recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Comx IP TV netværksboks katastrofe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComx IP TV netværksboks katastrofe

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Emne: Comx IP TV netværksboks katastrofe
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 17:39
Min antenneforening er nedlagt og nu har vi alle i bebyggelsen fået IP TV, hvilket er rigtig godt på mange måder. Billedekvaliteten er god synes jeg. Programvalget kan diskuteres, og det gør jeg sålænge jeg skal tvangsfodres med programmer som jeg aldrig i mit liv kommer til at se.

Comx leverer 2 forskellige netværksbokse: En type som omsætter signalet til et billede som mit TV kan forstå, og en anden model med samme funktion - dog med det tillæg at boksen kan optage programmer. Jeg har fået en af hver boks - dog har Comx ikke i løbet af de sidste 8 uger kunne levere det tilbehør som hører til optager boksen, og derfor har jeg ikke kunne prøve denne funktion af.

Her kommer vi nu til katastrofen:

Begge de leverede Comx netværksbokse - begge af fabrikatet Motorola - er det mest delitantiske som jeg har været ude for nogensinde (det mener jeg virkelig, og jeg har ellers set meget bras i min tid!!!!).

Taget i betragtning af overdrivelse fremmer forståelsen, så kan jeg nå at spise en 2 retters menu med  tilhørende kaffe og cigarer på den tid som det tager boksen at skifte program. Af og til forsvinder lyden (mute) når den skifter kanal. Boksen brummer som en håndmixer (kan ikke stå i soveværelset f.eks.). Programmer kan ikke flyttes rundt. Ganske almindelig skift af kanal kan kræve op til 4-5 operationer hvis du altså ikke lige kan huske det specifikke 2 cifrede nummer på den kanal du ønsker. Og så lige til kronen på værket: Hvis du ønsker at nedsætte dit strømforbrug, som alle Danskere jo opfordres til, og så afbryder strømmen, så kræver det, når strømmen igen tilsluttes, at hele systemet skal sættes op påny.

Flot ikke sandt !!

I min naivitet troede jeg så at jeg kunne afskaffe mig et fjernsyn med mulighed for at indsætte et CA modul, men denne luksus kan ikke anvendes hos Comx.

Jeg har så ringet til Comx og forespurgt om jeg kunne købe nogle andre bokse end de 2 "Fætter BR" bokse som jeg har fået, men der findes ikke andre modeller. Iøvrigt var de, måske ikke overraskende, ikke enig med mig i boksenes funktionalitet var under lavmålet, men de oplyste dog at man videreudvikler på boksen med optagefunktion.

Advarsel til alle jer som påtænker at bruge Comx IP TV:

Lad være at tage for givet at hardwaren selvfølgelig "bare virker", for det gør den efter min mening ikke. Den er ikke engang i nærheden. Disse netværksboksen vil drive mig til vanvid er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Til top
sspaceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 21:04

Hej,

Er du kunde direkte ved ComX eller igennem et af de danske el-/fiberselskaber?

mvh

Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 07:29
Pakken er "strikket sammen" i forbindelse med at DanskNet har indlagt fiber, men IP TV delen håndteres udelukkende af ComX. Dette foregår igennem områdets antenneforening. Spørgsmål til DanskNet omkring IP TV henvises til ComX.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu