recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clouding i 2015 model ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clouding i 2015 model ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 23:31

Ja, på Samsung går den til 20, har den på 8.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 08:15
En anden ting omkring coluding ... Kender jeg Samsung ret, så er der alt for meget blå. Det har ligeledes meget indflydelse på hvor tydelig coluding fremstår, blå lyser op og med en backlight indstilling på omkring 12-14 stykker, er det nærmest som en blå lampe bag et sort lærred. Så igen ... Køb en i1display pro og få kalibreret det tv.

EDIT: Bor du nær Vejle, hjælper jeg gerne mod en kop kaffe og udgifter til brændstof ;)

Redigeret af janLp - 03-September-2015 kl. 08:17
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 08:18
Jeg kan lige tilføje, at en Xrite ColorMunki gør arbejdet ligeså godt, men den måler blot lidt langsommere. Jeg har begge liggende derhjemme og de giver præcis samme resultat - men til en noget forskellig pris.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 08:40
Korrekt :) Men det skal tilføjes at ColorMunki ikke understøttes af CalMAN eller af ChromaPure, med mindre man betaler for det ... Husker jeg rigtigt? Det er sådan set også ligemeget da HCFR (gratis) gør det rigtig godt. HCFR kan ikke generere en 3DLUT, men så er har vi jo ArgyllCMS (gratis).
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-September-2015
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så dyrt er det heller ikke
http://www.beoherning.dk/shop/billede/beoplay-v1

Klaus

Næh det er faktisk ikke så galt, selvom du linker til et 40". Jeg synes faktisk at det er et decideret grimt tv. Men det er jo smag og behag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:24

Hankøn, hunkøn og inte køn, det må være det sidste der er gældende her.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

En anden ting omkring coluding ... Kender jeg Samsung ret, så er der alt for meget blå. Det har ligeledes meget indflydelse på hvor tydelig coluding fremstår, blå lyser op og med en backlight indstilling på omkring 12-14 stykker, er det nærmest som en blå lampe bag et sort lærred. Så igen ... Køb en i1display pro og få kalibreret det tv.

EDIT: Bor du nær Vejle, hjælper jeg gerne mod en kop kaffe og udgifter til brændstof ;)

1.500 ca i DK kan jeg finde den til, det er da bestemt værd at overveje, tak for tippet Jan.
Jeg bor ret langt fra Vejle LOL, men det er vel ikke raket-videnskab, har lige læst en masse reviews hvor mange skriver at det er ret nemt at gå til

/DLG
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

1.500 ca i DK kan jeg finde den til, det er da bestemt værd at overveje, tak for tippet Jan.
Jeg bor ret langt fra Vejle LOL, men det er vel ikke raket-videnskab, har lige læst en masse reviews hvor mange skriver at det er ret nemt at gå til

/DLG

Jeg nævner den anden fordi det er den jeg har, og fordi ColorMunki ikke var udkommet da jeg købte min. Eneste forskel er at du skal købe en licens hos CalMAN eller ChromaPure. Jeg købte ChromaPure, men jeg vender altid tilbage til HCFR som er gratis.

Raket-videnskab ... Hmm :) Nej det er det ikke, men så enkelt er det dog ikke. Det har taget mig små 3 år at nå dertil hvor jeg er og det er kun på Samsungs skærme, og jeg aner f.eks. ikke hvilken konsekvens for lav kontrast på et Sony tv har på andre ting eller hvad for høj/lav Backlight gør ved gammakurven og om det overhovedet gør noget. Eller hvor jeg skal skrue og justere for at kompensere for andre udsving. Så helt enkelt er det nu ikke. Men det har været spændende at lære og glæder mig til at lære mit næste tv at kende ;)

Redigeret af janLp - 03-September-2015 kl. 15:53
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:00
Ok.. lidt raket-videnskab er det måske alligevel :D

Vil kigge/læse lidt om den Torben foreslår.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:11
Kommer i tanke om at Torben har testet ColorMunki http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1407756255
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lige tilføje, at en Xrite ColorMunki gør arbejdet ligeså godt, men den måler blot lidt langsommere. Jeg har begge liggende derhjemme og de giver præcis samme resultat - men til en noget forskellig pris.

Torben ... Er du sikker på den måler langsommere? Jeg syntes at have læst på avsforum at den gør det fuldstændig som i1Display Pro. Hvis den måler meget langsommere, kan jeg ikke anbefale den hvis man har tanker om at bruge den til en 3DLUT.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

For mig er det i hvert fald mange penge og en stor udskrivning for et TV. Håber bare jeg bliver glad for det og det holder i mange år.

/DLG

Så skal du nok sikre dit hjem mod tordenfluer! For Samsung er ikke god til at re det på deres TV - og de skider på kunderne, hvis de får tordenflue problemer...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu