|
Clint DC1, tuner? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jenny ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2014 kl. 13:29 |
Jeg havde nogle venner hvor jeg fik lov at låne en clint DC1 (købt i 2010 med metalskrue) i nogle uger for at se om det var noget for mig. Jeg synes den var fin og købte en selv her i 2014. MEN Jeg synes signalet var skarpere i den "gamle" Clint DC1. Den nye her er uden metalskrue og billedet er bare ikke så klart som i den gamle, mere "soft". Jeg bruger nøjagtig de samme annetennestik i den nye som den gamle.
Har det noget med at gøre den gamle havde metalskrue ved antennestikket eller er det tuneren der er blevet dårlige i de nye bokse??? Kan sangtens se billedet men det er bare irriterende, når jeg nu lige sammenligner med den gamle boks med det klarere billede. Kan man købe nogle xtra stik, der kan hjælpe? Jen
|
|
Jen
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10571 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et digital signal opfører sig ikke som et analog ditto. Der bliver altså hverken sne eller "soft" ved dårlig antennesignal. Enten krakelerer billedet med artefakter eller også fosvinder det helt. Det kan derfor siges med sikkerhed, at det ikke har noget med antennestikket at gøre i dit tilfælde.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvilke type kabel bruger du mellem Clint og TV.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg vil tro at video output er sat forskelligt op på de 2 bokse.
Redigeret af Steen6400 - 05-April-2014 kl. 12:22 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
jenny ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Status: Offline Point: 37 |
Jeg bruger et scart, da mit tv ikke har hdmi.
|
|
Jen
|
|
![]() |
|
Jeg satte boksen til det samme som den gamle boks, RGB, 720p, PAL.
Men jeg har også prøvet ntsc, og har ændret det til til 1080i, og også prøvet med CVBS. Det gør faktisk ikke nogen voldsom forskel.
Nu står boksen på RGB, PAL, 1080. Den er måske så blevet en mikro-del bedre.
Jeg så at man kunne købe nogle små stik her: http://www.harald-nyborg.dk/search?q=antennestik
Tror I det vil hjælpe?
|
|
Jen
|
|
![]() |
|
Kunne tuneren være dårligere i den nye boks mon???
|
|
Jen
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nej - selve tuneren har intet med billedkvaliteten at gøre. Det er den del der afspiller som har noget at sige. Hvis der er gammel firmware eller ikke samme software på som den anden så kan det meget vel tænkes at der er problemer med billedet. Det hele drejer sig om hvordan man fremviser signalet, for signalet er konstant i alle tilfælde.
|
|
![]() |
|
Ok, tak. jeg må se om der er noget nyt firmware på clints hjemmeside, så...
|
|
Jen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |