recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent kabler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nullerbasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Component kabler
    Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 10:40

Hej Alle !

Har lige købt et Panasonic TH-42PV60E og er serdeles tilfreds med købet.

Alle enheder er koblet til via scart.

Jeg ville lige prøve componentindgangen men havde ikke rigtige compoentkabler. Jeg prøvede med nogle (engang) medleverede lyd/billedkabler (rød/hvid/gul) og der kom intet billede overhovedet.

De tilsluttede ting er en Panasonic S75 DVD og en Pioneer DVR-630H og ingen af dem viste billede (Ja jeg har slået dem over på component).

Er det normalt at der med disse kabler ikke kommer billede på og skal man have specielle Componentkabler til det ????.

Mvh.

K.

mvh. Keld
Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 12:09
hmm det lyder meget underligt. Component kabler er bare en betegnelse for et kabel med 3 phono (RCA) tilslutninger - og jeg kan reelt ikke se der skulle være noget "i vejen" med at bruge dine phonokabler - vel og mærket så længe du forbinder dem korrekt til både afspilller og tv (rød,blå,grøn).

Ellers kan jeg ikke lige se hvad der skulle være i vejen. (jeg vil dog lige tjekke manual da composite indgangen "overruler" min component indgang) så sikre dig lige at der ikke sker sådan noget på dit tv også.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 12:15
Det er faktisk ikke så underligt!
Component kabler er bare 3 composite kabler (den gule enkelte slags, ofte betegnet som dårligere billedekvalitet). Og composite kabler er anderledes bygget end alm phonokabler. Det eneste jeg ved, er, at composite/component kabler har en modstand på 75 ohm, og phonokabler har en anden modstand (og hvorfor dette faktum så ændrer på noget, ved jeg ikke)...
Så du skal have et component kabel (eller 3 composite kabler) for at få det til at virke.

/M

Redigeret af ZkiiFreak - 23-Oktober-2006 kl. 12:16
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 13:04
Hmm. Det kan jeg nu ikke lige finde noget information der underbygger. Almindelige phono-kabler er også 75 Ohm. Og opbygningen kan jeg nu heller ikke se nogen forskel på. Både component og composite bruger RCA connector som reelt er en signal-ledning samt stel-plan. Både component og composite er også 75 Ohm.

Så jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor du ikke får signal igennem... men det kan godt være der er noget jeg har overset - eller misforstået...

Andre der ved noget om dette?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 14:32

Jeg har før anvendt et sæt af de helt almindelige rød/hvid/gul-kabler til at teste component-udgangen på en DVD-afspiller. Og det virkede uden problemer. Til gengæld skal man lige være opmærksom på, at hvis bare ét af stikkene sider i et forkert hul, så kommer der intet billede på skærmen.

Når man står og roder med at tilslutte kablerne omme bag på TV'et i dårligt lys, kan man nemt komme til at forveksle grøn og blå med hinanden.

Redigeret af musicus - 23-Oktober-2006 kl. 14:35
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu