recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component eller Scart og hvad med lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent eller Scart og hvad med lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Component eller Scart og hvad med lyd?
    Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:57
Jeg har en Sony hd-recorder uden hdmi stik, men med en component udgang (til 3 kabler/stik). Lige nu bruger jeg et scart stik for at sende signalet til mit PX70 plasma-tv, men vil jeg få et bedre signal ved at benytte component signalet? Det skal siges at recorderen primært blot bruges til at optage analoge tv-signaler - DVD samt Blu-ray afspiller jeg via min PS3 og HDMI.

Hvis signalet er bedre, hvad gør jeg så m.h.t. lyd - mener jeg har læst et sted, at component kun overfører video og ikke lyd?
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 14:06
Jeg har også Sony hd-recorder uden hdmi stik, men med en component udgang (til 3 kabler/stik) og jeg har den erfaring at kvaliteten bliver langt bedre med component, især når der ses DVD.
Og ja, du bliver nødt til at købe separate lydkabler, da component ganske rigtigt ikke overfører lyd.
Køb nu noget ordentligt!LOL

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 14:10
Tusind tak for svaret, er det virkelig din erfaring, at de dyrere kabler er pengene værd? Havde i grunden bare tænkt mig at tage i Elgiganten og købe de billigste...
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 14:23
Ja, al erfaring viser det kan betale sig at købe noget ordentligt. Jeg gav knap 500,- for component + lydkabler hos HiFiklubben, men det har jeg ikke fortrudt.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu