recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast vs Apple tv 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast vs Apple tv 4K

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Søgning i en app via en fjernbetjening er derimod langt mere bøvlet end på en iPad, og det er en funktion, vi benytter meget. Om Apple har gjort dette nemmere på deres produkter efter ATV3 ved jeg selvfølgelig ikke.

Når der kommer et tekstfelt frem på Apple TV, så glider der automatisk et søgefelt ned fra toppen af iPad/iPhone-skærmene i hjemmet. Er der brugernavn/password, der skal indtastes, så kan man også vælge dem direkte fra sin iCloud og sende dem over på Apple TV. Kom vist med iOS/tvOS 12 sidste år.

Herhjemme har vi sat Apple TV til engelsk sprog, hvilket gør, at man også kan aktivere diktering. Så når et søgefelt er fremme på Apple TV, så kan man trykke på mikrofon-knappen og sige titlen på filmen. Virker dog ikke på dansk, så med danske titler må man falde tilbage på metoden med iPhone/iPad.

Tak for info. Det gør det jo noget nemmere.

Vi har dog et andet problem, idet vi bruger Viaplay, der uvist af hvilke årsager kun tillader 4 apparater at være registreret ad gangen, og derfor er det bedst at benytte mobile enheder, fordi man jo så også kan bruge det udenfor hjemmet. Når Netflix kan tillade ubegrænset antal apparater, kan Viaplay vel også, men jeg forestiller mig, det har noget med sportsrettighederne at gøre.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vi har dog et andet problem, idet vi bruger Viaplay, der uvist af hvilke årsager kun tillader 4 apparater at være registreret ad gangen, og derfor er det bedst at benytte mobile enheder, fordi man jo så også kan bruge det udenfor hjemmet. Når Netflix kan tillade ubegrænset antal apparater, kan Viaplay vel også

Tak. Dejligt at høre at man IKKE er alene om den problematik. Benytter af netop denne årsag også mobilerne, så jeg kan slynge signalet rundt til diverse ChromeCasts og indbyggede ChromeCasts på både arbejdet, hos venner og hjemme i båden stuen og på soveværelsets TV - Selv om jeg både har ATV og Android-TV gør udbyderne det jo ikke ligefrem nemt for én at se deres indhold med den begrænsende politik, da fleksibiliteten jo er et afgørende vigtig aspekt, når man har et arbejde med meget ventetid som Computer og TV brug så skal kompensere for. 

Så når husets 3 telefoner allerede hver tæller som en enhed, så begynder det jo et blive trængt med resten man skulle kunne bruge både ude og hjemme. F.eks. har jeg en ekstern CromeCast i tilgift til mit ATV i stuen for at kunne have adgang til alt. Netflix har forstået det med 2 eller 4 streams af gangen pr konto ...En laaaanggt mere fleksibel løsning end det at tælle nogle meget få enheder. Så Netflix, DRTV og Filmstriben er omtrent de eneste tjenester jeg ikke i en eller anden situation behøver ChromeCast funktion til.

Forhåbentligt vågner ViaPlay op. Hos dem har man igen gang selv mulighed for at redigere i tilknyttede enheder. Ouch


Redigeret af TBC1 - 19-September-2019 kl. 13:09
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 22:00
Det jeg har oplevet negativt med Chromecast, er når det pludselig ikke virker. Det er højst tænkeligt min "kære" router som laver problemet? Men når det er sagt, så hvorfor ikke prøve at opleve lidt at den glæde I fortæller om med Apple tv. Det er jo ikke enten eller. Mine Chromecast sidder der jo stadig. Det "sjove" med dem er, at de aldrig har afbrudt forbindelsen ved musik/film, men indimellem  har været væk når jeg skal caste. 

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu