recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer rasler ved opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Computer rasler ved opstart

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:17
Tag et detaljeret billede ned i kabinettet, Men 3.år gammel med ata, lyder underligt, ikke desto mindre kan en del ata kabler godt vendes forkert, ved montage, og den mest almindelige fejle er lorteblæser ved North/SouthBridge (for små blæsere) ,men et billede vil lette meget.

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:22

Redigeret af len61 - 02-September-2014 kl. 12:23
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Du skal ikke tage dig af hvad folk skriver herinde, det er generelt folk der ikke har særlig meget forstand på det</span>

Det var da en overordentlig arrogant holdning at have.

Selvfølgelig kan de fleste stik og forbindelser kun tilsluttes på en måde, men det kan være ret svært at vide hvilket stik man lige kom til at fjerne ved en fejl, især hvis man aldrig har rodet med bundkort og tilslutninger før.

Hvor om alt er, så lød det i mine ører som om, at det oprindelige problem blev afløst af et nyt, da maskinen pludselig ikke kan finde harddisken.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Du skal ikke tage dig af hvad folk skriver herinde, det er generelt folk der ikke har særlig meget forstand på det.
Du kan sagtens rode med din computer, det er lavet sådan at det stort set ikke kan gå galt, stikkene er lavet så de kun passer i der de skal i.

Om du piller en blæser fra der er "vigtig" eller ej er også ligegyldigt og du ødelægger ikke noget ved det, fordi de har noget der kaldes thermal protection, som enten automatisk slukker for cpu/gpu'en der bliver for varm, eller throttler den så den ikke yder nær så meget.

Chipset har ikke thermal protection og det har en del PSU'er heller ikke.
Desuden er der andre ting på bundkortet, som benytter køleeffekten fra eksempelvis CPU blæseren og de kan blive ustabile eller få nedsat sin levetid.

Desuden er der statisk elektricitet og diverse andre ting som godt kan aflive en maskine, hvis man er ukyndig og roder rundt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:55
Så det umiddelbare råd, må være, 1.Tag et billede, og vær klar til noget skriven frem og tilbage, hvis du skal have fjern hjælp. 2. Få fat i en du stoler på kan lidt om "pc roderi", og ved lidt om hardware, så kan det formodentlig løses forholdsvist enkelt, Onsite. 

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 14:53
Nærmest som ved et mirakel fik jeg den til at køre
Men nu kan jeg ikke lukke kabinettet i siden med bundkort osv.
Grafikkortet - stor satan - får strømstikket til harddisken til at falde ud
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nærmest som ved et mirakel fik jeg den til at køre
Men nu kan jeg ikke lukke kabinettet i siden med bundkort osv.
Grafikkortet - stor satan - får strømstikket til harddisken til at falde ud

Jamen det har jo virket før???

Det er meget vigtigt at lukke kabinettet, da de fleste kabinetter benytter sig af airflow til at køle komponenterne.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 17:15
Ja, gu virkede det før
Men hvad ved jeg?
Ikke så meget
Mikael Simpson
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 19:09
En anden god gang, så er her en guide til samling med masser af billeder:
http://www.hardwareonline.dk/show_artikler.aspx?id=115&page=1
https://www.youtube.com/watch?v=AFyBpVBtkSU
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 01:37
Hvad ville du have haft gjort hvis det var en bil?

- Det rasler i motorrummet...
- Nå, jeg piller bare ledningerne fra
- Det rasler ikke mere, men nu kan den ikke starte. . .
- Roder lidt videre. . .
- Nu kører det hele, pyt med at kølerhjelmen ikke kan lukkes!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 06:55
Lad os lukke tråden her
Tak til Cyberguyen for spydige indlæg (not)
Mikael Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Lad os lukke tråden her
Tak til Cyberguyen for spydige indlæg (not)

Du kan vel nok tage det med et smil Smile

Som nævnt, så er det vigtigt at kabinettet er lukket pga. airflow.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu