recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer vender selv tilbage fra dvale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Computer vender selv tilbage fra dvale?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Computer vender selv tilbage fra dvale?
    Sendt: 14-Februar-2012 kl. 14:08
Hvorfor nu det?
Den er ikke indstillet til at gøre det, og min gamle computer gjorde det ikke (samme strømstyringsindstillinger)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 14:21
Du skal huske at nogle af indstillingerne ang. strømstyrring også er at finde i BIOS opsætningen.
Det er så det samlede billede af BIOS + OS som afgør hvad der sker.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 15:46
Jeg har lagt mærke til at min eksterne skærm ikke altid slukker, når jeg sætter computeren til at slumre. Somme tider kommer den med den skærm hvor man skal trykke på et bruger ikon for at tænde igen. (Jeg har ikke password på computeren, så det forekommer lidt bævet, at den kommer med dén skærm).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvorfor nu det?
Den er ikke indstillet til at gøre det, og min gamle computer gjorde det ikke (samme strømstyringsindstillinger)

Hvis du har sat den til "wake on USB" vågner den blot du kommer til at skubbe til mus eller tatstatur. Kan det være sådan noget?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 23:10
Eller er den måske sat til at vågne ved aktivitet på netkortet?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 09:08
Ja, det kunne nok godt være noget med aktivitet på netværkskortet (hvis det hedder det)
Hvordan ændrer man det?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 09:41
Det skal ændres i BIOS, hvor det enten hedder noget i stil med Wake on USB og Wake on LAN (WOL).

Normalt kræver det dog en "magic packet" at vække via netkort, så det er ikke så sandsynligt.

/ask
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Det skal ændres i BIOS, hvor det enten hedder noget i stil med Wake on USB og Wake on LAN (WOL).

Normalt kræver det dog en "magic packet" at vække via netkort, så det er ikke så sandsynligt.

/ask

De fleste PC'er understøtter i dag at de kan vækkes fra dvale/ slumre/ sleep/ hibernate/ o.lign. (ACPI S3 og S4) via netværkskortet uden brug af decideret Wake On LAN og magiske pakker. Dvs. at du kan vække en PC/ server stående fra S3/ S4 blot ved at åbne en delt mappe på den pågældende PC/ server.

Dette styres (primært*) fra Windows Enhedshåndteringen/ Device Manager.
Find dit netkort og dobbeltklik på det for at få adgang til des indstillinger.
Under Strømstyring/ Power Management kan du indstille om PC'en skal vågne op når den kontaktes via netværket m.m.

* Enkelte bundkort kan have en BIOS-indstilling i stil med "Wake on PCIE", der skal aktiveres.

EDIT: Hvis du finder ud af at det er netværket, der får PC'en til at vågne, kan du bruge programmet Wireshark til at se hvem, der sender hvad til din PC hvornår - helt nede på pakke-niveau.

Redigeret af Zulu - 15-Februar-2012 kl. 18:46
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

De fleste PC'er understøtter i dag at de kan vækkes fra dvale/ slumre/ sleep/ hibernate/ o.lign. (ACPI S3 og S4) via netværkskortet uden brug af decideret Wake On LAN og magiske pakker. Dvs. at du kan vække en PC/ server stående fra S3/ S4 blot ved at åbne en delt mappe på den pågældende PC/ server.

Ja ok, så er jeg bare lidt bagud (det skulle ikke være første gang). Men stadigt, hvis der er problemer med at maskinen "vågner" uden at det er meningen, så er det stadigt værd at kigge i BIOS, og slå alt "wake on ..." fra.

/ask
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 11:14
Windows (7) Update er som standard også sat til at opdatere kl 3 om natten. God idé at holde øje med.
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 11:21
Den lever sit eget liv...
Kill it with fire!

Anyways
Min egen opdaterede selv windows/antivirus osv kl 4 om natten, og den gik ikke selv tilbage i dvale efter det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu