|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() Sendt: 08-April-2011 kl. 10:41 |
Hey!
Hvad fjerner I når I bruger CleanMyMac? Er der nogle specielle områder i cleaner først, eller tager I bare hele listen? Er lidt i tvivl om hvor meget man skal røre ved System Caches og logs og Universial Binaries? Nogle tips? Og er det det bedste program til at "clean" ens MacBook med? Redigeret af ladiesman217 - 08-April-2011 kl. 10:51 |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Jeg bruger ikke noget. Det er ikke nødvendigt på en Mac. Den laver selv det oprydning, der er nødvendigt.
Se evt. her: Redigeret af Brixen - 08-April-2011 kl. 11:05 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Gør den? Altså med diverse updates osv. eller hvad mener du? For der er jo en del "Løse" caches osv. der ligger og flyder..
Det du linker til, sender mig bare ind til den her skærm: https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=groups2&passive=1209600&continue=http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/browse_thread/thread/aa7baef6d98ebacb/f9597f07bef09cee?hl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dcleanmymac&followup=http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/browse_thread/thread/aa7baef6d98ebacb/f9597f07bef09cee?hl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dcleanmymac&hl=da#f9597f07bef09cee noget med google grupper? Redigeret af ladiesman217 - 08-April-2011 kl. 11:08 |
|
|
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Den slags skal kun bruges til troubleshooting. Hvis du har et problem, kan det være nyttigt at slette diverse caches, for at OS'et opbygger dem igen fra ny. Hvilke "løse" caches refererer du til? OS X bruger jo caches til at få ting til at gå hurtigere - driver caches, audio plugin caches etc.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Mystisk. Linket virker hos mig. Du klikker vel på linket - ikke kopiere.
Det er en diskussion fra Usenet, som delvist kan ses på Google Groups. Den handler om én, der kørte CleanMyMac og bagefter virkede iPhoto mm. ikke. Overflødige filer i OS X rydder systemet selv op i. Det er ikke meningen at man selv skal slette andet end brugerfiler. Hvis Mac'en er tændt døgnet rundt, laver den tre faste oprydninger, daglig, ugentlig og månedlig. De kan køres manuelt. Der er forklaring her: Using your Admin account, you can run all three maintenance scripts at once:
All three scripts will run in sequence. There is no visual feedback while the scripts execute. You will know they are completed when the Terminal prompt returns. You can also run the scripts individually. For example, to run just the daily script, you would type the the following command in step 2:
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Den slags programmer laver som regel mere skade end gavn på en Mac. Det samme med "Reparer disktilladelser". Så længe den virker, skal man ikke pille
![]() Det er jo ikke en Windows-pc. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
Men kan man regne med det bliver gjort godt nok. På mobildebat.dk er lige nu en 3 År gammel. Mac der er så sløv at den skal geninstalleres
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
T-Duck, kan du ikke snart skrue ned for din anti-Apple kampagne?
Jeg har kørt med OS X på en MacBook i flere år, uden behov for at pille ved noget. Den virkede bare. |
|
![]() |
|
![]() |
Fuck, det vidste jeg ikke, men tak Brixen...
Men nu kørte jeg jo "desværre" CleanMyMac fordi jeg var nysgerrig, og ikke vidste bedre, og den slettede i alt ca. 400 MB fra de forskellige undergrupper... Men er jeg så dødsdømt nu? ![]() Så lader jeg det program ligge, og gør som der står i de links du smider.. ![]() Redigeret af ladiesman217 - 08-April-2011 kl. 12:22 |
|
|
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Så må der enten være noget galt med harddisken (og så vil geninstallering ikke virke), eller også må der være installeret en masse ting, der kører i baggrunden og gør den langsommere. OS X bliver ikke langsommere med tiden. Jeg har en maskine fra 2006, en fra 2007 og en fra 2010, allesammen kører lige så hurtigt som da de kom nyinstallerede, og jeg kører ingen form for maintenance på dem.... Så tag nu og drop dine tilfældige findings som grundlag for debatter - ingen herinde kan længere tage dig seriøst. Du må virkelig have et problem siden du gider sidde og finde forskellige fejl-oplevelser på Mac og referere til dem i diverse tråde her på forummet. Tror du ikke det var på tide nogen kiggede lidt nærmere under motorhjelmen? Redigeret af Simon R. - 08-April-2011 kl. 12:46 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis programmet bare et et vedligeholdelsesprogram, har det næppe slettet nogle af dine dokuementer:) Diverse caches og logs kan godt fylde en del efter lang tid - men caches bliver genopbygget, så der sparer du ikke rigtig noget, men mht. diverse log-filer, som generelt er overflødige for den almindelige bruger, der har du sikkert sparet lidt plads. Redigeret af Simon R. - 08-April-2011 kl. 12:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Jo jo, men bare siden at dig og Brixen skrev at det kun var sådan nogle programmer man brugte i nødstilfælde og man sku undgå at bruge dem, fordi Mac OSX klarede det selv, så troede jeg at jeg nu havde fjernet noget jeg ikke skulle.
Men jeg kan forstå jeg bare skal lade være med at bruge sådanne programmer, og bare lad OSX rydde op for mig, som Brixen skriver? Hvad med antivirus programmer? Anvender i dem? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |