recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coax kabler/installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Coax kabler/installation

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Coax kabler/installation
    Sendt: 24-Januar-2021 kl. 19:54
Hej. Jeg beklager, hvis det ikke er den rigtige gruppe jeg smider mit indlæg i :)

Jeg bor i en udlejnings ejendom, hvor Yousee har deres første termineringssted I et teknikskab inde i lejligheden. Det er et delefilter (tror jeg det hedder) med en TV udgang og et Data udgang (dette delefilter blev sat op fornyeligt, da jeg fik opgraderet til en 300mbit forbindelse). 
Data går nu til min router. Og TV til en fordeler (som ikke er Yousee's), der har kabel til stue og soveværelse. Da jeg gerne vil flytte routeren til stuen tog jeg bare routerens coax kabel ud af Data på delefilteret og satte routeren til data på antenne stillet i stuen. Det virkede ikke. Ingen forbindelse....

Skal jeg smide yousees kabel "udefra" direkte i fordeleren til stuen, uden om delefilteret? Eller bare sætte det direkte sammen med kablet fra stuen med et samleled?

Antennestik I stue :


Fordeler:



Yousee "delefilter :



Redigeret af steelman - 24-Januar-2021 kl. 19:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:03
 Den vægdåse der er ebillede af ser ud til at den skal skiftes, det er næppe op til den standasrd der kræves, Hvis det er der du vil tiklslutte Modemmet, så skal det være der signalet kommer ind, ellers virker det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Den vægdåse der er ebillede af ser ud til at den skal skiftes, det er næppe op til den standasrd der kræves, Hvis det er der du vil tiklslutte Modemmet, så skal det være der signalet kommer ind, ellers virker det ikke.
Tak for dit svar :) 
Hvis nu jeg tager kablet der kommer ind i hytten og sætter med et samleled til det kabel der går til vægdåsen. Vil det så ikke virke? Eller hvilken vægudtag skal jeg evt skifte det ud med? 🤔 
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:52
jeg smed hovedkablet i fordeleren og satte modemmet/routeren til vægudtaget i stuen. Det virker, men jeg får slet ikke den hastighed jeg havde før, når jeg brugte dataudtaget i teknikrummet.
Skyldes det vægudtaget? Kan jeg få det til at spille ved at sætte sådan et i istedet? http://www.av-connection.dk/?PGr=12790


Redigeret af steelman - 24-Januar-2021 kl. 20:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 22:17
Hvorfor vil du flytte router?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vil du flytte router?
Pga dårlig wifi dækning samt har brug for kablede forbindelser i stuen og der er ikke trukket netværkskabler rundt i lejligheden. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af steelman steelman skrev:

jeg smed hovedkablet i fordeleren og satte modemmet/routeren til vægudtaget i stuen. Det virker, men jeg får slet ikke den hastighed jeg havde før, når jeg brugte dataudtaget i teknikrummet.
Skyldes det vægudtaget? Kan jeg få det til at spille ved at sætte sådan et i istedet? http://www.av-connection.dk/?PGr=12790
Jeg vil mene du fortsat bør bruge indgangsfilteret, da det indeholder et LTE-filter, samt giver galvanisk adskildelse.
Data udgangen på filteret bør indeholde både TV og data, så prøv at bruge dette udtag til stuen.
TV-udgangen på filteret, kan du så bruge til soveværelset, og derved bliver splitteren unødvendigt.

Hvis routeren så ikke virker ordentligt inde i stuen, ja så udskift vægudtaget med det vægudtag du selv foreslår.
Mvh Jesper
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg vil mene du fortsat bør bruge indgangsfilteret, da det indeholder et LTE-filter, samt giver galvanisk adskildelse.
Data udgangen på filteret bør indeholde både TV og data, så prøv at bruge dette udtag til stuen.
Ahh okay - dét giver god mening! Det forsøger jeg... Jeg kan jo se, at Data har "hele" frekvensområdet....

Hvad menes med "galvanisk adskillelse" i denne sammenhæng?


Redigeret af steelman - 25-Januar-2021 kl. 10:49
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 11:22
"galvanisk adskillelse" (trafo) vil sige at der ikke er nogen direkte elektritisk forbindelse mellem TDC's anlæg og dit anlæg, og at man derfor undgår en evt. fejlstrøm i anlægget løbe ud i/fra TDC's anlæg.
Det kan især betyde noget, hvis ikke dit anlæg er jordet (hvilket er meget normalt i Danmark at det ikke er).
Mvh Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 18:05
Normalt må man ikke pille i den slags installationer, i en udlejningsejendom.

Men bortset fra det, så er det en Comega Freja slutdåse med dataudtag.

Den skal tilkobles "Data" udtages på indgangsfilteret, ellers får du ikke alle frekvenser med over til dit DOCSIS kabelmodem og du har ikke retur.


Redigeret af Cyberguyen - 25-Januar-2021 kl. 18:07
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 05:50
Vis dine antenne kabler er trukket i rør i væggen, det er de tit, så kunne du trække et netværkskabel ved siden af antennekablet ind i stuen, også købe dig en wifi router og sætte op i stuen også sætte Yousee routeren i bridge mode ude i skabet.

Du skal regne med at alle dine naboer sikkert også har den samme router fra Yousee som dig, også ødelægger i jo faktisk hinandens wifi, da i “jammer” hinanden.


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Vis dine antenne kabler er trukket i rør i væggen, det er de tit, så kunne du trække et netværkskabel ved siden af antennekablet ind i stuen, også købe dig en wifi router og sætte op i stuen også sætte Yousee routeren i bridge mode ude i skabet.

Du skal regne med at alle dine naboer sikkert også har den samme router fra Yousee som dig, også ødelægger i jo faktisk hinandens wifi, da i “jammer” hinanden.


Hvorfor ikke bare fortsætte med at bruge Yousee routeren?
Yousee routeren kører jo med nøjagtig samme frekvenser som alle andre router, så man undgår ikke at jamme hianden.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu