|
Combiner & Støj på DIGI-signal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
iphelms ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2012 kl. 11:48 |
Kære Alle & Radiomanden.
Anlæg: TV Panasonic TH-37PV60EH - Digitaltuner MPEG4 Triax T-HD405-VA - Nokia Mediamaster 9650S Sat Reciver (ASTRA). Efter overgang til MPEG4/digi signal og nedsat sendestyrke fra Sverige (Hörby-Hillerød Vest), har jeg haft støj/flimmer m.v. på Sverige, indtil jeg tilsluttede direkte til Nokiaen, men der er støj på TV billedet når jeg ser Tyskland via ASTRA. Når jeg søger i menuen forstørres tekst og billed pludseligt, ved nogen hvad det kan skyldes? Nokiaen står på CH 21. Hilsen Lillebror
|
|
Lillebror
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne godt nogle overstyringer på antenne signalet, der er en del flere kanaler din antenne forstærker skal klare idag.
Hvad med at flytte frekvensen fra Nokiaen ?? Hvorfor bruger du ikke scartstikket fra Nokiaen. Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19759 |
Nåååh, det er sådan du har koblet det sammen........?
Klaus |
|
![]() |
|
iphelms ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Kære Lynge og Klaus
Jeg bor i Hillerød-Vest ![]() Nokiaen står på CH 21. Instruktionsbogen siger 43 og er tilsluttet skærmen via scart stik og antennen med direkte kabel fra parabol. Tidligere var Parabol & DVB-T samlet i combinerdåse hvilket gav støj på sverige. Hilsen Lillebror |
|
Lillebror
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Støj i forbindelse med en combiner, er typisk dårlig stel i et stik.
Parabolen til Nokia´n, antennen til Digital tuner, scart mellem Nokia og TV og scart mellem Digital tuner og TV
![]() Så bruger du ikke Nokia´n antenne udgang til noget. (så betyder det ikke noget hvad Nokia´n sender på)
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |