recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cloverfield ? ? ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCloverfield ? ? ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:12
det er lidt sjovt for jeg har lige købt marts udgaven af det bedste blad i verden (Empire, et film magasin) og de er enormt begejstrede for den...

som jeg nævnte tidligere syns jeg ikke det er en dårlig film, og dukker den op på bluray, skal jeg helt sikkert også have den... og 2'eren, som de planlægger at lave, fordi den første fik uventet stor succes...
men jeg tror jeg havde haft en bedre oplevelse hvis jeg havde vidst hvad jeg gik ind til...

som en lille sidebemærkning, så skal jeg da helt klart have sådan et kamera, surround sound "ok" opløsning, god batteritid, blod vold vand og rumvæsen sikret... udemærket siger jeg bare...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:40

Det er vel ingen grund til at købe den på blu-ray? Jeg har indtil flere VHS film liggende og sammen med en cement blander kan det give dig mange lign. oplevelser i billedkvalitet.

På den anden side er det selvf. nemmere at pause en Blu-ray og spole frem frame for frame, så man har en chance for at få et glimt af det påståede monster

Nååe.. Seriøst.. Tror det for mig havde hjulpet med en ordenlig start hvor nogen gik og ledte i ruinerne og fandt kameraet. Så kunne de så fade tilbage og skifte imellem VHS båndet og noget action med soldaterne der bekæmpede monstret (hvor kamera føringen ikke lignede noget der var filmet af en der havde spillet for meget Nintendo Wii), droppet de 30 mins person introduktion og droppet noget information ind i slutningen om hvad der skete bagefter.. Bare et eller andet mere..

Til top
-PP- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 00:00

Var inde og se den da den havde premiere, og syntes det var en mega fed film.

Vil da godt holde med jer i at starten var lidt kedelig, og kameraet irreterede mig da også lidt starten. Men syntes da det var fedt med noget lidt anderledes, istedet for at det bare var det samme som det plejer at være.

Men hvis man regner med at man skal ind og se en "alm." film hvor billedkvalitet og effekter er i højsædet kan jeg da godt forstå man bliver skuffet.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 07:27
Nu er jeg heller ikke normalt så kritisk mht. film, men jeg synes bestemt Cloverfield er seværdig. Jeg tror til gengæld ikke den er så meget ved at se, hvis man ikke skruer rigtig meget op for lyden.
I biffen var lydtrykket så højt som jeg aldrig har oplevet det før - så man virkelig havde fornemmelsen af at der gik et kæmpe monster meget tæt på.
Scenen med kampvogne og soldater der blæser forbi var også rigtig fed synes jeg. Turen op i den væltede skyskraber virkede også rigtig godt på mig (jeg har nemlig en anelse højdeskræk ).
Selvfølgelig kan man nemt finde noget at kritisere og handling var der jo ikke rigtig noget af. Men alt i alt synes jeg det var en god film der skilte sig ud fra mængden af actionfilm.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:34

Til alle jer der blev dårlige og/eller fik hovedpine af dogmefilmkameraføringen i Cloverfield, har jeg et forslag. Prøv, bare et par gange om ugen, at bevæge jer ud af biografen/hjemmebiografen og få dyrket lidt motion . Jeg kan betro jer, at jo bedre fysisk form man er i, jo bedre kan man modstå disse påvirkninger, om det så er fra et dogmekamera, en rutsjebane eller noget helt tredie der driller ens balanceorgan .

Ja, det var lige dagens provokation, og den kom fra en person der går i biografen mindst en gang om ugen og desuden også ser en lind strøm af film og serier på plasmaen derhjemme .

Og så vil jeg i øvrigt også gerne have fat på det kamera de brugte i filmen. Selv med fuld power på videolampen det meste af tiden blev det bare ved og ved med at køre. Det må have været Sony's nye super-duper-ekstra-special Stamina InfoLitium batteri .

/Nils

           
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Til alle jer der blev dårlige og/eller fik hovedpine af dogmefilmkameraføringen i Cloverfield, har jeg et forslag. Prøv, bare et par gange om ugen, at bevæge jer ud af biografen/hjemmebiografen og få dyrket lidt motion . Jeg kan betro jer, at jo bedre fysisk form man er i, jo bedre kan man modstå disse påvirkninger, om det så er fra et dogmekamera, en rutsjebane eller noget helt tredie der driller ens balanceorgan .

Sikken dog en gang sludder!

Jeg har ikke selv problemer (og dyrker stort set ingen motion), men jeg kender RIGTIG mange, som løber, svømmer, går til fitness osv, som stadig bliver køresyge osv.

Det har IMHO intet med motion/kondi at gøre. Hvis man vil undgå at blive syg, så skal man træne sin balance og sin evne til at fokusere.

Det var så lige dagens brok!
Anders
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:06

Hi Andefeldt,

Helt sludder er det nu ikke - den bygger på egne iagttagelser igennem flere år. Nu kan man jo ikke lave seriøs statistik på et forholdsvis lille antal personer. Men min "analyse", som også bygger på de RIGTIGT mange mennesker, viser det stik modsatte af hvad du siger. Men naturligvis vil der altid være undtagelser fra reglen.

Nu taler jeg pænt til mine medmennesker, og vil ikke sige at din påstand er "en gang sludder". Men helt stjerneklar der den ikke. Og typisk vil folk der er i god fysik form, vel netop også have en bedre balance (og sandsynligvis være bedre til at fokusere) .

/Nils

           
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:59

Så fortsætter I bare på netdoktor.dk ?  tak!

Cloverfield var er fin film - jeg vil da hellere diskutere hvad folk tror er baggrunden for det der sker i filmen, og evt. hvad 2'eren kunne komme til at handle om

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:38
nbu001, jeg vil stadig holde mig til den påstand, at man ikke nødvendigvis bliver bedre til at klare rystede billeder, hårnålesving, osv osv bare fordi man er i god form. Men lad det nu ligge  (Jeg er overhovedet ikke i god form, men jeg bliver ikke køresyg, søsyg eller skidt ved at se Cloverfield).

Anyway, Cloverfield skal forblive ved denne ene film. At lave en 2'er vil være total tåbeligt. Filmen har i meget anderledes og fin slutning, synes jeg. Dermed ikke sagt, at Cloverfield er en god film og/eller et mesterværk. Men lad da for Guds skyld os slippe for at se flere af dem
Anders
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Cloverfield var er fin film - jeg vil da hellere diskutere hvad folk tror er baggrunden for det der sker i filmen, og evt. hvad 2'eren kunne komme til at handle om

Det er da en interessant indgangs vinkel...
Jeg tror det er en teenager som lige har fået et kamera i fødselsdags gave, og optager en snegl kravle rundt ude i haven.. og så finder han det sjovt at placere den inde i nogle hovedgader i storbyen.. og så udvikler han sin expertise og får placeret historien på youtube, og der finder de frem til manden med historien..

Nå, lidt ude at sejle.. men det er da et dårligt bud på en lidt så forringet kvalitetsfilm.

nå, ja.. 2'eren.. jo, så får vi nogle store regnorme at se .. ahhh.. den har de jo allerede lavet...

Redigeret af pendec - 19-Februar-2008 kl. 23:00
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 18:50
Så tror jeg da lige vi har fundet en ny film vi kan svine, og skåne den gode cloverfield,  "Jumper", det er da noget lort af første grad...
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Så tror jeg da lige vi har fundet en ny film vi kan svine, og skåne den gode cloverfield,  "Jumper", det er da noget lort af første grad...

Jeg ville da vælge 2 "Jumper" film, frem for en ny CloverClone.. for der var da i det mindste fiktion og orderntlige optagelser.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu