|
Chromecast til projektor |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hugosarang ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-September-2015 kl. 18:39 |
Hej Jeg har tænkt at sætte min chromecast til min projektor, kører case over min mobil. Min projektor lyd er ikke specielt god, derfor vil jeg bruge min soundbar der kører på Bluetooth. Spørgsmålet er så, jeg har fundet en Bluetooth transmitter til jackstik og har tænkt at sætte det til min projektor indgang, så den går til min soundbar Bluetooth. Tror i det kan fungere? Min projektor er benq w1070+ og soundbar sc-htb680
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du projektor indgang? Det vil ikke virke tænker jeg. Men du kan bruge noget lign. denne mellem cc og projektor:
http://www.amazon.com/BlackRock-Adapter-Google-Chromecast-Extractor/dp/B00I4A12JG |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Link: Men du siger projektor lyd ikke er god, så jeg ved ikke hvordan det kommer til at lyde. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hugosarang ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
Ups ja selvfølgelig udgang men mon det virker?? Har hørt at chromecast kører lyden over hdmi, så måske skal jeg bruge en converter ved bare ikke hvor jeg kan finde en.
|
|
![]() |
|
Ups læste ikke det med Black rock. Kan man så sætte en Bluetooth transmitter i den? Og kan man finde sådan en i dk?
|
|
![]() |
|
Har tjekket lidt man kan vist bruge den der audio out men er tvivl om jeg kan koble en Bluetooth transmitter til den?? Og videre til min soundbar
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Men efter at have skimmet manual tror jeg ikke det er tilfældet, har ikke kunnet se det umiddelbart. Der er heller ikke digitalt SPDIF coax/Toslink output. Så en HDMI audio extractor som denne kunne løse problemet: Den har også Toslink output, du kan koble på din soundbar. Der findes også andre modeller. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hmm hvad skulle jeg indstille min soundbar når jeg har kørt et toslink på min soundbar? Bd/dv eller tv?
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Okay tak Jørgen mem jeg har min hdmi arc kørt til tv, så er sku i tvivl om jeg kan køre toslink til min projektor og samtidig køre med soundbar på tv,det er forvirrende. Måske skulle man bare købe nogle højtalere til projektoren.
|
|
![]() |
|
Ja, den lurede jeg også lidt på.
![]() Men der er åbenbart ikke noget i setup menu til at vælge imellem HDMI ARC og Toslink, så jeg gætter på det virker automatisk. Forstået på den måde, at hvis soundbar får et HDMI ARC signal bruger den det, og hvis i stedet den modtager et SPDIF signal, så bruges den indgang. Så hvis TV er slukket når projektor bruges (og omvendt), så vil det virke automatisk? Men det er et gæt. Har du DVD/BD - PC eller andet med optisk output som du kan teste med?
|
|
![]() |
|
Hmm jeg har ikke en pc eller en anden dvd. Kun ps4 men har måske et okay langt optisk kabel, så jeg ikke behøver købe et nyt, som jeg kan prøve :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |