recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint DT11 - 3TB harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketClint DT11 - 3TB harddisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikedk2100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Clint DT11 - 3TB harddisk
    Sendt: 16-August-2011 kl. 12:13
Hej

Jeg har for et par måneder siden købt en Clint DT11 digital tv modtager. Den har også mulighed for at streame fra USB eller harddisk. Det har også funket fint, når jeg har brugt min 2TB eksterne harddisk tilsluttet via USB.

Nu har jeg så udvidet lidt og købt en 3TB harddisk, men min Clint vil ikke "se" harddisken. Jeg har forsøgt at formatere på forskellig måde, og det er samme slags formatering som min tidligere 2TB disk.

Har nogen af jer erfaring med dette? Kan det tænkes, at 3TB er for meget for Clint'en?

Disken funker fint, når jeg tilslutter den computeren, så der er tilsyneladene ingen fejl på disken.

Mvh
Michael
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:38
En mulighed er at Clint enheden ikke hardwaremæssigt (eller softwaremæssigt) understøtter 3TB diske. De kan ikke bruge den gamle "MS-DOS" partition table, men kræver nyere partition tables som GPT.

Din computer vil sikkert sige Windows 7, ikke? Jeg tror faktisk ikke at WinXP kan klare 3TB diske, medmindre disken bruger det grimme partition table hack som Seagate har lavet på en af deres USB diske.

Hvis du har ledige diske, kan du prøve at formattere en mindre disk med GPT partitionering, og se om Clint'en æder den.

Men generelt bliver 3 TB ikke en let overgang for gammelt hardware (eller nyt hardware på "gamle" komponenter som de fleste media player dimser nok er).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mikedk2100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:51
Det er nok desværre Clint'en der er problemet.

Jeg har både Windows 7 og en maskine med XP og har prøvet formatering på begge maskiner, uden problemer på begge maskiner - men til gengæld kunne Clint'en ikke se disken i nogle af tilfældene.

Og ja, det er en Seagate ekstern disk jeg har købt Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu