recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast vs Apple tv 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast vs Apple tv 4K

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast vs Apple tv 4K
    Sendt: 17-September-2019 kl. 15:19
Hejsa, jeg syntes det er for ofte at en af mine Chromecast mener at den skal holde fri når vi skal bruge den. Ved ikke hvorfor det forholder sig sådan, nogle gange er en væk, andre gange alle? 
 Men tænker til tv'et at det måske ville kunne løses med et Apple tv 4k, syntes ikke jeg læser noget negativt om det. Er det en mere stabil løsning med Apple?

Frank 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 15:59
Helt klart. Jeg kan slet ikke lide idéen om at fumle mellem fjenbetjening og telefon, for at se det man ønsker, men det er der nok andre der her lettere ved at acceptere.
Men jeg har det bare 100 gange mere afslappet med at kan sidde at lede indhold med en fjernbetjening i en decideret app. Overblikket er langt større og man skal ikke sidde og skifte fokus mellem to skærme.
Jeg har så også Harmony remote, så skal slet ikke skifte fjernbetjening.

Og synes bestemt stabilitet er en rigtig stor force ved ATV. Husker nu ikke min CC som værende ustabil, men noget kan da have ændret sig? Men måske du har dårlig WIFI? Det kan jo så løses på ATV ved at bruge ethernet i stedet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 16:02
Det er altid ønskeligt med en god streaming boks, skulle der også ind i mellem være brug for Chromecast så er en Shield TV begge dele.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 17:11
ATV er klart den bedste streamer der findes. Jeg har aldrig fattet hvorfor folk er så tossede med Chromecast. Det er et mega nederen koncept. Kun deres audio-udgave giver mening.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

ATV er klart den bedste streamer der findes. Jeg har aldrig fattet hvorfor folk er så tossede med Chromecast. Det er et mega nederen koncept. Kun deres audio-udgave giver mening.

Fuldstændig enig , ville aldrig kunne undvære min ATV4K(eller de tidligere modeller jeg havde). Klart det bedste elektronik , krone for krone,jeg har investeret i.
Har da prøvet de indbygget apps i mit tv , og i andre folks...Hold da kæ.. det er ringe i forhold til.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 07:02
Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage efter du udskifter din Chromecast med Apple TV 4K. Det er en løsning, som jeg varmt kan anbefale efter vi herhjemme tidligere har forsøgt at leve med Chromecast, AirPlay og senere Nvidia Shield.

Redigeret af Rasmus Larsen - 18-September-2019 kl. 07:31
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 07:25
jeg har en gammel chromecast og ATV 4k.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt chromecasten.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 08:45
Jeg har aldrig oplevet, at Chromecast (vi har fire) ikke fungerer. Oprindeligt gik vi fra Apple TV3 til Chromecast, fordi streaming via ATV3 var meget ustabil, og det fungerede bare på Chromecast fra dag 1.

Umiddelbart er Chromecast og Apple TV4K meget forskellige produkter, hvilket jo også afspejles i prisen. Eftersom vi har behov for at streame til 4 TV, er det derfor alt for dyrt at købe Apple, og vi oplever ikke, at det er det fjerneste bøvlet at bruge en iPad til at finde indhold og streame. Søgning i en app via en fjernbetjening er derimod langt mere bøvlet end på en iPad, og det er en funktion, vi benytter meget. Om Apple har gjort dette nemmere på deres produkter efter ATV3 ved jeg selvfølgelig ikke.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 08:49
Modsat mange af de andre, så er vi rigtig glade for Chromecast. Vi har haft en Apple TV 3, men har kun prøvet 4'eren hos et vennepar, så kan ikke direkte sammenligne de to.
Men jeg elsker at kunne styre fra telefonen, i stedet for at skulle sidde med en fjernbetjening. Især når man skal søge, så er tastaturet bare meget nemmere. Og ja, der kan man bruge sin iPhone til input, men det er ikke det miljø jeg bruger, og så er man igen nød til at have fat i sin telefon, som netop er det der er problemet for nogen.

Yderligere synes jeg det er fedt at alle telefoner på netværket kan bruges til at starte/stoppe afspilning. Hvis konen har sat noget igang på hendes telefon, og ikke lige er i rummet, så kan jeg på min telefon stadig styre.

Jeg har bestemt også mange gange overvejet at anskafffe en Apple TV 4, det er bestemt ikke fordi jeg er modstander, og det kan sagtens være at det sker i forbindelse med Apple tv+. Men Chromecast virker bare super godt for os. Og så er prisen også noget nemmere at forholde sig til, Apple TV koster jo ca. 4 gange så meget...
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 09:26
Jeg vil også tilslutte mig ChromeCast koret. Specielt en ChromeCast Ultra med EtherNet kabel fungerer bare upåklageligt - ingen WiFi udfald/problemer.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 09:56
Hmm efter at have prøvet snart sagt alle løsninger.
Inkl Nvidia Shield, Chromecast 3 og 4K, Mac Mini, RP2, AS rock mini pc med KODI. ATV3, ATV4 og ATV4K. 

Lad mig bare sige det sådan her:
Efter jeg fik mit ATV4 har jeg aldrig set mig tilbage. 
Apple TV er bare et genialt produkt. Det kan styres fra den medfølgende fjernbetjening, TVets fjernbetjening via HDMI CEC og også fra ens iPhone eller iPad.
Selv KODI klare den hvis du køber programmet INFUSE som minder meget om KODI bare mere simpelt. 

Og så får du jo også variabel frekvens skifte mellem 60 og 50 hz. Dolby Vision og Atmos samt HDR 10. 

Men hvis du ikke har Apple enheder i hjemmet ellers. Så kan det da godt være at træerne ikke ville vokse helt så langt ind i himlen :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Søgning i en app via en fjernbetjening er derimod langt mere bøvlet end på en iPad, og det er en funktion, vi benytter meget. Om Apple har gjort dette nemmere på deres produkter efter ATV3 ved jeg selvfølgelig ikke.

Når der kommer et tekstfelt frem på Apple TV, så glider der automatisk et søgefelt ned fra toppen af iPad/iPhone-skærmene i hjemmet. Er der brugernavn/password, der skal indtastes, så kan man også vælge dem direkte fra sin iCloud og sende dem over på Apple TV. Kom vist med iOS/tvOS 12 sidste år.

Herhjemme har vi sat Apple TV til engelsk sprog, hvilket gør, at man også kan aktivere diktering. Så når et søgefelt er fremme på Apple TV, så kan man trykke på mikrofon-knappen og sige titlen på filmen. Virker dog ikke på dansk, så med danske titler må man falde tilbage på metoden med iPhone/iPad.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu