recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CoD4 vs BF: Bad Company (PS3)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCoD4 vs BF: Bad Company (PS3)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Gogen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 01:20
Har besluttet mig for at hoppe med i CoD4 vognen da der er tale om en "Game of the year edition" med 4 ekstra maps og så læste jeg lige at IGN har givet BF:BC et 8.6 hvilket jeg syntes er lidt skuffende..
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Naturligvis har du ret. Saadan da...

For JEG kan ud fra demoen godt se at BF IMO ikke er vaerd at koebe. Selvom du ikke har alle spilmodes, kan du jo fornemme hvad det gaar ud paa, hvordan grafikken og fysikken er, hvad der laegges vaegt paa osv.

Ikke fordi jeg skal blande mig i jeres lille diskution, men BF demoen indeholder faktisk samtlige spilmodes, der er i den fulde version, nemlig 1. Så Goldrush er alt, hvad man kan spille i starten. I løbet af kort tid skulle Conquest (den klassiske Battlefield online-mode) blive tilføjet.

Du har ret - jeg havde læst Conquest som en del af spilmodes, men ser først nu at det er en post-release download...

Det ændre dog ikke min holdning til at jeg ikke selv ville sammenligne en demo med et færdigt spil...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:36
blev ikke fanget af hverken single eller multiplayer delen i demoen@BF, og tror ærlig talt ikke på at den fulde version vil ændre det sønderligt ..

CoD4 kan jeg let få en hel dag til at gå med online, og sådan skal det helst være når man spiller et spil.. synes der er så mange FPS spil at hvis man ikke kun køber dem man har det sådan med (måske svært at skildre uden at eje spillet? ionu ), så kan man sku stort set købe dem alle sammen man kan selvfølgelig altid videre sælge hvis ikke man kan lide  et spil, men det er jo op til folk selv ^^
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:17
Så er jeg lige kommet ind af døren med Bad Company. Lige en gang frokost, og så er det ellers i gang med singleplayerdelen - og sikkert også allerede lidt eksperimenteren med multiplayer i dag.
Lige nu er jeg bare lidt imponeret over æsken til den Gold edition jeg har købt - samme størrelse som en almindelig Blu-ray æske, men metalbelagt og med logoet i hævet skrift. Den kommer sgu til at stå forrest på hylden .

Og så er jeg ellers i øvrigt noget irriteret over at vente på Civilization Revolution. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en udgivelsesdato skubbet rundt på den måde inden for en uges tid.
Først var det fredag sidste uge, så var det i går, og nu har jeg liget fået at vide at det er i morgen.
Jeg tror sgu jeg bestiller det spil online så jeg slipper for at stille op i EB Games hver anden dag de næste par uger .
Til top
veritas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:43
Lad os endelig høre hvad du syntes om det når du har fået spillet lidt. Jeg blev lidt grebet af mp delen af demoen, så vil gerne høre lidt om det er et spil værd at smide penge efter...
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 16:19
Så har jeg spillet singleplayerdelen i en times tid (tager mig lige en pause ), og indtil videre lader den del af spillet da helt sikkert til at være ganske god - omend jeg nu nok er ret overbevist om at hvis det er den del af spillet man hovedsageligt er interesseret i, så er COD4 nok klart bedre, omend en stor del af det der gør Bad Company underholdende jo naturligvis er køretøjerne, de store områder, bygningsdestruktionen og så den humoristiske tone der kommer igennem i nogle virkelig sjove lines fra dine squadmates og det stemningsfyldte jazz musik på radiokanalerne når du kører fra det ene objective til det næste (gør dig selv den tjeneste at skifte til cockpitkameraet).

Flere af de samme ting er jo også hvad der gør Bad Company's multiplayerdel så forskellig fra COD4 - omend jeg dog formoder at de kommer lidt tættere på hinanden på de mindre infantry multiplayer maps. Bortset fra det der med at blæse væggene ned om ørerne på fjenden .

Der er dog én ting jeg mildest talt ikke er imponeret over - jeg har set voldsom screen tearing i den times tid jeg spillet, noget som jeg overhovedet ikke kan huske at have lagt mærke til i de 30-40 online matches jeg spillede i demoen. Jeg håber derfor at det kun er et problem i singleplayerdelen - omend det sikkert er for meget at håbe på. Det finder jeg ud af senere.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 00:27
Så har jeg også spillet multiplayer i sammenlagt en halvanden times tid - på fire af de syv maps.
Det er sgu godt nok krig på en helt anden skala end i COD4. Rent kaos på flere fronter - og efter min mening vanvittigt sjovt. Ikke nødvendigvis sjovere (okay, sjovere ) eller bedre end COD4, bare temmeligt meget anderledes.

Og til trods for at der kun er syv maps, så er det jo værd at huske på at især på de tre stykker af dem som er virkeligt store (og resten er sandelig ikke små), er der jo i realiteten flere områder efterhånden som man som angriber, kæmper sig frem gennem de op til fem baser med gold crates.

Det ser dog ud til at udviklerne vist har lavet nogle sidsteøjebliksjusteringer efter demoen. Hvor balancen der ofte tippede over til fordel for angriberne, har de nu vist nedjusteret antallet af tilgængelige tropper, til fordel for forsvarerne, der ikke skal holde skansen helt så længe.
Faktisk har jeg endnu ikke været i en match for angriberne vandt, men efter pointtavlerne at dømme, så kan det muligvis have lidt at gøre med at der var lidt for mange af os på angrebssiden der rendte rundt som forvirrede høns og blev slagtet fra en side af , mens forsvarsholdene havde en eller flere "stjernespillere".

Nå, men folk skal jo også først have tid til at lære de seks nye maps (udover Oasis fra demoen), og med så mange angrebs- og forsvarsvinkler og områder i de fleste af dem, så kan det sikkert godt tage lidt tid.

Jeg ser stadig masser af folk brokke sig over både det ene og det andet på både de officielle EA forums samt PS3 og XBox 360 foraene - manglende prone position (det tager godt nok lige lidt tid at vænne sig til at man ikke kan smide sig på maven, men kun gå i knæ), manglende faldskærme i helikopteren, manglende klansupport i multiplayer og private match options (fair nok, men det er jeg nu selv aldeles ligeglad med) og voice chat kun i firemands squads (også ligeglad, der er implementeret en masse visual og automatisk audio hjælp - "sniper spotted", "landmine spotted", "I'm hurt" etc. - der simulerer effektiv kommunikation mellem squad mates langt bedre end 99 ud af 100 spillere kunne gøre selv med voice chat).

Der er tilsyneladende også nogle der har problemer med server connections og lag.
For mig har det indtil videre taget cirka 5-10 sekunder at joine en match (hvilket jeg faktisk kun har gjort tre gange, da man naturligvis bare ryger videre til næste map - eller modsatte side - med samme gruppe), og jeg har ikke bemærket skyggen af lag.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 05:28
Og det blev så lige til en hel nats multiplayer. Jeg er fuldstændig skæv i hovedet lige nu .

Lad mig bare lige opsummere min mening om BF:BC multiplayer indtil videre - det er helt fantastisk!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 08:41

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Og det blev så lige til en hel nats multiplayer. Jeg er fuldstændig skæv i hovedet lige nu .

Lad mig bare lige opsummere min mening om BF:BC multiplayer indtil videre - det er helt fantastisk!

Mit ligger til toldbehandling lige nu i Kolding - så jeg når nok ikke at få det til weekenden, men det lyder som om man godt kan glæde sig lidt :)

Det er det første spil fra Gamehubs.com som er røget i tolden, så jeg kommer nok til at bøde lidt til statskassen for en gang skyld :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 09:52

Og så er jeg ellers i øvrigt noget irriteret over at vente på Civilization Revolution. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en udgivelsesdato skubbet rundt på den måde inden for en uges tid.
Først var det fredag sidste uge, så var det i går, og nu har jeg liget fået at vide at det er i morgen.
Jeg tror sgu jeg bestiller det spil online så jeg slipper for at stille op i EB Games hver anden dag de næste par uger .

Ikke for at blande mig, måske har du dine gode grunde

Men hvorfor bestiller du ikke bare spillene fra England CIV revolution har været ude et par uger nu, og du kan få det for ca 300 Danske inclusiv forsendelese. Ved ikke hvad det koster hos EB games ?

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Mit ligger til toldbehandling lige nu i Kolding - så jeg når nok ikke at få det til weekenden, men det lyder som om man godt kan glæde sig lidt :)

Det er det første spil fra Gamehubs.com som er røget i tolden, så jeg kommer nok til at bøde lidt til statskassen for en gang skyld :)

Med mindre Gamehubs har ændret på deres fremsendelsespolitik, så kommer du ikke til at betale noget som helst.

De udtager engang i mellem stikprøver af de forsendelser der kommer til landet og tjekker så om fakturaen stemmer overens med det der står udenpå pakken. Hvis de er i tvivl vil de bede dig om at fremsende dokumentation for varens værdi.

Jeg har en enkelt gang fået tilbageholdt en forsendelse i tolden, uden at det gav mig bekymringer udover et par dages ekstra leveringstid.

Så du skal ikke blive nedtrykt før regningen ligger i postkassen

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Og så er jeg ellers i øvrigt noget irriteret over at vente på Civilization Revolution. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en udgivelsesdato skubbet rundt på den måde inden for en uges tid. Først var det fredag sidste uge, så var det i går, og nu har jeg liget fået at vide at det er i morgen. Jeg tror sgu jeg bestiller det spil online så jeg slipper for at stille op i EB Games hver anden dag de næste par uger .

Ikke for at blande mig, måske har du dine gode grunde

Men hvorfor bestiller du ikke bare spillene fra England CIV revolution har været ude et par uger nu, og du kan få det for ca 300 Danske inclusiv forsendelese. Ved ikke hvad det koster hos EB games ?

Blu-ray film - og DVD box sets - er jeg begyndt at bestille hos Amazon.co.uk de seneste måneder, men de fleste spil jeg køber, er nogle jeg har gået og ventet på i uger eller måneder, og så vil jeg gerne være helt sikker på at have dem på udgivelsesdatoen (Civ Rev er vist en undtagelse, jeg har bemærket at vi faktisk nu ofte får nye spil en dag tidligere her end i England - som fx Bad Company som havde officiel release her i går, og i England i dag).

Og lige nu er min økonomiske situation heldigvis også sådan - for første gang siden alle årene som fattig studerende - at jeg er lidt ligeglad med om jeg kan spare et par hundrede kroner eller fem om måneden på spil, ved at købe dem online.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu