recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer til Metz Atlantis billedrørs-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComputer til Metz Atlantis billedrørs-tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tublerune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Computer til Metz Atlantis billedrørs-tv
    Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 13:31
Hej, jeg har fornyligt købt et Metz Atlantis 82TD95 tv på den Blå Avis. Gutten jeg købte tv'et af havde installeret et vga modul i fjernsynet. Så fjernsynet kan fungere som de crt monitorer.

Jeg kan kun køre i en opløsning på 640x480. Er opløsningen på et Pal tv ikke 720x576?
Jeg bruger forresten Ubuntu 10.10. Har prøvet med Winxp, men der kunne jeg ikke køre desktoppen i mindre end 800x600, hvilket fjernsynet ikke er kompatibelt med.

Nogle der har erfaringer med dette, eller bare nogle inputs. Jeg ville nemlig gerne øge opløsning til 720x576 eller hvad et Pal tv nu end er kompatibelt med.

/Rune
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 13:47

Uanset hvad, så er der IKKE opløsning nok på et CRT til at kunne bruge det som monitor til en PC, det kræver en del mere. Den opløsning der er kan bruges til visning af billeder og video, men absolut ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tublerune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 13:52
Det rigtigt, skal også kun bruges til at køre boxee tv. Det fungerer egentlig fint i 640x480, billedet står knivskarpt. Langt bedre end med s-video...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu