recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast til DR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast til DR?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast til DR?
    Sendt: 13-Juni-2021 kl. 11:41
Nu har DR-appen kørt som lort på Apple TV i flere år, jeg gider ikke mere
Hvad med en Chromecast kun til DR (og måske senere TV2, som også er lort på ATV)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 13:59
DR kører uden (næsten*) problemfint på Android Tv, så ja den nye Chromecast er oplagt. 

Hvis det kun er til DR/TV2 og 4K er ligegyldigt, så vil Xiaomis 300 kroners TV-stick også kunne gøre det.

*Det sker stadig (men efterhånden sjældnere og sjældnere) at den ikke afslutter normalt, når man forlader app'en - og så skal den genstartes næste gang man vil åbne den. Selv om det kun tager få sekunder, er det lidt irriterende. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nu har DR-appen kørt som lort på Apple TV i flere år, jeg gider ikke mere

Hvad har du af problemer?

I det sidste halve års tid, har vi nemlig ikke haft nogle issues.



Klaus



Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nu har DR-appen kørt som lort på Apple TV i flere år, jeg gider ikke mere
Hvad med en Chromecast kun til DR (og måske senere TV2, som også er lort på ATV)?

ChromeCast til DRTV kører perfekt, hvis man husker at sætte ChromeCasten til 50 Hz. Det samme burde DRTV på et ATV nu også gøre - Såfremt man i forvejen har sørget for 50 Hz output som default.

Nu skriver du så intet om hvad det er du specifikt oplever som problem og så kan der jo heller ikke siges noget specifikt tilbage til det, men kun komme lige så generelle meldinger den anden vej Wink

Redigeret af TBC1 - 13-Juni-2021 kl. 15:35
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Nu skriver du så intet om hvad det er du specifikt oplever som problem og så kan der jo heller ikke siges noget specifikt tilbage til det, men kun komme lige så generelle meldinger den anden vej Wink
Mon ikke det kan være følgende:
App lukker umotiveret under afspilling, og når man så starter det program man var igang med et se igen, så har den glemt hvor man er nået til.
Samme sker hvis man pauser en afspilning, og ATVs pauseskærm bliver aktiveret.
Ovenstående problem bliver bare endnu mere irriterende, når det stort set er umuligt at spole i DR’s afspiller.
Og så er brugerinterfacet generelt utroligt sløvt.
Mvh Jesper
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 15:57
Er du logget ind på DRTV? ...Som jeg husker det kan man somme tider blive logget ud og så mister DRTV informationerne om hvilke udsendelser man har været i gang med at se og hvor man er kommet til i dem.

At Appen lukker umotiveret kan jeg ikke huske at jeg har prøvet på hverken ATV 4K, Shield Pro 2019 eller soveværelsets Android-TV. Det skal så retfærdigvis siges at ATV'et ikke har været brugt særligt meget siden indkøbet af Shielden, så jeg er nok ikke den rette til at tale med på allerseneste app-status på ATV'et. ATV'et er først lige blevet støvet af igen her til EM, og det var så længe siden at det havde været brugt at det skulle igennem 3(!) på hinanden følgende firmwareopdateringer før det var klar igen som jeg skulle have det, da det er 1 ud af 2 enheder ViaPlay "kan finde ud af" [host!] at sende 4K til.

Til gengæld kan jeg klart huske alle 3 enheder fra tid til anden kan finde på at tabe mit DRTV log-in, så der skal logges ind på DRTV igen før DRTV husker hvor man er kommet på tværs af mange forskellige streams (og ikke bare det seneste ude i OS)

Redigeret af TBC1 - 13-Juni-2021 kl. 16:09
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 17:01
Axlon, du har helt ret
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 17:22
Er logget ind på DR appen.
Mener ikke jeg nogensinde har oplevet at være blevet logget ud.
Hvis vi ser en udsendelse, og vi selv stopper den, og hopper ud, så husker den hvor man er nået til, men altså ikke når appen bryder ned.
Jeg har fejlmeldt fejlende til DR, og de har meldt tilbage med at de kender til fejlende, og at de arbejder på at rette dem. Det er vel et år siden nu, så de arbejder åbenbart ikke særligt hurtigt.
Den gamle app som benyttede Apple afspilleren fungerede super godt.
Mvh Jesper
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 17:55
Jeg skrev til DR for et par år siden, men intet er ændret
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 18:17
Oplever ikke problemer med DR på Apple TV.


Måske er jeg heldig eller bruger appen forkert.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 18:53
Anmeldelserene for DR-app'en på App Store fortæller vidst det hele Wink

Så længe de holder fast i deres egen afspiller, og ikke den standard video afspiller der er på ATV, tror jeg ikke app'en kommer til at fungere godt, desvære.
Gætter på at de bruger deres egen afspiller for ikke at skulle betale til Apple.

Den gamle app som benyttede apple's egen afspiller fungerede ubeklageligt.
Mvh Jesper
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 22:35
Ingen problemer her med DR på flere android bokse, samt alm. chromecast.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu