|
Cinergy HTC Stick HD usb med Yousee |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Cerin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2012 kl. 21:08 |
Hej alle
Jeg har lige fået tilsendt en Cinergy HTC Stick HD usb tuner, og jeg kan selvfølglig slet ikke få den til at modtage noget via DVB-C. Jeg har Yousee kabel-tv fuld pakke via grundejerforeningen. Det medfølgende Home Theater program kan ikke finde nogle kanaler. Jeg har været på jagt efter hjælp på diverse hjemmesider, hvor der snakkes transponder filer og dvblink tvsource... og jeg er slet ikke smart nok til at det giver mening! Kablet er testet med mit tv, og signalet går fint igennem der. Skal jeg bruge et andet program, eller er der nogle scanning indstillinger som driller? Jeg fægter i blinde... Det skal lige siges, at jeg fik min computer til at modtage via DVB-T, dog kun lyd - der var ikke noget billede. Dette var igennem windows media center. Så der skulle vel ikke være noget galt med selve tuneren. Hvad kan jeg gøre for at få kabel tv til at virke? Har I brug for andet info fra mig? Håber rigtig meget på I kan hjælpe mig, Mange tak, Ulrik. |
|
![]() |
|
Cerin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige installeret mediaportal, og jeg har prøvet at bruge transponder listen herfra:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90109&title=transponderliste-yousee-kbenhavn Men der bliver ikke fundet noget, og både signal level og signal quality rører sig ikke en millimeter... mvh, Ulrik |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg vil anbefale dig DVBViewer og Transedit. Transedit er et gratis plugin program til DVBViewer og kan findes på DVBViewers medlemssektion. Det plejer at kunne finde kanalerne når alt andet mislykkes. DVBViewer koster 15 euro.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
lruneh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Status: Offline Point: 13 |
Det kan ikke have noget at gøre med, at yousee nu sender i mpeg4? Jeg har selv et cinergy dvb-c pci kort, som har virket perfekt, men nu kan jeg hverken finde kanaler i dvbviewer, transedit, det medfølgende Terratec Home Theatre (som i øvrigt er noget bras, selv når det virker) eller med dvblogics dvbLink.
På kassen til kortet står der kun mpeg2 nævnt - kan det have noget med det at gøre?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Nej det har ikke noget med det at gøre. Jeg har selv tre kort af samme slags som trådstarters, og de virker fortrinligt med MPEG4. Det er alene softwaren og de installerede codecs der afgør om der kan vises MPEG4 kanaler. Jeg bruger den gratis Divx decoder til disse kanaler.
Flemming Redigeret af fltk - 18-Januar-2012 kl. 08:45 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Bruger selv 4 x af dem til Yousee og det fungerer fint. Så vidt jeg ved er det software der afgør mpeg2/mpeg4 og ikke hardwaren.
Men prøv med dvblink tvsource, man kan vist downloade en trial, og der er mange guides omkring på nettet.
|
|
![]() |
|
lruneh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Status: Offline Point: 13 |
Hej Flemming
Fint. Så har jeg da fået udelukket det, som fejlen... Vil softwaren ikke være i stand til at finde kanalerne, hvis de rigtige codecs ikke er installerede? Eller vil den finde kanalerne, men bare ikke vise dem ordentligt?
Jeg er super frustreret over ikke at kunne få det til at virke!
|
|
![]() |
|
Kanalerne skal kunne findes under alle omstændigheder, men kan ikke vises hvis de rigtige codecs mangler.
Er dine kabler og stik i orden? Det er enormt vigtigt med kabelTV, ellers risikerer du at der ikke er tilstrækkeligt signal til at softwaren kan finde kanalerne under scanningen. Hvis du har en forstærker, så prøv eventuelt at koble den imellem inden du scanner.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Flemming:
Tak fordi, du hjælper!
Når jeg scanner med dvbviewer, angiver den signalet til at være på ca. 90 % i styrke. DvbLink angiver både styrke og kvalitet til at ligge på amme niveau.
Yousee sender jo også et analog signal, og det går knivskarpt ind på fjernsynet.
Jeg tror, jeg har en forstærker derhjemme, den kan jeg prøve, når jeg kommer hjem. Hvad vil du anbefale mht. stik? Jeg skal bruge et som kan skrues fast på kortet.
|
|
![]() |
|
Du skal bruge metalstik, som er afskærmede, i modsætning til de billige stik med plastickappe. Kablet skal være dobbeltskærmet og helst med kobberleder.
Stikket skal da ikke skrues fast på kortet som jo bruger almindelig coax tilslutning.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Nu er det vel ikke bare fordi du har fået den forkerte tuner uden DVB-C ? de ligner meget hinanden.
Hvilken vers. af windows bruger du ? og hvilken vers. af MediaPortal har du installeret ?
Den transponderliste du refererer til, er jo lidt gammel. Måske den er opdateret senere, f.eks her d. 11 Januar ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Ja, det kunne tyde på, at han har fået udgaven med DVB-S tuner, hvis antennestikket virkelig skal skrues på.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |