recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast i MediaPortal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast i MediaPortal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast i MediaPortal?
    Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:11
Hej

Jeg har en Chromecast i mit TV, men jeg ville klart foretrække, hvis jeg istedet kunne integrere det i MediaPortal som er kørende på mit mediacenter.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre? 

Jeg tænker så skulle jeg købe et HDMI "optage" kort til mit mediecenter, og så ved jeg ikke hvordan man evt skulle få vist billeder i Mediaportal.

Nogen ideer?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 15:30
Det kan godt være at der måske en dag kommer en Chromecast udvidelse til Mediaportal.
Men lige nu har Chromecast dårlig undersøttelse af forskellige framerates og dermed er den ikke særlig velegnet til at bruge fra et mediecenter.

Jeg kan ikke se hvad du skal bruge et HDMI optage kort til - hvor får du input fra som skal gå til det hdmi kort?

Hvad mener du med at "få vist billeder" i MediaPortal?
Er det feriebilleder fra din mobil?

Redigeret af Cyberguyen - 30-Juli-2014 kl. 15:31
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-September-2006
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 15:44
Inputtet kommer jo fra Chromecast.

Det kunne f.eks. være hvis jeg vil vise min skærm fra min telefon, eller skærm fra Chrome browseren på computeren, eller jeg falder over en video på youtube som jeg lige vil have streamet til TV / Mediaportalen istedet.

Jeg mente ikke "billedet", jeg mente "hvordan man evt skulle få vist billedet", altså generelt hvordan får man så indholdet fra Chromecasten "ind" i Mediaportal. 

Men æv, hvis det ikke findes. Det ville gøre det hele nemmere i mit setup.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 16:05
At få billedet fra chromecast ind i mediaportal (eller andet HTPC software) er nok ikke en reel mulighed. Det kan sikkert lade sig gøre, men det vil være besværligt.

Nu er det længe siden jeg brugte MediaPortal, men er ret sikker på du kan sende youtube links til det fra telefonen/browseren (man kan ihvertfald sende både Youtube og Vimeo til XBMX, og vist alle andre hvor XBMC har en plugin til afspilning.). Selve websider bliver self sværere, så der er det nok nemmest bare at skifte input på fjernsynet/receiveren.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 17:09
Du køber bare et bundkort med hdmi in, har det i min server og det virker uden problemer de gange jeg har prøvet bruge hdmi in porten, selv når serveren står i slumre / dvale har den hdmi passtrough.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af encorez encorez skrev:

Inputtet kommer jo fra Chromecast.

Det kunne f.eks. være hvis jeg vil vise min skærm fra min telefon, eller skærm fra Chrome browseren på computeren, eller jeg falder over en video på youtube som jeg lige vil have streamet til TV / Mediaportalen istedet.

Jeg mente ikke "billedet", jeg mente "hvordan man evt skulle få vist billedet", altså generelt hvordan får man så indholdet fra Chromecasten "ind" i Mediaportal. 

Men æv, hvis det ikke findes. Det ville gøre det hele nemmere i mit setup.
Det er nok bare mig som ikke har fantasi til hvad man skal bruge det at vise sin skærm fra sin telefon på et mediecenter. Men det findes der så vidt jeg ved en App som kan gøre.

Alt på youtube kan jo køre fra mediecenteret directe over til tv og hvis det endelig var nødvendigt med at vise skærmen fra telefonen, så kunne man vel have chromecast sat direkte til tv?

Jeg ser chromecast som en enhed med færre muligheder end mediecenteret, så jeg forstå ikke hvorfor det ville være smart at køre chromecast igennem sit mediecenter.

Tværtimod er det mega smart at have Plex server på sit mediecenter og så streame til sin cromecast i et andet værelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu