|
Chromecast |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
silva22 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2016 kl. 20:56 |
Hej. Har netop fået sat mit nye tv til og skulle lige prøve min chromecast, som er sat til via min receiver. Billede er meget grynet og grumset. men hvis jeg sæter chromecast direkte til mit, så er der knivskarpt billede på. vel gerne have ku have den siddende bag min receiver .
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min chromecast sidder i receiveren uden problemer.
|
|
![]() |
|
Juhler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 89 |
Min er også skarp selvom den sidder i min receiver. Er du sikker på at den får ordentligt wifi signal når du har den siddende i din receiver?
Hvis den står i et skab, eller lignende kan det godt give problemer. Det havde jeg med min Nvidia Shield og blev nød til at flytte den uden for skabet for at få ordenlig forbindelse. |
|
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
Husk at den kan forbindes til kablet netværk for 139,-
https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En dårlig netforbindelse skulle ikke kunne gøre billedet grynet, der er anden årsag til det, det er jo også fint når CC er direkte i TV. Så det må være signal vej fra Reciver til TV der skal ses på. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Mon indstillingerne for den HDMI port den sidder i på receiveren står forkert?
Altså opløsning etc.? De fleste vil nok bare have dem stående til "auto" eller "through", men på min kan jeg sætte opløsningen ned. Der kan også være aktiveret en billed tilstand, f.eks. spiltilstand på den HDMI udgang? Ville i hvert fald give receiverens indstillinger et kig :)
|
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
Nu vi snakker om Chromecast og driftsproblemer ...
Kan nogen svare mig på, hvorfor jeg oplever streaming-problemer fra Viaplay, når jeg ser sport? Vores internetforbindelse er ikke verdens hurtigste (Stofa 20 Mbit), hvilket får mig til at tro, at problemet måske kan ligge her. Imidlertid oplever jeg dog, at film kører relativt problemfrit på Viaplay, og programmer på DR og TV2 Play er også relativt problemfrie. Når det går helt galt med sporten på Viaplay, så stopper streamingen fuldstændig, og min Chromecast genstarter efter nogle minutter. Nogen der har en idé om, hvad der kan være problemet? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |