recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component-kabel > 10m...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent-kabel > 10m...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Component-kabel > 10m...
    Sendt: 05-Juni-2006 kl. 16:49

nogle som har kendskab til længder mellem DVD-OPTAGER og PLASTMA-TV....

har en afstand på små 10m så det skal være et COMPONENT-KABEL og så et AUDIO-KABEL på 10m, men er det for langt kontra kvalitet, synes det lyder af meget og er bange for at billedkvaliteten skal blive en smule ringere og så er det jo lige fedt om det så heddder RGB/COMPONENT.

har også hørt at billed/lyd kan komme ud ag sync. når man snakker de 10m - nogle som selv har denne afstand eller er lidt klogere end mig.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 17:41

M.h.t. tab af kvalitet i så lange kabler er jeg ikke sikker. Men kablets kvalitet kan sikkert spille ret meget ind. Hvis ikke andre svarer, vil jeg foreslå dig at spørge f.eks. AV-Connection eller din TV-forhandler.

M.h.t. sync. er det sådan, at strømmen i kabler bevæger sig med lysets hast. Om det er billede eller lyd, der kører i kablet er ligegyldigt. Så du vil ikke opleve ude af sync. p.g.a. lange kabler - du kan jo også ringe til et naboland via fastnet og høre, at der ikke er forsinkelse på.

Men lyden gennem luft over afstand er altid forsinket.

Er du f.eks. 3 meter fra en højttaler hører du først lyden fra den ca. 10 millisekunder senere end den ville opleves helt tæt på. Men du får først nyt billede efter 40 millisekunder (da PAL kører med 25 billeder per sekund), så i praksis vil afstande på op til 10 meter ikke give problemer - mange biografer er jo også endnu længere.

Mere om lyd/luft: http://www.faktalink.dk/publish.php?linknavn=conctekn#N1003E

Redigeret af Carser - 05-Juni-2006 kl. 17:58
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2005
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 20:13

Har installeret 3 x 75 Ohm Video kabler til Operahuset der var 30 meter hver, og der var intet tab at se, billed er helt rolig og godt. (kører i progr)

Hensyn til lyden, har man udstyr der forsinker billeder forhold til lyden, eller fremskynder lyden.

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 20:30

Det burde ikke være noget problem. Mange af de anerkendte producenter, af kabler laver disse på 10 meter eller mere. Jeg nægter at tror, de ville sætte deres navn på spil, ved at gå på kompromis med kvaliteten.

QED, profigold, Tech-link er ok mærker.

Med mindre man vil over 500-1.000,- pr. stk

Hilsen Don P.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 18:15
Jeg er på linie med de andre....

Et component signal har vel max en båndbrede på 10MHz (gætter jeg på, alm. composit har 5MHz båndbrede). Antenne kabler der også er 75 ohm coax kabler, har stortset intet tab nede i den ende af frekvensbåndet, så hvis du får fat i et godt component kabel, hvor hver leder bare er halv så tyk (mindre kan sikkert også gøre det) som et alm. antenne kabel, så kan jeg ikke forestille mig at du får problemer med tab, og er et skærmet ok, så er der næppe problemer med støj.

Mvh Peter

Til top
PLBDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2005
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 10:34

Men uanset kvaliteten på kablet bør man dog altid holde så stor afstand som muligt til 220v-ledninger for at undgå 50Hz støj.

Peter.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu