|
Chromecast med Google TV hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2024 kl. 14:28 |
Hej i gruppen.
Jeg har søgt i forummet, men kan ikke finde et svar. Jeg har brugt Chromecasts siden gen1 og har løbende opgraderet. I stuen har vi endda benyttet 2 Chromecasts - den ene indstillet til 50Hz og den anden til 60Hz output - så vi nemt kunne vælge det rette output, afhængig af streaming-servicen/streaming materialet. Det har altid fungeret udemærket. Nu har vi så opgraderet til Chromecast med Google TV og her oplever vi, at billedet hakker ved brug af Google TV appsene - eksempelvis når vi streamer fra Norlys Play eller Viaplay, med Google TV indstillet til 50Hz output, så hakker billedet alligevel - nogle gange mere end andre, men det er lige før det er en dealbreaker. Jeg tror årsagen skal findes i appsene, da jeg fint kan finde 50Hz materiale i Netflix appen, som kører helt perfekt og flydende, når indstillet til 50Hz output - ligeså med 60Hz materiale. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at andre oplever det samme?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er meldinger fra andre om lignende problem med Norlys Play appen. Jeg har ikke selv adgang, så kan ikke be/afkræfte.
Jeg har ikke hørt om 50Hz problemer med Viaplay appen, men skal da ikke kunne udelukke, at det findes. Hvilket indhold oplever du det med hos Viaplay? PS: Hvis du ønsker en løsning med automatisk match af billedfrekvens på tværs af næsten alle apps, så er eneste løsning pt. Apple TV 4K.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
I stuen har vi endda benyttet 2 Chromecasts - den ene indstillet til 50Hz og den anden til 60Hz output - så vi nemt kunne vælge det rette output, afhængig af streaming-servicen/streaming materialet.[/]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
Tak for info :-) Jeg oplever det på alt materiale i både Norlys og Viaplay appen.
Ja, jeg ved godt, at Apple TV har automatisk match af billedefrekvens - håber stadig det også bliver tilfældet på Google TV, som jo teknisk set også allerede har åbnet op for muligheden.
|
|
![]() |
|
Lidt fjollet, I know, men det har sparet os for at skulle tilgå Hz-indstillingen på Chromecasten utallige gange - hver en krone værd :-)
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Jeg synes faktisk, at det er et smart trick. Så kan man navngive dem 50Hz og 60Hz Chromecast
![]() Ulempen er naturligvis, at man skal vide, hvilken frekvens, indholdet er i.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Ja, vi har navngivet dem DK og US - men på Netlfix er det altid usikkert hvad frekvensen er :-) Dog nemt at skifte Hz, hvis man blot skal skifte Chromecast :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |