Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:23 |
Panasonic oplyser at det er glas. Men osse at overfladen er specialbehandlet (antirefleksbehandlet?), hvorfor den "may be easily dammaged" - både mekanisk og med væsker. Så det er ikke dér evt. fordele ligger.
Mvh.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:28 |
Ullum skrev:
Ham med den smadrede glasfront ?? - hvem er det ??
Cigaret testen - tør du ligge skærm til ??
Jeg ved ikke om der er glas eller plastik front på Pana´en - det må jeg lige undersøge nærmere når jeg kommer hjem (har selv en PV60 forøvrigt).
Der er vel en grund til at Panasonic anbefaler en svag sulfoopløsning (selv hvis der er glasplade) - og så er man ikke ringere stillet med en plastikfront. |
Det er ikke længe siden i en tråd, kan ikke huske hvem det var. Så også en PV60 til salg i den blå avis med smadret frontglas. Ved ikke hvad der sker hvis jeg sætter en cigarret på min pana, men den brænder ikke huld i glasset det er sikkert - er ret glad for panaen så vil ikke udfordre skæbnen  Man skal nok ikke bruge afløbsrens for ofte  iøvrigt er Panasonic forsigtige grænsende til det parnoide, så let sulfoopløsning er absolut på den sikre side. Ved rombe foden til 50" anbefaler Panasonic eksemplevis at skrue foden fast til TV-bordet og sætte en strop mellem foden og TV-bordet, men det er slet ikke nødvendigt med nogen af delene.
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:30 |
Nåhr, de er bare paranoide. Jamen så fik du jo ret igen.
Mvh.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:35 |
enand skrev:
Panasonic oplyser at det er glas. Men osse at overfladen er specialbehandlet (antirefleksbehandlet?), hvorfor den "may be easily dammaged" - både mekanisk og med væsker. Så det er ikke dér evt. fordele ligger.
Mvh. |
Man kan sikkert finde på mange argumenter for at berolige en selv, og man skal nok ikke bruge afløbsrens for ofte
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:36 |
enand skrev:
Nåhr, de er bare paranoide. Jamen så fik du jo ret igen.
Mvh. |
Nu er det ikke mig der har ret her - men ComOn
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 11:41 |
Så vidt jeg kan se af Panasonics anbefalinger så skal man passe på med skrappe rengøringsmidler ligemeget om det er glas eller plastikfront.
Skælner ComOn mellem frontglas af glas og plastik eller er det noget som du har tilføjet for at få det til at passe ind i din hetz ??
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 17:08 |
Har spurgt lidt omkring. Problemet ligger i fladskærmens antirefleksbehandling. Ved plast frontplade må man anvedne en anden måde at overfladebehandle på, ( noget med varmen der ellers vil smelte plasten ), så det giver en mere blød og sart overflade. Hertil kommer at overfladen får nogle bølger i processen. Ved antirefleksbehandling af glas frontplader opnår man en mere hærdet overflade, og uden disse bølger.
Så kan du kalde det hetz for min skyld.
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 17:24 |
"Hvorfor vælge et med plastkærm når man kan få med glas - jeg spør bare ?"
Ville du også vælge på samme måde når/hvis du skulle vælge nye briller?
Jeg spør`bare?
Hvis plast er godt nok(måske bedst) til briller,tror du så ikke også at det er godt nok til et tv?
Med mindre at man står et sted i den gamle(Tjekkiet) "Østblok"-med et tv i hænderne hvor en LAV PRIS er det vigtigste(plast er jo den bedre/dyrere løsning)....så er man måske NØD til at nøjes!!
Redigeret af lrev - 08-November-2006 kl. 17:26
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 17:41 |
Da jeg købte mit Samsung LCD TV (med plastskærm) til soveværelset. gav de mig et am LCD skærmrensekit med. Det består af en sprayflaske (med ukendt indhold) og en meget blød svamp begge monteret i en fiks aluminumsdims. Det fungerer glimrende - også på min Sony LCD monitor. Så det kan i hvert tilfælde anbefales .
På mit Sony plasma i stuen, bruger jeg en hårdt opvredet (kun med vand) ren blød klud og tørrer efter med en tør ren blød klud. Det fungerer også fortrinligt. Det skal dog indskydes, at små fedtede fingre ikke er det store problem i mit hjem .
Anyway, så føler jeg mig mest "tryg" ved glasløsningen. Det virker mere kvali-agtigt .
/Nils
|
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 18:21 |
"Det virker mere kvali-agtigt "
....ja for dig-men muligvis ikke for andre
Jeg kan garantere dig for at glas er den billigere løsning af de 2.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 08-November-2006 kl. 20:48 |
Ja ja, jeg udtaler mig kun på egne vegne . Mine vurderinger bygger kun på mine egne oplevelser og ikke på noget videnskabeligt grundlag .
Nu er det jo ikke sikkert at den billige løsning altid er den dårlige løsning .
I hvert tilfælde vil jeg vurdere at min 37" glasskærm skal ha' et relativt hårdt slag med en "fast" genstand før end det tager skade, mens der kun skal en ganske let tryk men en finger på LCD panelet før end der sker en "misfarvning" (som dog forsvinder igen med det samme man flytter fingeren). Men det giver en idé om at der ikke skal voldsomt meget slagkraft til, før end man skader panelet permanent .
Uden sammenhæng til ovenstående, kan jeg som et kuriosum nævne at mit Samsung - som jeg har haft i 1 år - lige netop er gået helt bananas. Lyden er fin, men panelet viser kun tynde spredte vertikale rgb streger på en sort baggrund . Jeg må vist en tur forbi min lokale Expert med dyret under armen!
/Nils
Redigeret af nbu001 - 08-November-2006 kl. 20:56
|
|
 |