recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component og PS2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent og PS2

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Emne: Component og PS2
    Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:26
Jeg overvejer at købe et component kabel til min PS2, men inden jeg investerer i et, ville jeg lige høre hvad folk har af erfaringer af at bruge sådan et i forhold til bare at bruge et standart kabel?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 14:42
Jeg så lige en PS2 forleden, blev der ikke brugt Composite kabel, det er måske det du taler om som standardkablet?

I den situation, altså composite, er et componet kabel langt bedre, composite er ikke særligt godt faktisk. Du kunne måske prøve med et almindeligt lydkabel hvor du så bruger 3 phonokabler. Ganske vist vil det ikke være det ideelle, der vil være skygger og ikke så gode farver eller kontrast, men man kan da nok lige danne sig et billede. Et rigtig kabel har en impedans på 75ohm. Men kablerne skal sidde rigtigt naturligvis.

Component må da have normale stik på en PS2? Kan nok ikke være andet. Jeg kiggede ikke så nøje. Men stikkene så lidt specielle ud. 

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:08
Man kan desværre ikke bare bruge ethvert komponent kabel. Man skal investere i et som er beregnet til PS2 da den har et multistik omme bagi, som så kan fås til diverse tilslutninger. Og standardkablet er komposit ja.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 17:21
Ok, syntes nok der var specielle stik, så en PS2 for 2 dage siden.

Men komponent er en hel del bedre en composite, der ligger i bunden. Også s-video er ringere (end komponent), faktisk er komponent virkelig godt eller måske det bedste af de analoge video muligheder.

Du har åbenbart et fladskærms TV med komponet ind?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 18:09
Jeg ved at kablet er bedre. Men en PS2 leverer jo ikke ligefrem den "sprødeste" grafik længere. Derfor ville jeg høre om det overhovedet er værd at købe et, eller om man bare skal leve med standard kablet.

Og ja, jeg har en pio med component indgang, der dog for tiden benyttes af min xbox360, men jeg overvejer nemlig at købe en box til 3 compo indgange, så der også er plads til min Wii via component.
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 18:23

Hej.

Jeg stod med de samme overvejelser for en måneds tid siden og valgte til sidst at satse hele 149kr. på et component kabel. Af en eller anden årsag kan man kun benytte RGB ved NTSC film og ikke Spil + PAL. Component kablet giver bedre billede og jeg bruger det i dag. Du behøver ikke at stå på en madras første gang du tilslutter kablet, du besvimer ikke. Men stadig mener jeg at det er 149kr. værd. (Dog ikke i forhold til en PS2 nypris på 999kr. man sådan er der jo så meget  )

Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:06
Pas på med de der multiboxe.

En af mine venner har den her :

Joytech Component Control Center 540c

Han kører Xbox360, PS2 og Wii igennem, alt sammen som component videre til sit pio507.

Da han så en dag var hjemme hos mig og så hvor skarpt mit billede fra Xbox360 og Wii er via Yamaha RX-V659 component på mit pio507, blev han meget skuffet over den box.

Vi prøvede så at sætte 360´eren direkte til hans 507, og så stod billedet knivskarpt.

Box´en laver billedet sløret, så prøv den først for at se om du kan leve med den forringelse, min ven kunne ikke, og sparer nu op til en ny forstæker.

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Jeg ved at kablet er bedre. Men en PS2 leverer jo ikke ligefrem den "sprødeste" grafik længere. Derfor ville jeg høre om det overhovedet er værd at købe et, eller om man bare skal leve med standard kablet.

Og ja, jeg har en pio med component indgang, der dog for tiden benyttes af min xbox360, men jeg overvejer nemlig at købe en box til 3 compo indgange, så der også er plads til min Wii via component.
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:12
Det var da skod. Jeg kiggede godt nok på den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=1213&ML1=1&ML2=1&am p;ML3=60&ML4=551
Men det kan da være jeg ændrer mening så. Det skulle jo helst ikke blive værre end det var i forvejen...
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Det var da skod. Jeg kiggede godt nok på den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=1213&ML1=1&ML2=1&am p;am p;ML3=60&ML4=551
Men det kan da være jeg ændrer mening så. Det skulle jo helst ikke blive værre end det var i forvejen...


Tak for det link.

Har nemlig også overvejet en component switch, men ikke fundet nogle herhjemme der var til at betale (1000kr er også i den høje ende af hvad jeg vil give).
Men hos AV-connection plejer man jo at have en fin returret, så det var måske bedre at give 1000kr hos dem end 800kr hos et eller andet ukendt engelsk firma.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 22:07
Det er blasfemi ikke at bruge RGB-Scart eller component på en konsol, og det er ligemeget om det er SNES, PS2 eller Xbox 360 det handler om
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er blasfemi ikke at bruge RGB-Scart eller component p� en konsol, og det er ligemeget om det er SNES, PS2 eller Xbox 360 det handler om


Nå nå nå...
Kunne være jeg skulle anskaffe mig et compo kabel til min NES 8-bits så

Nå, men kan du så anbefale et omskifterboks som er ordentlig. Da pio'et, som du ved, kun har en kompo indgang, og derudover et RGB scart som er brugt af DVD og XBOX, hvad fanden gør jeg så?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 23:05
Jeg påstår skam ikke at have en billig løsning på dette luksus-problem Selv skifter jeg manuelt, omme bag på TV'et, men jeg har også relativt nem adgang.

Alle de der switches der findes giver mere eller mindre kvalitetstab, men så vidt jeg ved går det fint med en ordentlig AV-receiver. Dét er den eneste løsning, jeg selv ville overveje.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu