Jeg har tidligere handlet en del hos computeruniverse.net og har aldrog oplevet det du beskriver - altid god service og fejlfri produkter og levering.
Kommentaren omkring at butikken skulle have ens kreditkort nummer mm gemt i deres eget system passer ikke. Disse informationer SKAL krypteres så ingen kan læse dem, og at de skulle have dere egen betalingsserver stående er også højt usandsynligt - det går gennem en 3 part, hvilket er helt normalt. Jeg har som sagt ikke selv tidligere oplevet at de ville have kopi af mit kreditkort, men jeg har oplevet, især på det seneste, at udenlandske butikker vil verificere deres kunder som betaler med kreditkort inden de handler - simpelthen pga den stigning i snyd og bedrag der har været på dette område. Og det er jo butikken der taber pengene - ikke kunden hvis kort bliver misbrugt. Så derfor har jeg fuld forståelse for at man ønsker at beskytte sig selv som butik. En anden løsning kunne være at bruge PayPal som det også er nævnt her i tråden - det tager kun et par minutter at oprette en konto og tilknytte sit CC kort. jeg ville IKKE være bange for at sende en kopi af mit kort hvor nr er fjernet, hvis det er det de vil have - jeg kan dog ikke se hvordan de kan bruge det, da det er uskyldige info, men hvis det er den måde de har fundet frem til, så fred med det. Man skal selvfølgelig passe på med hvor man bruger sit kort og ikke bare være helt ukritisk omkring det, men jeg ved computeruniverse.net er en meget stor forretningen, så hvis de direkte skulle have begyndt på at stjæle deres kunders kreditkort info tviler jeg meget på. Oplys aldrig dit kreditkort nr over tlf, eller mails, og indtast det kun på krypterede sider på shops som du finder fortrolige - så er der altså ingen problemer.