|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() Sendt: 02-August-2007 kl. 10:38 |
Hej
Har småkigget på de andre indlæg vedr. Codes. Jeg har Vista MCE. Jeg har en del filer, som kommer fra min gamle KiSS (optaget i MPEG2 tror. Extension .VOB). MCE siger bare, når jeg åbner en mappe med disse filer "Ingen filer at afspille". Ligeledes hvis jeg har rippet en DVD ind på HDD (i mapperne Audio_TS og Video_TS) - Så kan Vista heller ikke afspille disse. Jeg kan se noget med Free Codecs i tidligere indlæg, men vil gerne være sikker på, at det måske er dem jeg skal bruge. Jeg vil nemlig ikke inst. en masse ubrugeligt på maskinen. Michael |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Hej mivi71dk For at få Vista MCE til at afspille DVD'er fra harddisk skal du lave et lille reghack i registreringsdatabasen. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Media Center\Settings\DvdSettings Du kan også download denne reg, som du bare skal dobbeltklikke på for at importere ændringen i registreringsdatabasen. http://www.whoops.dk/mce-dvd-reg.zip Herefter skal du åbne MCE og nu er ikonet "afspil DVD" ændret til DVD Bibliotek" (ligger under TV og film). Herinde skal du så tilføje den mappe som indeholder dine DVD'er. Nu kan du afspille DVD'er fra harddisken. Det kræver ikke nyt codec. Redigeret af whoopsdk - 02-August-2007 kl. 17:55 |
|
![]() |
|
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() |
Done
Tak for hjælpen Redigeret af mivi71dk - 02-August-2007 kl. 20:37 |
|
![]() |
|
![]() |
Dog mangler jeg stadigvæk en mulighed for, atafspille mine VOB filer fra min KiSS ...
De kan afspilles i PowerDVD - Men jeg kan ikke vælge dem i MCE |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Det er nok fordi MCE gerne vil have en .IFO eller .BUP fil. Du kan prøve at lægge dine VOB filer ind i en VIDEO_TS mappe. Virker det ikke, kan du prøve at rename .VOB til .MPG. Vil det stadig ikke funke, kan du bruge dette program til at konvertere en VOB fil til MPG. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker ...
Nu spiller det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |