|
Computer rasler ved opstart |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det ved jeg ikke, nej
![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
så skynd dig at ringe til en ven der gør.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Lyder som en ældre maskine, altså med SATA diske - de sidder på med et længere fladt kabel, men det er ikke der din raslelyd kommer fra. Det du har pillet fra er din harddisk. Er du sikker på at det lange flade kabel sidder helt rigtigt (selv om det så vidt jeg huske ikke kan vende forkert).
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Ældre maskiner kører med PATA og ikke SATA
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Du skal læse hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver ![]() Jeg mente selvfølgelig PATA ![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Så vasker du hænder i Zulfo
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
Du må jo vide hvad du har pillet fra? Du har sikkert flået en strømtyv fra til imellem blæser og harddisk, de var meget almindelige i ældre computere. Der skal gå 2 stik til harddisken. Et 4-polet molex og et enten et 5-6 cm bredt fladt kabel eller et ca. 1 bredt kabel. Husk du ikke må sætte strøm til noget imens computeren kører, da ældre udstyr ikke er beregnet til det. Check også lige for en sikkerheds skyld at der ikke er en skrive i DVD drevet, så den prøver at starte på denne.
Redigeret af Cyberguyen - 02-September-2014 kl. 09:49 |
||
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
|
Under tre år, så gammel og gammel...
Kan skisme ikke se et meget lille stik med fire (?) ben |
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
|
Ting revet løs, da jeg åbnede kabinettet for at undersøge raslen
Ikke med vanilje |
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
|
Eller jo, der er et lille stik med fire ben... Men det er lidt for stort
|
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|
Det er højst sandsynligt en blæser hvor lejerne er gået, få en til at hjælpe dig med at købe en ny blæser med det rigtige stik og selvfølgelig ikke larmer for meget, hvis det altså er nødvendigt.
Du skal ikke tage dig af hvad folk skriver herinde, det er generelt folk der ikke har særlig meget forstand på det. Du kan sagtens rode med din computer, det er lavet sådan at det stort set ikke kan gå galt, stikkene er lavet så de kun passer i der de skal i. Om du piller en blæser fra der er "vigtig" eller ej er også ligegyldigt og du ødelægger ikke noget ved det, fordi de har noget der kaldes thermal protection, som enten automatisk slukker for cpu/gpu'en der bliver for varm, eller throttler den så den ikke yder nær så meget. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
|
Tag et billede af bagsiden af din harddisk, så ser vi, hvad der mangler....... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |