recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cinergy HTC Stick HD usb med Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cinergy HTC Stick HD usb med Yousee

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 12:26
fltk : jeg kan godt se, at dig og lruneh har jeres egen lille chat kørende i tråden, men det var nu trådstarter jeg skrev til Big smile

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Cerin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2012
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cerin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:06
Tusind tak til alle der hjælper! Jeg deler Iruneh's frustration!

Det burde være med dvb-c, jeg har købt denne:
http://www.cinemagic.dk/shop/terratec-cinergy-htc-7240p.html

Jeg kører windows 7 64bit og mediaportal 1.2.2. Jeg synes ikke jeg kan finde nogle nyere transponder liste, men jeg leder videre når jeg kommer hjem fra arbejde. Men det er da underligt, at jeg slet ikke har nogen signal styrke. DVBViewer og TransEdit kan heller ikke finde noget, og intet signal her heller. Kablerne er vel iorden, når billedet på tv går super skart igennem og inden pixelpladder.

Tusind tak for jeres indsats,

mvh Ulrik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

fltk : jeg kan godt se, at dig og lruneh har jeres egen lille chat kørende i tråden, men det var nu trådstarter jeg skrev til Big smile

Sorry, you confused me. Det var ikke let at se ud af dit svar, at det var henvendt til trådstarter.Ouch

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Sorry, you confused me. Det var ikke let at se ud af dit svar, at det var henvendt til trådstarter.Ouch

Flemming

2 Ting der kan gøre det nemmere for dig i fremtiden, så du ikke bliver så forvirret :

1. Hvis jeg svarer andre end trådstarter, bliver det med citat, eller udfra deres initialer:
2. Sammenhold svarene med de spørgsmål der bliver stillet.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Cerin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cerin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:36

Okay, nu har jeg afinstalleret alle programmer jeg har prøvet og geninstalleret driver til tuneren. Herefter er en demo af TVSource installeret og jeg har fuldt denne vejledning:

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=tvsource%20yousee%20danish&source=web&cd=1&ved=0CDcQFjAA&url=http%3A%2F%2F188.121.56.29%2Fdownload%2FManuals%2Fdvblink_tvsource_configuration_DANISH.pdf&ei=hPIWT6e8NOrf4QTRjoHxAw&usg=AFQjCNGbsjcVi2YG3-l7NUp18-m-PyjAOQ&cad=rja

Jeg vælger selvfølge dvb-c tuner som active og Yousee Cable (Use with network scan) som provider. Hvis jeg så i Signal skærmbilledet vælger Transponder (143000,H,6875) og trykker Tune, så sker der ikke noget. Ingen udslag i signal strength eller quality.

Og hvis jeg ovre i Network Scan billeder trykker search siger den: "Error getting network list: Unknown"

Nogle forslag?

tak igen :)
Ulrik
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 18:57
Du kan KUN bruge netværks scan med den STD Yousee transponder.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Cerin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cerin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 23:10
Hej igen

Ved snart ik hvad jeg skal sige... giver det nogen mening at give 200-300 kroner for en antenne forstærker, i håb om at det skulle løse problemet?

mvh, Ulrik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 23:39
Du snakkede om at du havde haft den til at finde nogle kanaler på DVB-T nettet med 7MC. Har du prøvet at lave samme øvelse med Mediaportal ?

det er naturligvis et sidespor, men det kan måske afgøre hvor vidt tuneren samt driverne fungerer.

Den helt klare fordel her, er at du kan slå frekvenserne for dit lokalområde op på nettet Approve
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu