recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - computeren "siger" hak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcomputeren "siger" hak

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg har selv lige købt en wd Scorpio black på 750GB som vist er den hurtigste på markedet lige pt, hvis man ikke vil gå over til ssd-diske. Kan dog hilse at sige at det er ekstremt besværligt at direkte klone den gamle med den nye.

Men hvor gammel er din computer lige? En harddisk burde snart ikke få fysiske fejl indenfor få år, medmindre man da mishandler den.
Acronis kan klone, har selv gjort det, på under 1 time
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg har selv lige købt en wd Scorpio black på 750GB som vist er den hurtigste på markedet lige pt, hvis man ikke vil gå over til ssd-diske. Kan dog hilse at sige at det er ekstremt besværligt at direkte klone den gamle med den nye.

Men hvor gammel er din computer lige? En harddisk burde snart ikke få fysiske fejl indenfor få år, medmindre man da mishandler den.
Acronis kan klone, har selv gjort det, på under 1 time


Kan også være det bare er mig der har været uheldig, nedenfor er mine erfaringer.
Først ville jeg også prøve seneste version af Acronis, det viste sig dog at man i Trial-versionen ikke kan klone-harddiske.
Næste forsøg var med HD Clone4, hastigheden i dette er begrænset når man bruger gratisversionen, det gik dog i stå halvvejs.
Fandt så ud af at Western Digital har fået lavet deres egen gratis version af Acronis der kan klone, forsøgte så med det men det ville klone under inden windows blev startet op, den bærbare valgte dog efter nok ½time at gå i standby, kunne så tænde computeren igen og det så ifølge "harddisk dioderne" ud til at den kørte igen, der kom dog intet billede på skærmen.
Prøvede så i går/nat igen HD Clone 4 og efter nogle timer blev det færdigt, og nu er harddisken blevet skiftet og det ser ud til at virkeClap har dog endnu ikke testet samtlige programmer igennem.

PS: men den nye harddisk får vist Vista til at starte hurtigere op på trods af at der er en mindre stak programmer der starter op ved boot.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 09:17
Da jeg havde Windows pc brugte jeg også Acronis. Det fungerede rigtig godt, men man skal selvfølgelig starte inden harddisken begynder at gå i stykker.
Den sidste klon kan jo have fejl med over fra en defekt harddisk, så man må tilbage til den forrige.

Venlig hilsen
KB
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg har selv lige købt en wd Scorpio black på 750GB som vist er den hurtigste på markedet lige pt, hvis man ikke vil gå over til ssd-diske. Kan dog hilse at sige at det er ekstremt besværligt at direkte klone den gamle med den nye.

Men hvor gammel er din computer lige? En harddisk burde snart ikke få fysiske fejl indenfor få år, medmindre man da mishandler den.
Acronis kan klone, har selv gjort det, på under 1 time


Kan også være det bare er mig der har været uheldig, nedenfor er mine erfaringer.
Først ville jeg også prøve seneste version af Acronis, det viste sig dog at man i Trial-versionen ikke kan klone-harddiske.
Næste forsøg var med HD Clone4, hastigheden i dette er begrænset når man bruger gratisversionen, det gik dog i stå halvvejs.
Fandt så ud af at Western Digital har fået lavet deres egen gratis version af Acronis der kan klone, forsøgte så med det men det ville klone under inden windows blev startet op, den bærbare valgte dog efter nok ½time at gå i standby, kunne så tænde computeren igen og det så ifølge "harddisk dioderne" ud til at den kørte igen, der kom dog intet billede på skærmen.
Prøvede så i går/nat igen HD Clone 4 og efter nogle timer blev det færdigt, og nu er harddisken blevet skiftet og det ser ud til at virkeClap har dog endnu ikke testet samtlige programmer igennem.

PS: men den nye harddisk får vist Vista til at starte hurtigere op på trods af at der er en mindre stak programmer der starter op ved boot.
Jeg ved intet om acronis trial versionen, men den fulde udgave jeg har, klarede som sagt en total kloning/installering på under 1 time, hvor alle indstillinger og koder mm blev bibeholdt - det var ren plug / play og totalt smertefrit. Selvfølgelig sad nerverne uden på skjorten, indtil det spillede igen
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 09:38
I kan også bruge den gratis Linux distribution PartedMagic - http://partedmagic.com/doku.php?id=start - start det fra en USB stick, start CloneZilla og vælg device-device, og den klarer resten :-)
 
Den kan også teste din harddisk.


Redigeret af whoopsdk - 08-Maj-2011 kl. 09:40
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 12:47
ellers hvis man har råd til det, (eller er typen der finder den slags på skyggesiderne) så er (ja, jeg ved godt deres antivirus ik er 5 potter pis værd, men den er her nu god nok!) Norton Ghost altså et rigtig fint program, man skal bare sørge for at få nyeste version selvfølgelig. - den tager fuld backup af hele ens system, harddisken er den ligeglad med, det eneste den kræver er bare at det samme computer ens "image" af harddisken bliver smidt ind på igen, for den kopiere jo alle drivers og sådanne ting os. (en ny fuldstændig magen til med samme komponenter kan dog også gøre tricket, den er nemlig ikke MAC Adresse afhængig) - benytter det selv i for fuld udblæsning på alle computere i huset, samt alle andre jeg har med at gøre, eneste man skal er bare at have en god 160-250 GB harddisk at have backup på, og så at lave en recovery cd så man kan gendanne sine data igen, det fungere sku smurt, og klare os en fuld backup i løbet af 1-3 timer afhængig af data mængde der skal kopieres selvfølgelig.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 13:08
Istedet for at lave en klon ville jeg da gribe muligheden for at starte på en frisk :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

ellers hvis man har råd til det, (eller er typen der finder den slags på skyggesiderne) så er (ja, jeg ved godt deres antivirus ik er 5 potter pis værd, men den er her nu god nok!) Norton Ghost altså et rigtig fint program, man skal bare sørge for at få nyeste version selvfølgelig. 

Så er det forhåbentlig blevet bedre nu. Jeg fik pengene tilbage for Norton Ghost 12, fordi det ikke kørte ordentligt på Vista. Og det var nyeste version dengang. Og til Vista.

Siden har jeg brugt Acronis True image i flere år. Det kan jeg anbefale.

Venlig hilsen
KB
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Noorton Ghost altså et rigtig fint program, man skal bare sørge for at få nyeste version selvfølgelig.


Jeg har brugt Norton Ghost 11.5 i lang tid og det fungerer fint


Redigeret af urup - 08-Maj-2011 kl. 14:33
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

ellers hvis man har råd til det, (eller er typen der finder den slags på skyggesiderne) så er (ja, jeg ved godt deres antivirus ik er 5 potter pis værd, men den er her nu god nok!) Norton Ghost altså et rigtig fint program, man skal bare sørge for at få nyeste version selvfølgelig. 

Så er det forhåbentlig blevet bedre nu. Jeg fik pengene tilbage for Norton Ghost 12, fordi det ikke kørte ordentligt på Vista. Og det var nyeste version dengang. Og til Vista.

Siden har jeg brugt Acronis True image i flere år. Det kan jeg anbefale.



- jeg har Norton Ghost 15, og på win 7 ultimate, det fungere upåklageligt! (og 2 maskiner med win xp)
Ingen problemer med noget af det

Redigeret af Muffeh - 08-Maj-2011 kl. 17:47
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 18:41
nu er C drevet (inkl boot delen) gemt i en image + et G-drev jeg bruger til musik, som jeg er igang med at redigere. Nu skal stumperne bare samles også må jeg jo se hvad de siger i fona i morgen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 20:11
M.h.t. nu disk, ville jeg vælge en 500 GB Seagate Momentus XT, som ud over 32 MB cache også har 4 GB flash RAM indbygget, hvor de mest benyttede filer lagres. Det giver en hurtigere og mere responsiv HDD, end nogen anden konventionel HDD!
 
Og m.h.t. image, ville jeg blot hente Seagate Discwizard, fra Seagate's hjemmeside. Det er en gratis-udgave af Acronis og laver en perfekt klon, på ingen tid.  Clap
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 08-Maj-2011 kl. 20:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu