recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CLOUDING på alle SAMSUNG LED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCLOUDING på alle SAMSUNG LED

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, men igen, det er muligt at producere plasma i rigtig god kvalitet (KURO), blot med den hage at det er så dyrt at ingen vil betale for det (tjek bare tråden om nye Pana modeller, her ønsker man 55" til under 20.000). Hvorfor skulle OLED så pludesligt være "pissegodt", når det ikke er det masserne vil have?

Det kunne være hvis OLED en dag bliver meget billigt at producere? Jeg har ikke nærmere kendskab til produktionsteknologien, og kan derfor ikke sige om det nogen sinde bliver tilfældet.

Men det bliver svært at konkurrere med plasma og LCD, givet det nuværende fokus på pris (G20 er måske ikke en KURO, men du får sindsygt meget 42" TV for 6000-7000 kr).

Folk havde også store forhåbninger til SED, men det projekt er dødt nu (dog delvist takket være nogle tåbelige patentstridigheder, som kun advokatstanden havde gavn af).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

... Da jeg købte mit Samsung 50B850 for lidt over et år siden, så var det et af de absolute bedste tv på markedet ...
Medminder du mener supermarkedet, så er det da lidt af en påstand ...
Pioneer 5090H m. PDP-S63 · Marantz SR7005 · AZbox Premium+ HD 2x DVB-C · Oppo BDP-83 · Scandyna Minipod 4 stk. · Scandyna Cinepod · Scandyna MiniBass · Logitech Harmony 900 ·
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

... Da jeg købte mit Samsung 50B850 for lidt over et år siden, så var det et af de absolute bedste tv på markedet ...
Medminder du mener supermarkedet, så er det da lidt af en påstand ...

Påstand? næ, overhovedet ikke.
Hvis du havde fulgt lidt med her på recordere.dk og flatpanels.dk for ca. 1 år siden, så ville du opdage, at jeg har ret.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 01:03

Jeg forbeholder mig retten til at tvivle, og vil nu stadig kalde det lidt af en påstand. Jeg synes nu, jeg føger ret godt med på både recordere og flatpanels, men der ser selvfølgelig forskellige briller at læse de samme artikler med. Bedste Samsung - måske ... Mest larmende fladskærm - helt sikkert ... Bedste tv på markedet - tvivlsomt!

Pioneer 5090H m. PDP-S63 · Marantz SR7005 · AZbox Premium+ HD 2x DVB-C · Oppo BDP-83 · Scandyna Minipod 4 stk. · Scandyna Cinepod · Scandyna MiniBass · Logitech Harmony 900 ·
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 01:17

Jeg forbeholder mig retten til at tvivle, og vil nu stadig kalde det lidt af en påstand. Jeg synes nu, jeg føger ret godt med på både recordere og flatpanels, men der ser selvfølgelig forskellige briller at læse de samme artikler med. Bedste Samsung - måske ... Mest larmende fladskærm - helt sikkert ... Bedste tv på markedet - tvivlsomt!

Jeg skrev et af de bedste tv, ikke det bedste! - og vi snakker selvfølgelige om tv fra model år 2009/2010

Iflg. Otto fra Precision, citat fra hans test af Samsung 50B850/50B855 og Panasonic 50V10
Bemærk, begge skærme er prof. kalibreret af Otto.

Bottom line: Samsung’en har det bedste billede, hvis man kan affinde sig med at behandle det som man gjorde med plasma’er i gamle dage: Grundig indkøring, gerne med dén indkørings-DVD man kan downloade her på siden, og lad være med at bruge den til windows og andet stillestående. Billedgengivelsen er det nærmeste vi kommer på Pioneer, og er på visse punkter (ultimativ farve-præcision) faktisk et mulehår foran (efter kalibrering!). Panasonic har jeg altid rost for at levere fin billedkvalitet til prisen, om end de ikke helt har været i Pioneer’s klasse. V10 har dét problem at det ligesom de mindre tv fra samme producent leverer et hæderligt billede i en fornuftig indpakning der er meget praktisk anvendeligt i dagligdagen, også for ”begynderen”, men rent billedmæssigt savner jeg noget mere reelt der skal forsvare merprisen. Det flytter ikke på min anbefaling af Panasonic som stærke køb i den lavere prisklasse, men V10 er bare ikke et tv med high-end billedkvalitet i min bog. Det er Samsung langt hen ad vejen – men det er bare langt fra en high-end indpakning…

Hele testen kan læses her:

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 02:00
Og hvad beviser det ... et larmende fjernsyn med dårlig byggekvalitet, der ikke kan tåle still-billeder, men som kan vise et fint billede efter en kalibrering til 3000 kr. ... Får det prisen som et af markedets bedste tv? ... Har aldrig påstået at jeg lå inde med den endegyldige sandhed, men det kan jeg se du gør.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 02:31

Og hvad beviser det ... et larmende fjernsyn med dårlig byggekvalitet, der ikke kan tåle still-billeder, men som kan vise et fint billede efter en kalibrering til 3000 kr. ... Får det prisen som et af markedets bedste tv? ... Har aldrig påstået at jeg lå inde med den endegyldige sandhed, men det kan jeg se du gør.

Hvis man er så snæversynet, som du giver udtryk for og i den grad har en forudtaget holdning, ja så ser man vel kun de negative sider Confused
Ærlig talt Energyzhig, jeg tror ikke vi kommer videre i vores diskussion.

Redigeret af kskruger - 09-Januar-2011 kl. 02:32
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 02:38
Jeg kunne jo skrive præcis det samme som du lige gjorde, med negative udskiftet med positive ...
Er dog enig i alt efter den misfornøjede smiley.  
Til top
Christian76 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 11:40
Jeg har et Samsung UE55B7070WWXXE.
Og jeg har et clouding problem, men efter nogen diskussioner med samsung har de gået med til at give mit nyt panel.
Men har overvejet at sælge det når det nye panel komme i og så måske købe et Samsung PS63C7705XXE.

Men ved ikke om det er det værd?

Mvh Christian
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 11:50
Og så endte tråden alligevel med at blive en Plasma vs. LED/LCD/OLED  LOL
Mvh. en Kuro ejer der ikke skifter før OLED viser sig at være som rygtet siger....
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Mvh. en Kuro ejer der ikke skifter før OLED viser sig at være som rygtet siger....
Kan godt se det gik lidt OT ... Det var nu ikke ment som Plasma vs. LCD!
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan godt se det gik lidt OT ... Det var nu ikke ment som Plasma vs. LCD!
Det var nu ikke møntet på dig specielt.... Smile 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu