recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component/S-Video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent/S-Video

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaptajnen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Component/S-Video
    Sendt: 25-April-2006 kl. 07:55

Pænt goddag.

 

Jeg har en Sony HX900 DVD recorder, og har netop investeret i en Denon AVR-2106 Surround Reciever.

Nu kunne jeg jo godt tænkemig at få bedst mulig billedkvalitet på mit TV, og derfor er Component overførsel vel indlysende.

Fra DVD-recorderen til Denon er der ikke noget problem, men derfra og til mit Phillips TV er jeg i tvivl. Tv'et er udstyret med to Scart stik bagpå og Composit video + 2 audio indgange og S-Video stik på siden.

I manualen står der om Scart ingangene at Ext.1 understøtter CVBS og RGB signaler. Ext.2 understøtte CVBS og Y/C signaler.

Betyder dette at jeg kan bruge et Component til Scart adapter kabel til forbindelsen. eller må jeg "nøjes" med S-video. Jeg er med på at jeg så også må nøjes med S-Video mellem Sony og Denon.

 

Med venlig hilsen

Kaptajnen

Kaptajnen
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 08:26

Hej.

Hvorfor vil du have billedet gennem forstærkeren?. I din situation ville jeg bruge et godt Scart kabel fra afspilleren til TV.

m.v.h.

Til top
Kaptajnen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Hej.

Hvorfor vil du have billedet gennem forstærkeren?. I din situation ville jeg bruge et godt Scart kabel fra afspilleren til TV.

m.v.h.

Tja.. du har jo nok ret. Sommetider bliver man så forblændet af alle disse tilslutningsmuligheder, at man overser det indlysende. Det var nok overvejelserne omkring forbindelse mellem HX900 og den gamle Damp-VHS, jeg stadig bruger til overførsel af VHS til DVD, der overskyggede mit klarsyn.

Tak skal du ha'!

Kaptajnen
Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 15:15

Ja, RGB er best. Et alminnelig bilderørs TV har ikke componentinngang.

Bruk en scartkabel av god kvalitet. Ikke billig skrap til 20 kr....

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu