recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComputer fryser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dulciana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Computer fryser
    Sendt: 18-September-2008 kl. 12:58
Hej derude
JEg har haft min stationære i næsten 2 år nu, og nu begynder den at lave sjov med mig.

Først lidt om maskinen. Det er en PB med XP og 2 harddiske (hver 250gB), Intel core 6600.
Nu er maskinen begyndt at lave problemer under start op.

Under opstart har jeg mulighed for at vælge, om maskinen skal starte op som Mediecenter (XP) eller i fejlsikret.
Nogle gange kommer et andet billede frem: at maskinen er lukket ned forkertm og om jeg vil starte under sidst "virkende" konfiguration.
Men maskinen fryser. Jeg kan ikke vælge noget af det, og selvom den "tæller ned" sker der intet. Nogle gange kommer den dog videre, men fryser så når teksten med "Windows" kommer på ksærmen.

Efter at have sluttet og tændt et par gange (mellem 5-30!) tænder den helt normalt op.

Der er IKKE installeret nye drivere eller opdate fra Windows, når den fryser.

Er der nogen, der har en ide? Foreslag?

-Dulc

Som ikke er fan af PB!

TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 19:04
At computeren melder at Windows ikke blev lukket korrekt ned kan skyldes tredje parts programmer der crasher under nedlukning. Men at den vil starte i sidst virkende konfiguration tyder på at den mener at der er foretaget en ændring i konfigurationen.

Du fortæller ikke hvor lang tid siden det er at du installerede Windows, men ved normal brug bør man forvente at en installation holder mellem 6 måneder og 1 år.

Det lyder for mig som om din computer trænger til en hovedrengøring som nemmest klares ved en geninstallation af hele systemet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 19:11

Det har kampus helt ret i har du vigtige filer på OS drevet så flyt dem og formater drevet, derefter installerer du det hele igen. Husk at du også efter at OSer installeret, også skal installerere diverse drivere og opdateringer samt antivirus og hvad du ellers har på drevet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 19:20
Prøv at læse dette.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu