|
Coax samling |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2018 kl. 15:44 |
Hej
Da jeg har en noget langsom hastighed ved internet via Coax har en YouSee tekniker målt, at dette højst sandsynligt skyldes et svagt signal pga. et samlingspunkt et sted i huset. Jeg har nu fundet samlingspunktet i tagudhænget. Samleboksen er en gammel sag. Se billede. Tror I jeg kan nøjes med at samle coax kablerne ved f-stik og en connector eller kræver det evt. noget der ligner den gamle boks? Kan selvfølgelig få tekniker ud igen, men det koster jo nok. På forhånd tak. ![]() |
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som det første nyt kabeltræk, som det andet en HF tæt samling.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Tak. Et nyt kabeltræk ville være ca. 50 m. fra boksen ved vejen. Det koster vel en del, at få lavet.
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det ser ud til at samle boksen har siddet et udsat sted, derfor vil det være bedst med nyt kabeltræk så der kan samles et mindre udsat sted, eller der skal laves en HF og vejrtæt samling.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det vel ikke alverden at prøve med en samling.
Evt med krympeflex. Så finder du ud af om det går.
|
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Du skal i hvert fald sikre dig, at samlingen er HF-tæt. Dvs. ikke noget der ligner den gamle boks. :)
|
|
![]() |
|
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
![]() |
|
Tak skal I have. Ser simpelt ud. Jeg prøver.
|
|
|
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Har du gjort det? Det kan gøres meget simplere, og billigere. HVIS kabel-længderne tillader, så kan du montere to nye F-konnektorer, og en hun-hun bøsning (tænk at det hedder dét!), og en god gang selv-vulkaniserende tape rundt om det hele. Du kan få det hele on-line til en meget lavere pris, hvis du har lidt håndelag. Det er lige før du bare kan få delene af mig. Men det er nok faktisk lettere at bestille det hele på nettet (2 x F-connectorer, Hun-hun F-adapter, tape). Det kræve dog at du kan afisolere kablerbe og montere stik ordentligt... Jeg lægger dog mærke til det hvide kabel - det er typisk PVC kabel, som egentlig ikker er til udendørs montering (PVC krakellerer unde UV lys). Er det kablet ind i huset, eller fra gaden?
Redigeret af st1 - 19-September-2018 kl. 23:20 |
|
![]() |
|
truntemus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Billigt og noget skrammel siger jeg bare, det som du prøver at beskrive
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
Billigt, ja, men ikke nødvendigvis noget skrammel. Jeg har lavet flere af den slags samlinger til parabolanlæg. De har virket fint, så hvorfor ikke her? Hvis ikke, har man jo ikke smidt en formue ud. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
truntemus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Så skal vedkommende også ud og investere i en tang til og presse f-con på med for du bruger da vel ikke twiston f-con til anlæg. Og hvor er det billige så herneden muffe der bliver linket til er den rigtige og bruge til jordkabel så hvorfor springe over og lave noget uprofessionelt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |