Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thorndahl
Ny bruger
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: ComX ip-tv Sendt: 02-September-2009 kl. 18:02 |
Heya
Jeg sidder og overvejer at få en settop box fra ComX, men synes ikke jeg kan finde noget information om den hos jer eller google andet end modellen hedder Motorola Vip 1910-9. Så jeg var nysgerrig efter om nogen endelig havde fået den hjem i stuen og kunne smide en kort kommentar om den? Bl.a. nysgerrig efter om den har tv-guide, hdd optager, hvordan internet og mail fungerer? Og i relation til IP-TV HTPC tråden, om nogen stadig kan få det til at fungere?
På forhånd tak
Redigeret af thorndahl - 02-September-2009 kl. 18:03
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 15:04 |
Hvis man nu synes noget, eller mener man har gjort noget mindre heldigt ved vælge noget fra ComX _____ måske man da holder en lav profil og afskriver hvad man måske havde håbet. 
Preben Pedersen's ord om hvorfor Programudbydere skulle levere noget billigere til nogle, end til nogle andre. Jeg synes ikke dette er til at misforstå!
|
 |
thorndahl
Ny bruger
Oprettet: 13-Marts-2008
Point: 6
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 16:02 |
Jeg har lidt svært ved at tyde dit reply hr. moho :) Men jeg har nu ingen problemer med ComX i forhold til deres alm. udbud af internet og tv. De var hurtige til at smide tv-signalet ud digitalt som dvb-t og deres internet har fungeret uden nedbrud i de år vi har haft det. Ved en undersøgelse jeg læste for nyligt var de også en af de billigste tv-leverandører. Jeg søgte som sagt på forummet her og fandt et par stykker som netop havde fået boksen sidste år, men det fremgik ikke videre om man ellers var tilfreds, derfor ville det være rart med en opfølgning bl.a. har de fået box med hdmi og tilbyder flere hd kanaler.
Redigeret af thorndahl - 03-September-2009 kl. 17:32
|
 |
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 16:13 |
Jeg er også interesseret i info omkring Comx tv og set top box. Jeg har selvfølgelig mulighed for boxer men tvivler lidt på kvaliteten til den tid. Jeg får i øjeblikket internet adgang hos Comx via Energi Syd. Jeg kan heller ikke tyde Moho's indlæg.
|
Mvh Hansemand
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 19:48 |
moho er forvirrelsesfreak og det kræver den rigtige dekoder for at tyde hans svar ...Jeg har selv comx og er også spændt på at høre fra nogle der har deres IP boks....
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 19:51 |
Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
hopgreve
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 07:20 |
Asklepios skrev:
Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...  |
Ja det er nemlig et problem , vi har alle kanalerne digitalt via dvb-t , men ikke de 3 TV3 kanaler , da comx åbenbart er uvenner med viasat . I vores bolig forening har de monteret en parabol , og så distribuerer de signalet rundt til 89 huse analogt , og kønt er det ikke ....
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 11:08 |
hopgreve skrev:
Asklepios skrev:
Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...  |
Ja det er nemlig et problem , vi har alle kanalerne digitalt via dvb-t , men ikke de 3 TV3 kanaler , da comx åbenbart er uvenner med viasat . I vores bolig forening har de monteret en parabol , og så distribuerer de signalet rundt til 89 huse analogt , og kønt er det ikke ....
MVH | Samme her...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 13:19 |
Hej alle
Jeg har ComX iptv. Ingen problemer med boksen, det kører fint. Jeg ved at tv3 mm. mangler, men tror nok det kommer på senere. ComX kommer vist nok senere på året med en ny iptv-boks med hdd, så der kan optages.
Spørg hvis der er noget specifikt i gerne vil vide om boksen o.lign.
Boogie
|
 |
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 13:25 |
Hov så lige præcist hvad trådstarter her skrevet....
Den har endnu ikke hdd, kommer snart. Programguiden fungerer nogenlunde, lidt langsom, men du kan da se hvad der kommer på kanalerne. Ja, du kan gå på internettet med den, det klarer den nogenlunde også, som den slags bokse nu gør, ikke super hurtig og du skal jo bruge remoten, så vil anbefale at bruge pc´en i stedet 
Har ikke prøvet mail-delen, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Alt i alt en boks der gør hvad den skal. Har haft iptv i snart et år uden problemer, kvalitetet af kanalerne er helt på højde med fx digitalt fra Yousee (havde jeg tidligere)
|
 |
hopgreve
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 16:06 |
Hej Boogie , hvordan er kvaliteten sammenlignet med deres dvb-t signal? , og har du nogle af deres HD kanaler som du kan sige lidt om ?...
MVH
|
|
 |
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2009 kl. 19:39 |
hopgreve skrev:
Hej Boogie , hvordan er kvaliteten sammenlignet med deres dvb-t signal? , og har du nogle af deres HD kanaler som du kan sige lidt om ?...
MVH
|
Jeg kan ikke sige noget om dvb-t kvaliteten, da jeg kun har iptv (kører ad indbyggede kabler i væggen fra boksen i min kælder, kun IP). Men som skrevet, er kvaliteten som Yousee med deres digitale Samsung boks. Der er ingen udfald eller pixeleringer, så intet at klage over. Ingen HD kanaler (endnu). Jeg vil ikke betale for de sølle 4 stk. ComX tilbyder nu (sølle ikke ment som antal, men som kanaler )
Jeg kan sige mere den 1. november 
Redigeret af Boogie - 04-September-2009 kl. 19:40
|
 |