|
Clouding i 2015 model ? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, på Samsung går den til 20, har den på 8. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
En anden ting omkring coluding ... Kender jeg Samsung ret, så er der alt for meget blå. Det har ligeledes meget indflydelse på hvor tydelig coluding fremstår, blå lyser op og med en backlight indstilling på omkring 12-14 stykker, er det nærmest som en blå lampe bag et sort lærred. Så igen ... Køb en i1display pro og få kalibreret det tv.
EDIT: Bor du nær Vejle, hjælper jeg gerne mod en kop kaffe og udgifter til brændstof ;) Redigeret af janLp - 03-September-2015 kl. 08:17 |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Jeg kan lige tilføje, at en Xrite ColorMunki gør arbejdet ligeså godt, men den måler blot lidt langsommere. Jeg har begge liggende derhjemme og de giver præcis samme resultat - men til en noget forskellig pris.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Korrekt :) Men det skal tilføjes at ColorMunki ikke understøttes af CalMAN eller af ChromaPure, med mindre man betaler for det ... Husker jeg rigtigt? Det er sådan set også ligemeget da HCFR (gratis) gør det rigtig godt. HCFR kan ikke generere en 3DLUT, men så er har vi jo ArgyllCMS (gratis).
|
||
![]() |
||
DLG ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-September-2015 Status: Offline Point: 35 |
|
Næh det er faktisk ikke så galt, selvom du linker til et 40". Jeg synes faktisk at det er et decideret grimt tv. Men det er jo smag og behag.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hankøn, hunkøn og inte køn, det må være det sidste der er gældende her. ![]() |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
DLG ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-September-2015 Status: Offline Point: 35 |
|
1.500 ca i DK kan jeg finde den til, det er da bestemt værd at overveje, tak for tippet Jan. Jeg bor ret langt fra Vejle ![]() /DLG
|
||
![]() |
||
|
Jeg ville følge Torbens råd og købe http://www.grafisk-handel.dk/shop/x-rite-colormunki-display-4876p.html Jeg nævner den anden fordi det er den jeg har, og fordi ColorMunki ikke var udkommet da jeg købte min. Eneste forskel er at du skal købe en licens hos CalMAN eller ChromaPure. Jeg købte ChromaPure, men jeg vender altid tilbage til HCFR som er gratis. Raket-videnskab ... Hmm :) Nej det er det ikke, men så enkelt er det dog ikke. Det har taget mig små 3 år at nå dertil hvor jeg er og det er kun på Samsungs skærme, og jeg aner f.eks. ikke hvilken konsekvens for lav kontrast på et Sony tv har på andre ting eller hvad for høj/lav Backlight gør ved gammakurven og om det overhovedet gør noget. Eller hvor jeg skal skrue og justere for at kompensere for andre udsving. Så helt enkelt er det nu ikke. Men det har været spændende at lære og glæder mig til at lære mit næste tv at kende ;)
Redigeret af janLp - 03-September-2015 kl. 15:53 |
||
![]() |
||
|
Ok.. lidt raket-videnskab er det måske alligevel :D
Vil kigge/læse lidt om den Torben foreslår.
|
||
![]() |
||
|
Kommer i tanke om at Torben har testet ColorMunki http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1407756255
|
||
![]() |
||
|
Torben ... Er du sikker på den måler langsommere? Jeg syntes at have læst på avsforum at den gør det fuldstændig som i1Display Pro. Hvis den måler meget langsommere, kan jeg ikke anbefale den hvis man har tanker om at bruge den til en 3DLUT.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Så skal du nok sikre dit hjem mod tordenfluer! For Samsung er ikke god til at re det på deres TV - og de skider på kunderne, hvis de får tordenflue problemer... M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |