recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast med Google TV og VPN -> USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast med Google TV og VPN -> USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast med Google TV og VPN -> USA
    Sendt: 03-Maj-2023 kl. 09:44
Jeg har forsøgt mig med en VPN installeret på min router, som ganske rigtigt viser at jeg er i USA med min Chromecast. Min Discovery+ app ser det også og jeg får adgang til Pluto TV. Men app-store vil ikke lade mig installere f.eks. Youtube TV og HULU. Jeg får at vide at disse apps er ikke tilgængelige i mit land.

Er der nogen der kender en måde at få dem installeret og få adgang?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2023 kl. 09:51
Google Play Store reagerer ikke på VPN, med mindre du har været i landet fast i 30 dage eller længere, så vidt jeg husker. Du skal i stedet oprette en ny Google Play Store-bruger, som er tilknyttet USA.

Mht. brug af diverse streamingtjenester, så blokerer nogle af dem velkendte VPN IP'er. Du kan også overveje en DNS-tjeneste.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2023 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Er der nogen der kender en måde at få dem installeret og få adgang?

Hej.

Nogle TV udbydere er mere strikse end andre. Netflix i USA er berygtet for at begrænse TV kiggere fra udlandet.

Her er Windscribe en af de få der har fundet en løsning. Det hedder en residential VPN, hvor Windscribe har lejet sig ind hos en amerikansk beboer, hvor du og beboeren så er de eneste der bruger hans IP adresse. Her er nogle Windscribe priser:

4.08 USD pr måned for 63 lande. 1-2 gange om året der der tilbud på ca 32 USD for et år.

Ellers er der Build A Plan Billed $1.00 per location, per month + $1.00 for unlimited, så min $2.00 pr måned.
Så et extra land plus unlimited for dette land og også unlimited for de 10 gratis lande koster $2.00 om måneden.

Men residential VPN er dyr. Først skal man betale de normale 4.08 USD pr måned og så yderlig en hel del ekstra for residential VPN. Ellers er Windscribe tråd på reddit et godt sted af se informationer:

Hilsen Carsten.

Til top
AppleTVGuy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2023
Sted: Lyngby
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AppleTVGuy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 12:43
Det du oplever stemmer ikke med mine erfaringer.

Du kan benytte https://smartstreaming.tv (gratis).

Det er en dansk Smart DNS, hvor du kan vælge dit Google Play Store land frit - det virker.

Når nu vi er ved det så giver Smart DNS langt bedre streaming kvalitet end VPN - så hvorfor betale for noget som er dårligere?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 14:56
Hej.

Da jeg ville afprøve smartstreaming.tv (gratis) var jeg på ferie. Og så var det kun gratis i 14 dage?

Men eller bruger jeg både DNS og VPN. Det ene til noget, og det andet til de andre. Hvorfor skulle man begrænse sig til kun en løsning, når der findes flere muligheder?

Men I USA samler Google TV nu mere end 800 gratis tv-kanaler:

Hvor mange at dem kan man se med smartstreaming.tv, og hvor mange kræver en VPN?

Hilsen Carsten.

Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Men I USA samler Google TV nu mere end 800 gratis tv-kanaler:

Det er også pga de 800 kanaler jeg gerne vil prøve det af.

Edit: Jeg mener at have læst at nogen af kanalerne er regionale. Men om det betyder at de er DNS låst til bestemte stater, stod der ikke noget om.

Redigeret af bingoking - 11-Maj-2023 kl. 15:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:07
Hvordan kan jeg få adgang til det? Sådan helt fra bunden; device der skal bruges, hvordan den amerikanske konto laves, etc.

Det kunne være mega lækkert at have ubesværet adgang til TNT, ABC, CBS, osv. De har meget af det der basketbold.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

]Edit: Jeg mener at have læst at nogen af kanalerne er regionale. Men om det betyder at de er DNS låst til bestemte stater, stod der ikke noget om.

Det handler mere om at Fox (ikke News), ABC, NBC, etc. har lokale stationer.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AppleTVGuy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 20:17
De 800 kanaler på Google TV lyder bedre end det er.

Der er i forvejen masser af  US portaler, som leverer 200 - 300 kanaler. Nu går Google så bare ekstrem.

Men det er rent ud sagt totalt uinteressant - det drejer sig om 800 små lokale nichekanaler, som kun en amerikaner, som vil se lokale nyheder gider at se.

De store populære kanaler, skal stadig ses "direkte på kanalen".

Generelt er mange amerikanske kanaler beskyttet af et såkaldt "provider login", som amerikanerne får gratis af deres ISP'er, når de signer op til internet.

Man skal have fat i sådan et login, så kan man se rigtig meget amerikansk TV.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 20:47
Så man kan ikke se OTA-kanaler, som de rigtige ABC, TNT, osv.?

Jeg har TNT for tiden, fordi over halvdelen af LeBrum Germs' kampe for tiden vises der. Da jeg skulle bruge TNT i marts, også til basketbold, skulle min kammerat i Delaware logge ind hver dag, hvilket mildt sagt var irriterende. Det nuværende login har derimod kørt i flere uger, og vi aner selvfølgelig ikke hvorfor. ESPN er heldigvis nemmere at havde med at gøre.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AppleTVGuy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 21:41
Forstår ikke helt dem der snakker om VPN i forbindelse med streaming af udenlandske kanaler.

Det er da hamrende irriterende at man skal skrue på sin VPN, hver gang man skal skifte fra, BBC til DR og videre til ABC News.... etc.

Med Smart DNS kan man være en rigtig "couch potato" - der skal ikke skrues på noget som helst - alle kanaler virker "right away".

Et provider login koster omkring 5$ i de rette kredse - jeg har selv benyttet mit eget i årevis - så det er en overskuelig investering.

Hvis man vil have udenlandske kanaler på sit Apple TV er det mest besværlige, at man skal lave et nyt Apple ID for hvert land. Hvordan man gør er beskrevet her: https://smartstreaming.tv/faq.aspx

Hvis man vil have fremmede kanaler på sit Android TV er det lidt nemmere. Man skal bare flytte Google Play Store til det ønskede land - sådan en funktion findes hos SmartStreaming.

Redigeret af AppleTVGuy - 12-Maj-2023 kl. 12:32
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 07:27
Enig med AppleTVGuy. En DNS-løsning er helt klart vejen frem hvis man vil blande lokale og internationale tjenester på sin TV-enhed. Det er langt lettere end at sidde og skifte rundt mellem lande med VPN. Og det koster ikke særlig meget, sågar får man ofte DNS-tjeneste og VPN i samme pakke uden merpris.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu