recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast spørgsmål
    Sendt: 27-December-2018 kl. 19:06
Hej Alle

Jeg er i gang med at skulle have sat 3 Chromecast op i huset og kunne godt tænke mig at have at alle 3 chromecast har hver sin mobil den er sat op til, men på samme wifi.

Ved ikke om det kan lade sig gøre?

Har kigget lidt på om det kan løses med at invitere på hver sin g mail, og derefter give lov til hver sin chromecast, eller er der andre der har et på på om det kan lade sig og evt hvordan.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 21:40
Hvad er formålet? Er det for at man kun må have lov til at caste til en bestemt Chromecast? Umiddelbart kan man jo se alle de Chromecasts der er på det netværk man befinder sig.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 21:41
Jeg mener at det klare man bare på Google home app'en på hver mobil
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 22:18
Ungerne har hver deres chromecast, og det hænder de ikke kan enes, så for at undgå scenariet med at drille den anden på den måde, med at sende noget til den andens chromecast, kan jeg lige så godt få det lavet så de ikke kan gøre det.

Dvs home app på hver deres mobil og så konfigurere chromecast den vej igennem, på hver deres gmail.

Tænker det skal prøves, havde kun smidt dem på min gmail og tilføjet begge.


Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 23:02
Er det ikke bare et fortælle ungerne, at hvis den ene driller den anden, så mister de deres egen Chromecast i en uge?
De driller nok kun en gang på den måde, hvis det sker :)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 23:02
Hvis du skal have ungerne skilt af på den måde, så skal de have oprettet hver deres særskilte trådløse netværk i din router (f.eks. via brug af ét seperat gæstenetværk for hver unge) uden adgang til intranettet i øvrigt. Så bliver de med hver deres telefon og cromecast adskilte fra hinanden (og dit intranet i øvrigt) på hver deres gæstenetværk.

Redigeret af TBC1 - 27-December-2018 kl. 23:03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu