recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Comega forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComega forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Emne: Comega forstærker
    Sendt: 11-Juli-2011 kl. 22:31
Hey,

Jeg har lige overtaget mit nye hus og i den forbindelse skulle antenneinstallationen udskiftes. Jeg har købt en Comega forstærker CA-2R4F. Til at begynde med var der forstyrrelser i tv billedet når vi var på nettet. Jeg opdagede der er to knapper man kan stille på, Equalizer og en jeg ikke kan huske. Til at begynde med stod equalizer på 0. Den rykkede jeg over på 5 og det ser ud til at have løst problemet. Men hvad betyder de to knapper? Jeg har ikke kunnet finde svar i deres manual eller på nettet.

Mvh,
Kenneth
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 08:17
Homeconnect.me har en række videoer om installation og indjustering af Comega forstærker:

http://www.homeconnect.me/Default.aspx?ID=159.

Du kan bl.a. se en video med forklaring om indstilling af Comega-forstærkerens forward equalizer, hvis normalindstilling er 5 db eller bedste billede,  og IN attenuator hvor normalindstillingen er 0 db eller bedste billede.

Redigeret af Vilhelm - 12-Juli-2011 kl. 08:21
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 12:56
Tak for henvisningen, men problemet er desværre ikke løst endnu. Jeg modtager digitalt fra Yousee igennem vores egen antenneforening.
Billedet pixelerer  meget og det virker som om at dataforbindelsen forstyrer tv signalet.
Samtidig med at jeg skiftede forstærkeren, skiftede jeg også kablet og stikdåsen i stuen, som er det eneste der er i brug. Signalet går videre til min hdhomerun, hvor jeg har lavet en nødløsning med et t-stik og nogle yousee godkendte kabler. Jeg har forsøgt at fjerne t-stikket og kablet direkte i tvét uden nogen ændring.

Nogen der har idéer til hvad problemet kan være?
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 13:32
De to knapper er forstærkning og tilt.

Redigeret af Enerneslo - 16-Juli-2011 kl. 13:32
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 19:46
Er ubrugte udgange termineret ?
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 23:20
Jep, det er de. Men det virker som om at fejlen ikke er hos mig. Jeg snakkede med Dansk kabeltv, som har kunne se fejl i deres log. Så der kommer en tekniker og kigger på signal osv.

Tak for hjælpen.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Samtidig med at jeg skiftede forstærkeren, skiftede jeg også kablet og stikdåsen i stuen, som er det eneste der er i brug. Signalet går videre til min hdhomerun, hvor jeg har lavet en nødløsning med et t-stik og nogle yousee godkendte kabler. Jeg har forsøgt at fjerne t-stikket og kablet direkte i tvét uden nogen ændring.

Nogen der har idéer til hvad problemet kan være?

Prøv at tegn din indstallation, så man kan se lidt hvordan det er bygget op... I hvertfald er det vigtigt der ikke er nogen nødløsninger FØR forstærkeren
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu