den skal køre 59.96 hvis det er amerikansk og du ikke gider 24 hz. Det er som sagt noget du sætter 1 gang op så kører det.Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu