Jeg har nogle problemer med min htpc som jeg bare ikke kan få løst af en eller anden grund.. jeg bruger windows xp media center edition og har installeret wmp10 på systemet
Jeg har både et tv kort (Hauppauge WinTV PVR-500 MCE kit) og et eksternt dvd drev.. dvd skal selvfølgelig bruge en mpeg2 decoder, men det skal tvkortet tilsyneladende også.. mit problem er så, at jeg ikke kan finde et codec, der virker fejlfrit til begge.. de fleste codecs jeg bruger laver enten vandrette grønne, røde eller lilla streger (farven og længden på stregerne er helt specielt for hvert codec der laver det her...) fint spredt ud over dvd filmen når jeg forsøger at afspille dem, men har fundet ét codec der virker fejlfrit til dvden (hedder noget med GPL).. det codec gør så at mit tv signal ikke virker, da jeg får en sort skærm og 1 sekunds lyd og så kommer der bare ikke mere fra tvet, selvom Media Center programmet optager det som var den sorte skærm det egentlige tvsignal..
Jeg har nu også fundet et codec hvor jeg kan se tv og slipper for de vandrette streger på dvd, men kan tydeligt mærke at afspilning af tv eller dvd med dette codec (nVidia Decoder 223) er meget krævende for pcen.. det lagger og der kommer en del fejl i billederne..
Jeg er totalt på bar bund efterhånden.. har prøvet alle codecs, codec packs (selvom jeg aldrig bruger sådan noget skidt) og alt hvad jeg nogensinde har lært af tricks til at få det til at køre.. Er der nogen der har oplevet noget lignende? Eller kender til problemet og har en løsning?
Redigeret af karga - 05-April-2007 kl. 13:50