Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Emne: Cinemagic sag. Forlig indgået Sendt: 24-September-2008 kl. 22:04 |
Forhandler navn venter jeg med indtil jeg er sikker på de står fast.
Det gør Cinemagic
Sagen:
Købte en Samsung Bd-P1400 i februar i år, juni finder jeg ud af den ikke kan afspille National treasure 2.
Får filmen testet på en Panasonic BD50 og en BD30 der virker den fint, forhandleren laver derefter en RMA sag, jeg får pakkelabel, sender den til deres service værksted som modtager afspilleren den. 12/8. Herefter er det værkstedet jeg kontakter når jeg skal høre hvordan det går.
4/9 Får jeg afspilleren retur men den virker stadig ikke så jeg tager kontakt til værkstedet som beklager og sender mig en ny pakkelabel. Sender afspilleren den. 9/9 og den er ikke kommet retur endnu.
23/09 tager jeg kontakt til forhandleren og oplyser dem om at jeg syntes det har taget lang nok tid nu. Giver dem valget mellem afslag i købesummen, ophævelse af købet eller omlevering.
Det afviser de da de mener at min RMA sag kun har kørt i godt 2 uger, altså fra 2. gang jeg sendte den ind.
Jeg mener den har kørt over 6 uger og har da heller ikke fået et nyt RMA nummer fra forhandleren. Har fået et nyt fra værkstedet med det kan vel ikke have betydning for sagen mellem mig og forhandleren.
Har under hele forløbet holdt forhandleren underrettet i sagen.
Tager den videre til forbrugerklagenævnet medmindre forhandleren kommer med et godt forslag i morgen. Har jeg ikke en ret god sag?
Redigeret af Jacob P - 13-November-2008 kl. 19:59
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 24-September-2008 kl. 22:09 |
Hej , jeg mener at du kan kræve at handlen går tilbage så du får alle dine penge retur , 6 uger er for lang tid...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
centric
Super bruger
Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
|
Sendt: 24-September-2008 kl. 22:28 |
Såvidt jeg er blevet oplyst af forbrugerrådet har du selv givet dem lov til at reparerer din vare og kan derfor ikke kræve penge tilbage efter kort tid. På det punkt har de ret i at de kun har brugt 2 uger. Du har med andre ord givet dem en chance igen som de nu har XXX dage til at ordne.
Hvis de ikke får lavet din maskine skal du derfor ophæve købet _inden_ du sender den til rep. for 3. gang.
Jeg er dog ikke på nogen måde jura ekspert på området og skriver blot har jeg har fået at vide ved kontakt til forbrugerrådet da jeg stod i en lignende situation.
|
 |
Jacob P
Bruger
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 16:54 |
Jeg ser ikke den første RMA sag som afsluttet da fejlen ikke er fundet.
Så kan forhandleren bare sende den retur efter 3 uger selv om den ikke virker og købe sig ekstra tid?
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 17:01 |
Det er min vurdering, at du ikke er berettiget til at ophæve købet.
Forhandleren har kun et afhjælpningsforsøg, medmindre der er en god grund til, at han ikke har kunne afhjælpe i første omgang eller hvis du giver ham lov til at forsøge igen.
Du har de sidste to gange giver ham lov til at forsøge igen, og da den nuværende reparation ikke har taget længere tid end tilladt (2 uger), så er der ikke noget at komme efter.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24816
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 17:05 |
du skal da bare have penge retur, eller en ny maskine. rep. tiden skal da regnes fra første dag, da maskinen stadig ikke virker.
så hvis de ikke vil høre, så må de føle. så er det bare om at gå videre med det.
for jeg ved om nogen, at din film virker, så det er maskinen.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 17:14 |
Sandal skrev:
Det er min vurdering, at du ikke er berettiget til at ophæve købet.
Forhandleren har kun et afhjælpningsforsøg, medmindre der er en god grund til, at han ikke har kunne afhjælpe i første omgang eller hvis du giver ham lov til at forsøge igen.
Du har de sidste to gange giver ham lov til at forsøge igen, og da den nuværende reparation ikke har taget længere tid end tilladt (2 uger), så er der ikke noget at komme efter.
|
hvis det er sendt ind den 9-9 og det er den 25-9. det får jeg til 2 uger.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 17:20 |
Du kunne jo havde sendt film med, så de med selvsyn, kan se at den er gal,
de putte sikke bare de film det har, og hvis de så virker, ja så er der jo ikke
noget galt.
Husk nu at den model er kendt for at giver problem, og hvis du ikke har
kendt til det, da du købet den, ja så skal handle gå tilbage, eller er det en
lange tur over FKN.
Du kunne prøve at kontake www.biojensen.dk, har har samme afspille som
du, plud div. problem med den.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 17:25 |
Startrek skrev:
Du kunne jo havde sendt film med, så de med selvsyn, kan se at den er gal, de putte sikke bare de film det har, og hvis de så virker, ja så er der jo ikke noget galt.
Husk nu at den model er kendt for at giver problem, og hvis du ikke har kendt til det, da du købet den, ja så skal handle gå tilbage, eller er det en lange tur over FKN.
Du kunne prøve at kontake www.biojensen.dk, har har samme afspille som du, plud div. problem med den. |
jeg har 2 gange, prøvet at sende film med tilen rep. og begge gange er filmene blevet pist borte, og så skal man ligge og slås, med firmaet for at få sin film.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Jacob P
Bruger
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 19:49 |
De har fået min film med og har skrevet til værkstedet at filmen ikke skal sendes videre til Cinemagic hvis afspilleren skal sendes til dem.
De har også fundet denne linje til hvorfor det kan tage længere tid: Værkstedet skal have en chance for at undersøge anlægget, især når der er tale om en kompliceret vare, derfor skal de også have mulighed for en lidt længere undersøgelse.
Har nu oprettet en klage hos FKN så må vi se hvor meget jeg får for de 160 kr.
Edit: omformulering
Redigeret af Jacob P - 25-September-2008 kl. 20:17
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 19:56 |
Ja du skal ikke regne med noget fra deres side af, når der måske er en lidt mere kompliceret fejl, som de ikke lige ved hvad de skal gøre ved.
Så kan de lige pludselig "ikke" konstatere en fejl
|
 |
Jacob P
Bruger
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 13:58 |
De har i dag tilbudt mig en anden Bd-p1400 hvis jeg annullerer klagen hos FKN.
Det er vel en ok løsning hvis jeg stiller som krav at det er en ubrugt maskine og kun hvis filmen virker.
Hvad siger i?
|
 |