recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Ultra - Så kan du købe dem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Ultra - Så kan du købe dem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Ultra - Så kan du købe dem
    Sendt: 06-November-2016 kl. 17:49
.....
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 16:43
Hej

Ja, det kan man, og det har jeg gjort....

men indtil videre er resultatet meget negativt :-(  Jeg har den hægtet på et Samsung KS7005 uhd tv. - HDMI porten er sat til UHD color, og alt ser også meget fint ud. - Men, når jeg streamer f.eks. fra Netflix så kører filmen med dobbelt hastighed !!, det ser meget sjovt ud i starten, men da lyden ligeledes er "dobbelt" bliver man hurtigt træt af det...

Nu, har jeg så eksperimenteret med streaming fra diverse andre kilder, men det er samme problem overalt.

Hva´gør man så, jo, piller den originale strømforsyning fra og forsyner den med et alm. usb kabel tilsluttet fjernsynets USB stik, og viola, nu kører alt i normalt tempo, men, nu kan den så ikke streame i UHD :-(  Samtidigt kommer der en advarsel om at man ikke bruger den originale strømforsyning, og der kan derfor ikke streames i UHD...

Sådant noget møg ! - Andre som har købt sådan en sag, og oplever samme problemer ?, og måske har fået løst problemet ?.

/Ole

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 06:49
Det sker når Den sættes til 50 Hz. Det må man vel kontakte Google om

Redigeret af chr1213 - 18-November-2016 kl. 07:43
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af OleRas OleRas skrev:

Hej

men indtil videre er resultatet meget negativt :-(  Jeg har den hægtet på et Samsung KS7005 uhd tv. - HDMI porten er sat til UHD color, og alt ser også meget fint ud. - Men, når jeg streamer f.eks. fra Netflix så kører filmen med dobbelt hastighed !!, det ser meget sjovt ud i starten, men da lyden ligeledes er "dobbelt" bliver man hurtigt træt af det...

Nu, har jeg så eksperimenteret med streaming fra diverse andre kilder, men det er samme problem overalt.

Hva´gør man så, jo, piller den originale strømforsyning fra og forsyner den med et alm. usb kabel tilsluttet fjernsynets USB stik, og viola, nu kører alt i normalt tempo, men, nu kan den så ikke streame i UHD :-(  Samtidigt kommer der en advarsel om at man ikke bruger den originale strømforsyning, og der kan derfor ikke streames i UHD...

Sådant noget møg ! - Andre som har købt sådan en sag, og oplever samme problemer ?, og måske har fået løst problemet ?.

Har du læst her?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af OleRas OleRas skrev:

Hej

At løbe ind i disse problemer er naturligvis et kæmpe irritationsmoment - især nu hvor enhedens største og vigtigste feature er UHD/4k. Jeg er dog sikker på, at der er tale om børnesygdomme, og Google skal nok få det rettet snarest via en firmwareopdatering. Der er jo tale om et problem i forbindelse med en kerne-feature, så mon ikke Google har det fikset i løbet af kort tid?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu