|
Computer rasler ved opstart |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tag et detaljeret billede ned i kabinettet, Men 3.år gammel med ata, lyder underligt, ikke desto mindre kan en del ata kabler godt vendes forkert, ved montage, og den mest almindelige fejle er lorteblæser ved North/SouthBridge (for små blæsere) ,men et billede vil lette meget.
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Redigeret af len61 - 02-September-2014 kl. 12:23 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Det var da en overordentlig arrogant holdning at have. Selvfølgelig kan de fleste stik og forbindelser kun tilsluttes på en måde, men det kan være ret svært at vide hvilket stik man lige kom til at fjerne ved en fejl, især hvis man aldrig har rodet med bundkort og tilslutninger før. Hvor om alt er, så lød det i mine ører som om, at det oprindelige problem blev afløst af et nyt, da maskinen pludselig ikke kan finde harddisken. |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Chipset har ikke thermal protection og det har en del PSU'er heller ikke. Desuden er der andre ting på bundkortet, som benytter køleeffekten fra eksempelvis CPU blæseren og de kan blive ustabile eller få nedsat sin levetid. Desuden er der statisk elektricitet og diverse andre ting som godt kan aflive en maskine, hvis man er ukyndig og roder rundt.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Så det umiddelbare råd, må være, 1.Tag et billede, og vær klar til noget skriven frem og tilbage, hvis du skal have fjern hjælp. 2. Få fat i en du stoler på kan lidt om "pc roderi", og ved lidt om hardware, så kan det formodentlig løses forholdsvist enkelt, Onsite.
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Nærmest som ved et mirakel fik jeg den til at køre
![]() Men nu kan jeg ikke lukke kabinettet i siden med bundkort osv. Grafikkortet - stor satan - får strømstikket til harddisken til at falde ud |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jamen det har jo virket før??? Det er meget vigtigt at lukke kabinettet, da de fleste kabinetter benytter sig af airflow til at køle komponenterne.
|
|
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Ja, gu virkede det før
Men hvad ved jeg? Ikke så meget |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
En anden god gang, så er her en guide til samling med masser af billeder:
http://www.hardwareonline.dk/show_artikler.aspx?id=115&page=1 https://www.youtube.com/watch?v=AFyBpVBtkSU |
|
![]() |
|
Hvad ville du have haft gjort hvis det var en bil?
- Det rasler i motorrummet... - Nå, jeg piller bare ledningerne fra - Det rasler ikke mere, men nu kan den ikke starte. . . - Roder lidt videre. . . - Nu kører det hele, pyt med at kølerhjelmen ikke kan lukkes! |
|
|
|
![]() |
|
Lad os lukke tråden her
Tak til Cyberguyen for spydige indlæg (not) |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Du kan vel nok tage det med et smil ![]() Som nævnt, så er det vigtigt at kabinettet er lukket pga. airflow.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |