|
Clint Eastwood fylder 90 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, musikken stod Ennio Morricone altså for. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
|
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4863 |
|
Det gør han da, my mistake.
|
||
![]() |
||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
|
Nu vi taler om Sergio Leone og Ennio Morricone, så kommer jeg altid til at tænke på “Once Upon A Time In America”, der jo ganske vist intet havde med Clint Eastwood at gøre, men til gengæld Robert de Niro, James Woods og Joe Pesci.
Det var vist også Sergio Leones sidste filmværk.
|
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
|
Bedste Clint film?
For mig er det 'Unforgiven'. Et rent mesterværk, som han både instruerede og spillede hovedrollen i. Den vandt 4 oscars - bl.a. for bedste film og bedste instruktør - hvilket er uhørt for en Western. Gene Hackman fik også fortjent en for bedste birolle.
Redigeret af Deschain - 01-Juni-2020 kl. 08:58 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Men alle tre optaget i Spanien. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
|
Hans rolle som Philo Beddoe og den evige kamp med den lokale rokkerbande ![]() Frank
|
||
![]() |
||
JesperRou ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
|
Det tror jeg der er mange som er enig med dig i og jeg er helt enig i at det er en fabelagtig fed film. En af de fire jeg valgte som plakat i hjemmebiffen. Men glem endeligt ikke hans nyere titler. Gran Torino er en af mine favoritter, uagtet at den ikke vandt nogle priser af betydning. Million Dollar Baby fik 4 Oscars (inkl. bedste film) og jeg synes den var dem alle værd. Mystic River som også vandt Bedste Film, er nok mit valg som hans bedste, men han er "kun" instruktør. |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Hørt Frank! :-) og Geoffrey Lewis der slæber rundt på Clyde hele tiden.
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4863 |
|
listen er lang af gode film, især i hans seneste liv som instruktør. Det ene mesterværk efter det andet.
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Unforgiven og Grand Torino er mine favoritter..
|
||
![]() |
||
aalb1970 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2014 Sted: None Status: Offline Point: 64 |
|
En stemme mere på Unforgiven :-)
I den sammenhæng må man dog ikke glemme Gene Hackman. Det er i høj grad hans fantastiske skurkerolle, der gør filmen så god. Holder dog også meget af Dirty Harry filmene, især de tre første.
|
||
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |