Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Irenicus
Guld medlem
Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:05 |
ladiesman217 skrev:
Hvad med antivirus programmer? Anvender i dem?
|
Nope. Der er så få af dem, at det IMO ikke gavner.
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:05 |
Lightyear skrev:
T-Duck, kan du ikke snart skrue ned for din anti-Apple kampagne?
Jeg har kørt med OS X på en MacBook i flere år, uden behov for at pille ved noget. Den virkede bare.
|
ville bare gøre opmærksom på der kan opstå fejl
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:07 |
Simon R. skrev:
T-Duck skrev:
Men kan man regne med det bliver gjort godt nok. På mobildebat.dk er lige nu en 3 År gammel. Mac der er så sløv at den skal geninstalleres |
Så må der enten være noget galt med harddisken (og så vil geninstallering ikke virke), eller også må der være installeret en masse ting, der kører i baggrunden og gør den langsommere. OS X bliver ikke langsommere med tiden. Jeg har en maskine fra 2006, en fra 2007 og en fra 2010, allesammen kører lige så hurtigt som da de kom nyinstallerede, og jeg kører ingen form for maintenance på dem.... Så tag nu og drop dine tilfældige findings som grundlag for debatter - ingen herinde kan længere tage dig seriøst.
Du må virkelig have et problem siden du gider sidde og finde forskellige fejl-oplevelser på Mac og referere til dem i diverse tråde her på forummet. Tror du ikke det var på tide nogen kiggede lidt nærmere under motorhjelmen?
|
Jamen Simon. Jeg sidder ikke og finder fejl. Jeg er også en ivrig debattør på mobildebat.dk og faldt over den igår, da jeg skulle gennemse nogen tråde der, jeg var med i
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:09 |
ladiesman217 skrev:
|
Ikke her. Har vist et enkelt som jeg ikke har aktivt - kørte med det en kort periode, men mener ikke det er nødvendigt og har i mine 5 år på Mac ikke oplevet et eneste malware/spyware/virus-problem.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:29 |
Simon R. skrev:
Ikke her. Har vist et enkelt som jeg ikke har aktivt - kørte med det en kort periode, men mener ikke det er nødvendigt og har i mine 5 år på Mac ikke oplevet et eneste malware/spyware/virus-problem. |
Oplevet, eller opdaget? Klaus
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:39 |
T-Duck skrev:
Lightyear skrev:
Jeg har kørt med OS X på en MacBook i flere år, uden behov for at pille ved noget. Den virkede bare.
| ville bare gøre opmærksom på der kan opstå fejl |
lad det nu ligge.. det fører ingen steder hen... andet end 27 sider tovtrækkeri
Redigeret af rhsin - 08-April-2011 kl. 13:43
|
Mvh
René
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:40 |
KlausDM skrev:
Simon R. skrev:
Ikke her. Har vist et enkelt som jeg ikke har aktivt - kørte med det en kort periode, men mener ikke det er nødvendigt og har i mine 5 år på Mac ikke oplevet et eneste malware/spyware/virus-problem. |
Oplevet, eller opdaget?
Klaus
|
OK, hvis du virkelig vil være så pedantisk. På Windows har jeg både oplevet og opdaget det utallige gange - software, der hijackede min browser, der startede automatisk op og alt muligt gejl. Intet af det på Mac. Så hvis virusen ikke gør nogen skade, så er jeg sådan set ret ligeglad med om den er der... En forkølelse uden symptomer ville nok heller ikke genere nogen.
Redigeret af Simon R. - 08-April-2011 kl. 13:42
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:42 |
T-Duck skrev:
Lightyear skrev:
| ville bare gøre opmærksom på der kan opstå fejl |
Ja der er fejl i alt, også Ubuntu, kom med noget konstruktivt eller luk.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 13:51 |
ladiesman217 skrev:
Fuck, det vidste jeg ikke, men tak Brixen...
Men nu kørte jeg jo "desværre" CleanMyMac fordi jeg var nysgerrig, og ikke vidste bedre, og den slettede i alt ca. 400 MB fra de forskellige undergrupper... Men er jeg så dødsdømt nu? iPhoto ser ud til at virke, og det samme gør iTunes, men har self. ikke tjekket om alt stadig virker.. Er der noget jeg kan gøre?
Så lader jeg det program ligge, og gør som der står i de links du smider.. 
|
Mange programmer har flere sprog indbygget. Dem kan CleanMyMac sikkert fjerne, så der kun er dansk tilbage. Det uheld med CleanMyMac, jeg læste om på usenet, skete sikkert fordi programmet fjernede noget, det ikke skulle røre ved.
Jeg har kørt den kommando, der er nævnt ovenfor, sudo periodic daily weekly monthly en gang imellem i de knap tre år jeg har haft min iMac. Men det har sikkert ikke været nødvendigt.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 14:03 |
ladiesman217 skrev:
Hey!
Hvad fjerner I når I bruger CleanMyMac? Er der nogle specielle områder i cleaner først, eller tager I bare hele listen?
Er lidt i tvivl om hvor meget man skal røre ved System Caches og logs og Universial Binaries?
Nogle tips?
Og er det det bedste program til at "clean" ens MacBook med?
| Generelt skal man ikke gøre noget som helst.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 14:06 |
ladiesman217 skrev:
Jo jo, men bare siden at dig og Brixen skrev at det kun var sådan nogle programmer man brugte i nødstilfælde og man sku undgå at bruge dem, fordi Mac OSX klarede det selv, så troede jeg at jeg nu havde fjernet noget jeg ikke skulle.
Men jeg kan forstå jeg bare skal lade være med at bruge sådanne programmer, og bare lad OSX rydde op for mig, som Brixen skriver?
|
Jeg bruger et antivirusprogram, der hedder ClamXav - det kører IKKE hele tiden, men jeg bruger det af og til til at scanne pc-filer med, så jeg ikke får sendt en Windows-virus videre til en Windows-bruger.
Det bedste du kan gøre, er at købe en ekstern harddisk, og så bruge den til TimeMachine backup. Så vil du nemlig altid kunne få dine programmer og data overført igen, hvis harddisken i din MacBook går i stykker.
Hvis du ikke allerede bruger TimeMachine, så se her:
|
Venlig hilsen KB
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 16:41 |
Jamen så håber jeg at jeg ikke har rodet med noget jeg ikke skal. Men alt ser heldigvis ud til at fungere stadig :)
Pyhha..!
Jamen har godt nok overvejet at sparke liv i den Time Machine, men har endnu ikke rigtig haft tid til at sætte mig ind i det, og det kræver nok lidt tid da jeg er stadig er et rimeligt "grønt æble" og ikke rigtig ved hvordan det fungere. Men jeg må jo bare punge ud til en ekstern harddisk. De penge er vel godt givet ud, hvis det en dag går galt :) man skal vel investere i en harddisk og ikke en usb pen?
Nogle der kan anbefales? Kapacitet og mærke?
|
|
 |