recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CLOUDING på alle SAMSUNG LED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCLOUDING på alle SAMSUNG LED

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

et LED tv bliver oplyst af dioder, hvor et lcd tv bliver oplyst af lystofsrør

Nej, et LED tv er OLED.

At visse fabrikater så forsøger at vildlede ved at kalde deres LCD tv for LED tv, blot fordi de har ændre lyskilden bag panelet er noget helt andet. At benævne en panaltype ud fra lyskilden er forkert. "Almindelige LCD" blive sjældent benævnt CFL tv, gør de?

Klaus

LED er IKKE OLED - det er to forskellige teknologier.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

et LED tv bliver oplyst af dioder, hvor et lcd tv bliver oplyst af lystofsrør !

Et LED tv er bare et LCD panel, hvor lyskilden er LED i stedet for lysstofsrør.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Og derfor kan Samsung have så ekstreme markedsandele, uden nogensinde at have produceret en testvinder på billedkvalitet . . 

Nu skal man vel se det i det rigtige perspektiv, billedekvaliteten på Samsungs skærme er jo på ingen måde dårlige, det er muligt at der findes skærme, som lige er en tand bedre hvis vi KUN snakker rå billedekvalitet. Men den billedekvalitet som Samsung kan levere, ville måske kunne tilfredsstille 85-90% af markedet. Dette i sig selv, må være et ret godt resultat for de fleste firmarer. Så mon ikke Samsung kan leve med, at Panasonic laver det tv med bedste billedekvalitet i øjeblikket, mod at Samsung istedet sælger rigtig mange skærme, hvilket Panasonic på ingen måde formår i samme omfang.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Dette i sig selv, må være et ret godt resultat for de fleste firmarer.

Korrekt. Der er en grund til at Pioneer ikke længere producerer tv. Folk vil ikke betale nok for deres tv, hellere se på et ringere billede med en tynd ramme og internetadgang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 09:23
ja som sagt samsung er vidt rost for både at have class leading LCD skærme, men også lige med Panasonic når det kommer til Plasma..

C7700 plasmaen ligger side om side med V20, de laver til gengæld også mange UTROLIGT billig skærme, og køber man noget 40" til 4000kr, så må man jo også leve med middelmådighed..

KlausDM rammer den da også lige på hovedet.. JA billedkvalitet betyder noget for utroligt få mennesker.

eller lad os sige det på denne måde, den marginale forskel mellem et godt tv og et suverænt tv....

Udseendet af panelet er vigtigere. mulighederne, tunere, fjernbetjening and so on. billedkvalitet har bare stor vægt herinde.

Personligt er jeg da super glad for min B555 den løser jobbet i stuen bedre end min V10 gjorde, end min BV4 eller de 2 pioneers jeg havde inde før. den har mangler, men den løser den opgave den skal bedre, og til væsentligt færre penge. 

har så ikke de store problemer med clouding, selvom jeg har slået alt dynamisk fra. har dog lidt ekstra lysindfald i alle hjørner.. min gamle M86 har clouding issues.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 11:14
De sidste 2 generationer af Samsung plasma har afgjort været godkendte mht billedkvalitet . men for nyligt blev Rasmus Laresen spurgt om hans uofficielle bud på markedets 5 bedste LCD . Og jeg mener at han nævnte Samsung C8705 på en 5. plads . Set i lyset af ,at feks Sonys HX900 endnu ikke er testet , er det vel ikke just prangende for Samsungs top model . . ? !
Men jeg er enig i,at Samsungs design og agressive markedsføring rammer målgruppen meget bedre end feks Pioneers og Panasonics unikke billedkvalitet .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Conluxa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Men jeg er enig i,at Samsungs design og agressive markedsføring rammer målgruppen meget bedre end feks Pioneers og Panasonics unikke billedkvalitet .

Korrekt. Samsung har været agressiv fra dag 1 og i første omgang egentlig rettet mod PC brugere.
Men brugerne elskede det og vil hellere spare lidt penge, i stedet for at få noget man kan blive rigtig glad for i længden.
I mine øjne har Panasonic nok også det bedste LCD fjernsyn i øjeblikket.
Godt nok har jeg kun set på en 32", men billedet var klart og med de rigtige farver på f.eks ansigter (IPS panel).

Redigeret af Conluxa - 08-Januar-2011 kl. 12:03
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Conluxa Conluxa skrev:

Korrekt. Samsung har været agressiv fra dag 1 og i første omgang egentlig rettet mod PC brugere.
Men brugerne elskede det og vil hellere spare lidt penge, i stedet for at få noget man kan blive rigtig glad for i længden.
I mine øjne har Panasonic nok også det bedste LCD fjernsyn i øjeblikket.
Godt nok har jeg kun set på en 32", men billedet var klart og med de rigtige farver på f.eks ansigter (IPS panel).

Synes det er noget sludder du skriver, at fordi man køber Samsung, så er det for at spare penge. Da jeg købte mit Samsung 50B850 for lidt over et år siden, så var det et af de absolute bedste tv på markedet og jeg synes ikke at det var billigt. Og jeg er stadige super glad for det - og har ingen planer om, at udskifte det.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Dette i sig selv, må være et ret godt resultat for de fleste firmarer.

Korrekt. Der er en grund til at Pioneer ikke længere producerer tv. Folk vil ikke betale nok for deres tv, hellere se på et ringere billede med en tynd ramme og internetadgang.

Klaus
Hørt! Helt enig... Og det gælder sådan set hele radiobranchen idag, at bare det er pænt og er rimelig ok og billigt, så køber vi det. De fleste vil hellere have nyt køkken og ny bil osv...
Så når vi ikke køber den gode kvalitet mere, så får vi jo bare en dårligere alternativ.
Jeg glæder mig til OLED. Håber det holder løfterne :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Så når vi ikke køber den gode kvalitet mere, så får vi jo bare en dårligere alternativ.
Jeg glæder mig til OLED. Håber det holder løfterne :)

Jo, men igen, det er muligt at producere plasma i rigtig god kvalitet (KURO), blot med den hage at det er så dyrt at ingen vil betale for det (tjek bare tråden om nye Pana modeller, her ønsker man 55" til under 20.000). Hvorfor skulle OLED så pludesligt være "pissegodt", når det ikke er det masserne vil have?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 22:44