|
Chromecast til analog L R |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2020 kl. 00:00 |
Kan man konvertere en Chromecast til et analog stereosignal på nogen måde, så man kan streame til en gammel forstærker?
Redigeret af Ning - 29-December-2020 kl. 08:43 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Der findes både bokse eller kabler der kan konvertere HDMI til analog stereosignal. Her er en boks: 'Mini Composite HDMI To AV RCA 1080P Audio Video AV CVBS Adapter Converter For TV' Du skriver ikke noget om, hvordan du skal bruge et video signal til dit TV? Hvis du skal bruge et HDMI til video, vil jeg foreslå dig også at bruge en HDMI splitter. Hvis du ønsker at bruge en SCART indgang, kan du evt kigge på denne sammen med en SCART adapter: 'HDMI to 5 RCA Male Audio Video Component Convert Cable For HDTV TV BOX 1080P DVD' Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det er nemmere at hjælpe hvis du beskriver dit set up.
Skal den tilsluttes direkte til anlæg eller via tv? Hvad streamer du fra? Måske findes der en bedre løsning end at konvertere signalet fra en chromecast. Der findes utallige enheder der kan streame. Her er en der benytter AirPlay. Man kunne også finde en brugt Sonos connect. Mulighederne er mange.
|
|
![]() |
|
itjf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Det korte svar er ja. Der er flere udgaver af Chromecast. Med en Chromecast Audio kan du tilslutte direkte til forstærkeren med et "Standard 3,5 mm minijack til 2xPhono stereo kabel". Desværre kan Chromecast Audio kun købes på brugtmarkedet.
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Det skal bruges til at streame (Yousee musik) fra mobil og tablet til ældre stereoforstærker Marantz PM 84ll.. Så videosignalet skal ikke bruges
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Hvad med noget Sonos?
Jeg har lige købt en Sonos Connect på DBA til 600 og den er forbundet til mit gamle analoge anlæg. Jeg kan streame radio, lokalt musik og spotify, yousee etc. Jeg synes det er noget der virker. Det skal lige siges at den gamle Sonos Connect kun kan kører med Sonos S1 appen. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5339 |
sammen med
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
Hej. Jeg forstår ikke helt. Hvordan man vil installere og betjene Chromecast'en helt uden en skærm. Men det er nok muligt. Hvis man ønsker lyden ud fra et 3.5 mm mini jack, vil jeg foreslå en boks med et HDMI Female stik, så at man undgår HDMI til HDMI adapteren fra HN i ovenstående post. Hvis man ønsker lyden ud i to RCA stik vil jeg foreslå denne: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-December-2020 kl. 10:01 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Med alle disse billige kina dimser, så er spørgsmålet også hvordan lyden er?
Der sker jo en digital til analog konvertering, så der er indbygget en DAC og til de priser, er det nok den billigste.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
En brugt Sonos connect er det eneste rigtige her.
Du får et stabilt system der kører på Wifi. En fornuftig DAC. Systemet kan udbygges og er nemt at bruge. Det kan bruges med Android og Apple. Chromecast skal tilsluttes en skræm. Ellers kan du ikke styre den. Og jeg forudser en biks med converter og kabler.
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1129 |
Hvis det er en chromecast audio, så har den toslink udgang i mini jack stikket. Så kan du bruge en sådan dims... https://www.av-cables.dk/optisk-til-phono-converter/digital-til-analog-phono-minijack-converter.html Frank
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5339 |
![]() VGA dimsen har stik til 5V USB forsyning, men kan faktisk køre på forsyning fra Chromecast HDMI ![]() Lydkvalitet, tja der er vel som billig PC lydkort udgang.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |