recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Compro VideoMate Vista E900F Dual
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCompro VideoMate Vista E900F Dual

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Compro VideoMate Vista E900F Dual
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 17:02

Hej

Er der nogle af jer som kender dette kort. Jeg overvejer nemlig at skifte mine to HP 150 ud med dette kort, da jeg ikke synes kvaliteten er super god efter jeg er begyndtat køre 1080 opløsning på mit mce.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af ttppeewee ttppeewee skrev:

Hej

Er der nogle af jer som kender dette kort. Jeg overvejer nemlig at skifte mine to HP 150 ud med dette kort, da jeg ikke synes kvaliteten er super god efter jeg er begyndtat køre 1080 opløsning på mit mce.

Comprokortet er hverken bedre eller dårligere end andre DVB-T kort, måske undtaget af driverens beskaffenhed. Husk et DVB-Something kort er et netværkskort der modtager netværkspakker. Dvs du modtager en MPEG2 eller MPEGstrøm ligesom når du downloader en fil fra en computer på netværket i princippet.....Derfor giver det ikke direkte mening at snakke om DVB-Something tuneres billedekvalitet. Hvis du på nuværende tidspunkt kører med Kabel/fællesantenne, så er Compro løsningen ikke noget for dig....Den er i det hele taget ikke noget for dig med mindre du kun vil se TV2, DR1 DR2, DR update...Via en stueantenne....

Man skældner imellem DVB-T= stueantenne, DVB-S=Parabol, DVB-C=Kabel.... Compro er DVB-T....Er dit Hauppauge forbunde til en stue antenne?

Redigeret af Patriarken - 26-Juni-2009 kl. 17:42
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hej

Comprokortet er hverken bedre eller dårligere end andre DVB-T kort, måske undtaget af driverens beskaffenhed. Husk et DVB-Something kort er et netværkskort der modtager netværkspakker. Dvs du modtager en MPEG2 eller MPEGstrøm ligesom når du downloader en fil fra en computer på netværket i princippet.....Derfor giver det ikke direkte mening at snakke om DVB-Something tuneres billedekvalitet. Hvis du på nuværende tidspunkt kører med Kabel/fællesantenne, så er Compro løsningen ikke noget for dig....Den er i det hele taget ikke noget for dig med mindre du kun vil se TV2, DR1 DR2, DR update...Via en stueantenne....

Man skældner imellem DVB-T= stueantenne, DVB-S=Parabol, DVB-C=Kabel.... Compro er DVB-T....Er dit Hauppauge forbunde til en stue antenne?

Er det et PVR 150, for så er det da analog, og sandsynligvis kabeltv han har...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 18:06

Ja, det er PVR 150 jeg har. så det er kabel tv via en antenne forening.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 19:32

Nå og? Skal vi så gætte resten eller skal vi linke til et review af hvordan man installerer compro tunerens driver?

Redigeret af Patriarken - 26-Juni-2009 kl. 19:33
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:01

Nå og? Skal vi så gætte resten eller skal vi linke til et review af hvordan man installerer compro tunerens driver?

Nej, jeg ved skam godt hvordan man installere et tvkort. Jeg har bygget de først 10-12 pc'er og 5 HTPC'er, så der er ingen problem der. Det jeg ville vide var om der var nogen som havde prøvet kortet, som kunne sige noget om kvaliteten af optagelserene. Da de PVR 150 ikke gør et særlig godt job, især ikke når man smider det op i 1080. Jeg er skam også åben overfor andre kort. Jeg skal bare have to kort eller et med to tunere.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:07
hvis du stadigvæk vil kører analog, er det spild af penge.
kører digitial, find ud at om de har dvb-t eller dvb-c og køb et kort til det.
analog vil altid være dårligt via en htpc og især til en fladskærm.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:43

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvis du stadigvæk vil kører analog, er det spild af penge.
kører digitial, find ud at om de har dvb-t eller dvb-c og køb et kort til det.
analog vil altid være dårligt via en htpc og især til en fladskærm.

Det er DVB-C, men det tror jeg kræver at jeg får en kort fra "you see" og synes msåke det er er lidt dyrt at sulle give 800kr. om året i kort afgift eller findes der et kort som har to tunere??

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:51
du kunne jo vælge og optage digital og se analog når der kommer noget andet som du skal se når den optager. Jeg ved ikke om man kan få et modul med 2 tunere med et kort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 21:37
Dualtuner til DVB-C(To seperate kort) koster 3000kr ink cam. Den må du æde...

Kvaliteten på forskellige Digitale kort varierer IKKE. Det er det der ligger i digitalt. Du modtager en given udsendelse som den blev afsendt. Som jeg har skrevet en gang. Hvis du har en Video liggende på en bærbær og afspiller den over netværket på din stationære, ja så er det det samme hver gang....En DVB tuner er et netværkskort. Hvad du laver ved det data du modtager fra netkortet kan have indflydelse på din oplevelse når du afvikler det i en given frontend....Men det har intet med tuneren at gøre.

Floppy/FireDTV er de bedste tunere på markedet. Her betaler du ekstra for fremragende hardware og integreret CAM support, samt ypperlig driverunderstøttelse...(Her menes der DVB-T emu driveren til MCE/VMC/7MC)

Du kan spare penge ved at købe billigere tunere og eksperimentere med softcam osv.... Men helt ærligt....Giv 1000kr ekstra og glem alt det bøvl.....For din egen skyld(og sikkert også for vores fornemmer jeg.....)

Redigeret af Patriarken - 26-Juni-2009 kl. 21:46
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 10:02

Dualtuner til DVB-C(To seperate kort) koster 3000kr ink cam. Den må du æde...

Kvaliteten på forskellige Digitale kort varierer IKKE. Det er det der ligger i digitalt. Du modtager en given udsendelse som den blev afsendt. Som jeg har skrevet en gang. Hvis du har en Video liggende på en bærbær og afspiller den over netværket på din stationære, ja så er det det samme hver gang....En DVB tuner er et netværkskort. Hvad du laver ved det data du modtager fra netkortet kan have indflydelse på din oplevelse når du afvikler det i en given frontend....Men det har intet med tuneren at gøre.

Floppy/FireDTV er de bedste tunere på markedet. Her betaler du ekstra for fremragende hardware og integreret CAM support, samt ypperlig driverunderstøttelse...(Her menes der DVB-T emu driveren til MCE/VMC/7MC)

Du kan spare penge ved at købe billigere tunere og eksperimentere med softcam osv.... Men helt ærligt....Giv 1000kr ekstra og glem alt det bøvl.....For din egen skyld(og sikkert også for vores fornemmer jeg.....)

Du lyder da rigtig optimistisk. Nu vil jeg lige sige at jeg ikke er total dum med en pc/HTPC. Jeg ville bare ikke bruge mange penge og tid på at finde et go løsning hvis der var nogen af jer her inde som havde fundet den eller kendt til det kort jeg spurgte om. Jeg vil se på de kort du skriver om. Tør jeg spørger om du ved om man kan få et cam moduel som de to kort kan deles, da jeg på den måde slipper for at betale for to "you see" kort 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 00:35

Patriarken har 100% ret, du må til lommerne (det har vi andre også været, har selv 2 FireDTV bokse). 

Vedr abbonnemnet: Du kan slippe lidt billigere ved at investere i SmarWii som sørger for at du kan dele dit abonnementskort med op til 6 modtagere, trådløst.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu