recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast til projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hugosarang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-September-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast til projektor
    Sendt: 21-September-2015 kl. 18:39
Hej Jeg har tænkt at sætte min chromecast til min projektor, kører case over min mobil. Min projektor lyd er ikke specielt god, derfor vil jeg bruge min soundbar der kører på Bluetooth. Spørgsmålet er så, jeg har fundet en Bluetooth transmitter til jackstik og har tænkt at sætte det til min projektor indgang, så den går til min soundbar Bluetooth. Tror i det kan fungere? Min projektor er benq w1070+ og soundbar sc-htb680
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 18:58
Mener du projektor indgang? Det vil ikke virke tænker jeg. Men du kan bruge noget lign. denne mellem cc og projektor:

http://www.amazon.com/BlackRock-Adapter-Google-Chromecast-Extractor/dp/B00I4A12JG
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Hugosarang Hugosarang skrev:

jeg har fundet en Bluetooth transmitter til jackstik og har tænkt at sætte det til min projektor indgang, så den går til min soundbar Bluetooth. Tror i det kan fungere? Min projektor er benq w1070+ og soundbar sc-htb680
Du skal ikke bruge projektor INDGANG, men den ser ud til at have jackstik UDGANG: Audio out (Mini Jack) x 1
Link: 

Men du siger projektor lyd ikke er god, så jeg ved ikke hvordan det kommer til at lyde. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:10
Ups ja selvfølgelig udgang men mon det virker?? Har hørt at chromecast kører lyden over hdmi, så måske skal jeg bruge en converter ved bare ikke hvor jeg kan finde en.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:13
Ups læste ikke det med Black rock. Kan man så sætte en Bluetooth transmitter i den? Og kan man finde sådan en i dk?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:24
Har tjekket lidt man kan vist bruge den der audio out men er tvivl om jeg kan koble en Bluetooth transmitter til den?? Og videre til min soundbar
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:28

Ups ja selvfølgelig udgang men mon det virker?? Har hørt at chromecast kører lyden over hdmi, så måske skal jeg bruge en converter ved bare ikke hvor jeg kan finde en.
Chromecast sender lyd igennem HDMI, og jeg ville forvente at Benq kunne uddrage lydsignal herfra.
Men efter at have skimmet manual tror jeg ikke det er tilfældet, har ikke kunnet se det umiddelbart.
Der er heller ikke digitalt SPDIF coax/Toslink output.

Så en HDMI audio extractor som denne kunne løse problemet:
Den har også Toslink output, du kan koble på din soundbar.

Der findes også andre modeller.

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:31
Hmm hvad skulle jeg indstille min soundbar når jeg har kørt et toslink på min soundbar? Bd/dv eller tv?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:41

Hmm hvad skulle jeg indstille min soundbar når jeg har kørt et toslink på min soundbar? Bd/dv eller tv?
Ud fra manual side 10 vil jeg forvente TV (uden ARC)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:48
Okay tak Jørgen mem jeg har min hdmi arc kørt til tv, så er sku i tvivl om jeg kan køre toslink til min projektor og samtidig køre med soundbar på tv,det er forvirrende. Måske skulle man bare købe nogle højtalere til projektoren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 20:48
Ja, den lurede jeg også lidt på. Smile
Men der er åbenbart ikke noget i setup menu til at vælge imellem HDMI ARC og Toslink, så jeg gætter på det virker automatisk.
Forstået på den måde, at hvis soundbar får et HDMI ARC signal bruger den det, og hvis i stedet den modtager et SPDIF signal, så bruges den indgang.
Så hvis TV er slukket når projektor bruges (og omvendt), så vil det virke automatisk? 
Men det er et gæt. Har du DVD/BD - PC eller andet med optisk output som du kan teste med?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugosarang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 20:52
Hmm jeg har ikke en pc eller en anden dvd. Kun ps4 men har måske et okay langt optisk kabel, så jeg ikke behøver købe et nyt, som jeg kan prøve :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu